Auteur Topic: Reacties op dagboek van mijn bende  (gelezen 2905 keer)

Elien

• Gast
Reacties op dagboek van mijn bende
« Gepost op: september 28, 2010, 11:36:29 am »
Iedereen die wil reageren op de verhalen uit mijn dagboek kan die hier kwijt  ;)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
Re: Reacties op dagboek van mijn bende
« Reactie #1 Gepost op: september 28, 2010, 14:29:44 pm »
Geweldige vogeltjes heb je ;) Je valk is echt heel mooi :thumsup: :thumsup:  Grappig verhaal trouwens, met je ouders :) Ik wil er ook een pyrrhura bij voor Bink, goede tip ;D (mag helaas niet, heb al heel veel verzonnen maar ja.. mijn geweten doet soms iets nuttigs tongue2 ;))

Offline Henk

• Net geringd
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: september 28, 2010, 14:40:27 pm »
Leuke vogeltjes  :thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #3 Gepost op: september 28, 2010, 15:28:38 pm »
Leuke vogeltjes heb je  :hart:

Ik denk dat het beter is je valkje te kortwieken en dan
buiten de kooi tam te maken. Ws heeft het beessie van
het uitvangen schrik voor handen gekregen  ;)

Elien

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 28, 2010, 15:32:25 pm »
Dat is het hem net, ze is al gekortwiekt en ik probeer buiten de kooi maarja  :(.
Ik was ook altijd diegene die zei dat valkjes niet hard konden bijten...was dat even mis  :o

Offline Henk

• Net geringd
« Reactie #5 Gepost op: september 28, 2010, 15:38:14 pm »
Mijn ervaring is, dat in een klein kooitje, de vogels banger zijn, dan b.v. in de voliere, daar kunnen ze makkelijker weg vluchten wanneer het net wat teveel van het goeie wordt.. en bepalen ze zelf tot hoever ze gaan, hier bezwijken ze al redelijk snel aan de verleiding genaamd trosgierst ;)

Wanneer je Antonia haar advies opvolgt, sluit dan wel deuren, ramen en de gordijnen, vliegt ze alsnog op, vliegt ze zich niet te pletter tegen het raam maar vliegt ze tegen de gordijnen aan.
In principe kun je elke vogel tam krijgen (de ene misschien tammer dan de ander maar ok)

Wanneer ze uit de kooi is, blijf dan op een afstandje met wat trosgierst, ze gaat dan echt wel bezwijken en komt vanzelf naar je toe....

Elien

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 28, 2010, 15:41:25 pm »
Bedankt voor de tips, ik zal ze zeker proberen en laat het jullie allemaal weten.
Nu nog één vraagje...hoe zouden jullie ze uit de kooi halen dan?
Ik wacht meestal tot ze er zelf uitkomt , maar dat kan een uurtje duren, want ze is nogal onhandig vind ik  ;D.
Zo van, zou ik, zou ik niet en hoe doe ik het dan het best??? Hilarisch vind ik het soms  ;D

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • los pajaros
« Reactie #7 Gepost op: september 28, 2010, 16:58:48 pm »

Mischien iets lekkers voor het geopende deurtje houden dar ze meteen vandaar op je hand stappen .  :CENS
  Inderdaad zo,n grote hand in zo.n kooi is denk erg beangstegend voor dat beesie .
 vrgr Bert

Elien

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: september 29, 2010, 13:19:54 pm »
Moet idd beanstigend zijn zo'n grote hand, maar er zijn nog problemen rond haar hoor.
Ze eet wel trosgierst, maar hij gaat heel lang mee in haar kooi. Terwijl dat bij de anderen nog geen half uur overleeft  ???.
Wanneer ik haar buiten de kooi breng (en ze is gewiekt) dan probeert ze weg te vliegen en weg te lopen.
Ik moet altijd achter haar aan gaan en soms denk ik dat dat haar nog banger maakt.
ze wil niet blijven zitten op een standaard, ze vlucht steeds weer ???
Toch blijf ik kalm en ik maak ze nu niet meer tam buiten, maar in de kooi, moet ik niet achter haar aan zitten door het hele huis.
Maar na al die maanden komt er echt geen schot in de zaak :( daarom dat ik het nu precies eventjes niet meer zie zitten en ik denk aan een volière.

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #9 Gepost op: september 29, 2010, 14:03:52 pm »
Tja.. ik heb er ook niet echt verstand van.. Maar al bekijk je het even uit het oogpunt van je valkje kun je dr inderdaad beter in de kooi tam maken.. Zo'n groot mens achter je aan lijkt mij geen pretje idd :o Word ze niet nieuwschierig naar je al ziet ze dat jij met je andere valkje zit te kroelen? Of staan ze appart? Maar inderdaad, in een grotere ruimte zijn ze vaak sneller tam.. Dan kunnen ze vluchten al willen ze dat..

Zelfde verhaal met een valkje van mij. Ik had er 2 van de buurvrouw gekregen, het mannetje was heel agressief en viel haar steeds aan dus leek een voliere haar wel wat. Het mannetje kon ik gelukkig al snel kalmeren en het bijtgedrag verdween. Het vrouwtje was nooit tam geweest en al 3 jaar, die kon ik na een paar weken gewoon koppiekrauwen, ze stapte zo op enz.. terwijl ze in de kooi bij haar vorige baasje super bang was!

Elien

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: september 29, 2010, 17:29:44 pm »
Tja.. ik heb er ook niet echt verstand van.. Maar al bekijk je het even uit het oogpunt van je valkje kun je dr inderdaad beter in de kooi tam maken.. Zo'n groot mens achter je aan lijkt mij geen pretje idd :o Word ze niet nieuwschierig naar je al ziet ze dat jij met je andere valkje zit te kroelen? Of staan ze appart? Maar inderdaad, in een grotere ruimte zijn ze vaak sneller tam.. Dan kunnen ze vluchten al willen ze dat..

Zelfde verhaal met een valkje van mij. Ik had er 2 van de buurvrouw gekregen, het mannetje was heel agressief en viel haar steeds aan dus leek een voliere haar wel wat. Het mannetje kon ik gelukkig al snel kalmeren en het bijtgedrag verdween. Het vrouwtje was nooit tam geweest en al 3 jaar, die kon ik na een paar weken gewoon koppiekrauwen, ze stapte zo op enz.. terwijl ze in de kooi bij haar vorige baasje super bang was!

ze staan alledrie in dezelfde kamer, naast elkaar, wanneer ik mijn andere parkiet kroel, kijkt ze soms wel eens, maar meestal interesseert het haar geen zier.
Anders is ze wel rustig in haar kooi, speelgoed wil ze ook niet, dat maakt haar nog banger...pff lastig hoor.
maar een beetje rondkijken en brabbelen inzichzelf, dat is allemaal leuk , ochja volhouden zeker en verder proberen ?  ;)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #11 Gepost op: oktober 02, 2010, 17:07:59 pm »
Wat jammer zeg :( Tja.. inderdaad volhouden maar snap wel dat je het lastig vind! Hoe oud is ze? Wat appart dat ze speelgoed niet leuk vind zeg! Alle valken zitten hier de halve dag te spelen! En jongen al helemaal ;)