Vogels zonder Krommesnavel > Kanarie's

Kanarie gevonden

(1/3) > >>

Elien:
Vanmiddag lag ik rustig op bed een boekje te lezen tot ik opeens werd gestoord door mijn vader die de kamer binnenkwam.
Hij zei dat hij onmiddellijk een kooi nodig had voor een vogel en ik begreep er totaal niets van.
Wat was er gebeurd?
Mijn opa was buiten bladeren aan het stofzuigen met zo'n bladstofzuigerdinges en hoorde opeens iets piepen.
Hij zag een hele jonge, kleine kanarie die op het einde van z'n krachten was, wie weet hoelang was het beestje al onderweg  :cry:.
Gelukkig had ik nog een kooi op zolder staan, onmiddellijk in gereedheid gebracht, zaad gehaald en hop het beestje was gered.
Hij heeft nog niets anders gedaan dan gegeten, een keer gewassen (hij was kletsnat super grappig) en nu slaapt hij al een heel aantal uren.
Hij ziet er mager uit, maar gelukkig toch gezond. Hij is niet geringd, zijn pluimen zijn rafelig en nu dankzij het wassen niet meer zo vies,
zijn nagels veel te lang. Dus die ga ik morgenmiddag ofzo eens bijknippen. Ik wil eerst dat hij wat op zijn gemak komt.
En zo zit ik dus met een kanarie erbij. Ik weet nog niet of ik hem ga houden.
Ik ga natuurlijk wel kijken of niemand hem mist, maar als ik niemand vind, ga ik hem ofwel zelf houden of naar mijn nonkel brengen die een grote
volière met kanaries heeft.

smie:
Hoe dan ook je zorgt er wel voor dat de kanarie prima terecht komt prima! ;)

Loes:
Lief van je hoor, ik ben blij dat hij bij jou in de buurt aan het eind van zijn krachten was..  :thumsup:

Binkieboertje:
Fijn dat jij hem hebt gevonden! :thumsup: Ik hoop dat ie snel opknapt!

Betty:
agossie arm beestje...
Maar hij had gelukkig het goede plekje genomen om gevonden te worden  :hart:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie