Auteur Topic: Ik heb jullie hulp nodig met een ziek parkietje  (gelezen 13308 keer)

Offline Deborah2007

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
    • Website van Angel_Devil
Ik heb jullie hulp nodig met een ziek parkietje
« Gepost op: november 02, 2010, 20:03:10 pm »
Ik heb ongeveer 4 weken geleden een engels grasparkietje binnengehaald uit mijn buitenvoliere omdat ik eigenlijk dacht dat ze het niet zou redden.
Ze vloog al een aantal dagen niet en sliep steeds op de grond.
Opeens zag ik dat ze evenwichtsproblemen had  :(
Ook viel mij op dat haar ontlasting niet goed was, te dik, weinig kleur, en een slechte vertering van de zaden.
Ik had haar direct gewogen, en het arme diertje woog maar 48 gr.

Ik ben met haar naar een arts geweest en die heeft een foto van haar gemaakt omdat ik eigenlijk ook direct dacht aan legnood.
Dit omdat ik al 2 eitjes van haar had gevonden.
Op de foto was niets te zien, alleen dat ze een mooie verhouding aan maagkiezel/grit had?!.
Vervolgens kreeg ik wat Baytril en metacam mee.
Verdund met wat water heb ik dit druppel voor druppel in haar bekje gedaan.
Ik zag haar gewoon opknappen, het evenwicht werd ietsje beter en de ontlasting al vrij direct.
Ze ging zelfs weer op haar stokje zitten.

Nu ben ik alweer 14 dagen verder en geef ik haar geen baytril meer wel Metacam, alleen nu zie ik haar weer achteruit gaan qua evenwicht.
Ze komt ook helemaal niet aan, ik heb haar net nog gewogen en ze weegt nog steeds hetzelfde. Je voelt ook duidelijk haar borstbeen.
Zaden eet ze maar moeizaam, alleen trosgierst pakt ze aan, maar ik zie haar hier niet van aankomen.
Verder eet ze geen fruit/groente helemaal niks. Ik kan haar helaas niet dwingen.
En ik kan haar toch geen trosgierst blijven geven?

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen???

Ze is trouwens vrij op leeftijd, ik denk zelf een jaar of 8!

Offline smie

• Broedrijp
Re: Ik heb jullie hulp nodig met een ziek parkietje
« Reactie #1 Gepost op: november 03, 2010, 07:33:58 am »