Auteur Topic: nieuw vreemd gedrag van mijn aga  (gelezen 2722 keer)

Elien

• Gast
nieuw vreemd gedrag van mijn aga
« Gepost op: november 05, 2010, 17:36:37 pm »
Mijn aga heet kiwi en zit alleen. Hij mag er wel heel vaak uit zodat hij zich niet alleen hoeft te voelen.
Sinds kort vertoont hij een nieuw gedrag, het agressieve is weg, maar er is iets nieuw.
Hier een filmpje want ik weet totaal niet wat het wil zeggen, je hoort mijn papa wel zeggen op een gegeven moment dat hij denkt dat hij wil paren in een plat
west vlaams dus daar moet je niet op letten  ;D.

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
Re: nieuw vreemd gedrag van mijn aga
« Reactie #1 Gepost op: november 05, 2010, 18:32:49 pm »
U w pa maakt zo een tikgeluidje als sloeber als deze paargedrag vertoond,ik denk dat dit het geluidje daarvoor is  :)

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #2 Gepost op: november 05, 2010, 23:22:28 pm »
zeg je pa dat ik dat west vlaams goed versta maar dat hij jouw aagje niet mag ophitsen  ;D

Elien

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: november 06, 2010, 12:30:38 pm »
lol, maar hij doet het zelfs als ik gewoon nog maar met mijn hand in de kooi ga of hem een zaadje uit mijn hand laat eten,
maar wanneer hij op de tafel loopt en handen ziet komt hij helemaal gek zoals jullie zien en idd het tikken maakt het erger!
Nuja zolang hij nergens tegenaan gaat zitten wipwappen of het op mijn hand doet dan is alles in orde. Mijn valkje deed dat een tijdje, op mijn hand zitten heen en weer wrijven, maar ik stop hem altijd en nu doet hij het bijna nooit meer. maar soms wil hij toch nog ff proberen  ;D.

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: november 06, 2010, 17:42:47 pm »
Mijn overleden grasje Rocko deed het zelfs nog in de voliere bij mij.. Hij had een eigen popje, en nog een heel harum ;D maar hij bleef het bij mij doen. Ik heb hem er ook altijd afgezet en op het gegeven moment stopte ie er eindelijk mee. Hij gaf echt zaad aan m'n hand, en dan bedoel ik van boven :-[ (van onder kan je niet echt goed zien hé ;D)

Tja.. die rothormoontjes he :( ;)

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #5 Gepost op: november 07, 2010, 12:00:00 pm »
het tikken of wrijven over tafel doet het bij valkjes ook goed (hormonale stimulatie ??? )

Elien

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 08, 2010, 00:19:38 am »
Bij mijn valkje gebeurt er dan helemaal iets anders, omdat het een trucje is dat ik hem heb aangeleerd.
Wanneer ik met mijn hand schudt, of op de tafel tik, begint hij te headbangen en zijn naam te zeggen  ;D hilarisch.
Mijn aga heeft nog nooit op iets gereden of op of aan iets eten gegeven, dus ik hoop dat het er niet van komt.
Maar de hormonen doen idd in elk geval hun werk  ;D

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #7 Gepost op: november 08, 2010, 19:46:36 pm »
wacht maar elien, dat komt vanzelf, lucky is er ook net pas mee begonnen en die is van 18-04-08  ;)

eten opgeven doet lucky niet, rijden wel..  :-[

Elien

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: november 08, 2010, 23:13:32 pm »
Cootje geeft gelukkig ook geen eten, maar dat wrijven durft hij toch wel eens te doen.
De eerste keer vroeg ik me echt af wat hij deed en toen ik eindelijk wist wat het was (want het ging nogal onhandig) lag het al in men hand  :-[
ben toen schreeuwend van ieuw !!! door het huis gerend om het af te kuisen  ;D :-[ ;D
Is sindsdien nooit meer gebeurd en vanaf het moment dat hij start, zet ik hem eventjes aan de kant en leidt hem af.