Auteur Topic: Kwartel  (gelezen 3877 keer)

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
Kwartel
« Gepost op: november 13, 2010, 09:21:02 am »
Daarnet ging ik de vogels checken en een van mijn kwartelvrouwtjes zat zo een beetje ineengedoken,en bewoog bijna niet.
Nu heb ik haar op keukenpapier gezet met een soort dekentje van keukenpapier en ze in de warmte gezet,ze heeft al wat gedronken met mijn hulp weliswaar,maar ik vrees dat ze het niet zal halen,ze is nu al een uur uit de voiliere en leeft nog (meestal leven ze zo lang niet meer) ,ik laat ze rusten en bied met tussenposen iets te drinken aan zodat ze toch wat vocht binnen heeft,ze heeft geen verwondingen (oppervlakkig toch) en mager is ze ook niet,ik weet niet hoe oud ze is.

Wat is nu het beste?Met rust laten iets van voer geven (wat geen zin heeft want ze doet haar bek bijna niet open) :brancar:

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
Re: Kwartel
« Reactie #1 Gepost op: november 13, 2010, 09:52:38 am »
warm houden. Eten en drinken aanbieden dat ze er gemakkelijk bij kan. Zou dit niet dwangmatig geven. Voor de rest met rust laten. Warm houden is vaak het belangrijkste/beste wat je kunt doen.

jeannette

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #2 Gepost op: november 13, 2010, 09:54:29 am »
wat voor voer kan ik dan het beste geven?Ze voelt koud aan maar leeft nog,ff kijken voor een betere doek,zal ze ook ff ergens anders zetten waar mijn zoon er niet bij kan  :)

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #3 Gepost op: november 13, 2010, 11:42:20 am »
Als je hebt universeelvoer, vinden ze lekker. Je hebt haar warm gezet met lamp erboven?

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #4 Gepost op: november 13, 2010, 12:07:05 pm »
ik heb geen lamp,ik heb haar aan de verwarming gezet in een bakje,er staat water bij,ik wacht nog met eten geven totda ze rondloopt

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #5 Gepost op: november 13, 2010, 15:11:01 pm »
Rond13.00 hebben we de hoop bijna opgegeven,een ademhaling was er wel maar verder geen teken van leven.Nu ligt er een handoek op te warmen op de chauffage (radiator) en we hadden haar daarnet een warme handdoek gegeven en daarnet toen ik keek bewoog ze haar hoofdje,dus het werkt,meestal als ik een vogel in zo een staat vind zijn ze na een urtje dood,deze regeerde op warmte en heb volhard,als ze tegen de avond nog leeft gaan we een lamp gebruiken van een kennis die was komen kijken,hij zei ook tja voor 3euries heb je een nieuwe dus veel moeite moet je er niet voor doen,nou of dat dat beest nu 3euro kost of 100euro het leeft en heeft evenveel zorg nodig,met dit weer was het beestje gewoon onderkoeld,ik ga wel de rest in de gaten houden.

Vraag,zou ik al mijn kwartels samen mogen zetten?ik heb nl 3 mannetjes en 2 vrouwtjes zitten,ik zou ze in 1 vlucht zetten waar ze veilig in hun huisje kunnen en vreemd genoeg is dit bij de forpussen  :)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #6 Gepost op: november 13, 2010, 16:07:41 pm »
Gelukkig dat het kwarteltje nog leeft ;) en idd is toch een beestje he! veel succes ermee..
3 mannetjes zou ik niet samen zetten hoor, het kán goed gaan maar grote kans ook dat het niet goed ga, zo lief zijn(mijn) kwartels niet tegen elkaar :nailbiting:

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #7 Gepost op: november 13, 2010, 16:12:06 pm »
het piept nu en dan  :hart: en als ik ga kijken zie je zo dat kopje omhoog gaan,het heeft ver gezeten,net bij de anderen geweest en die zien er fit uit dus laat ik ze zitten,dit kwarteltje zet ik bij mijn catharina jongen binnen in huis,ik ga ze echt nu niet meer buiten zetten,maar eerst mag ze een beetje bekomen  ;)

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #8 Gepost op: november 13, 2010, 16:32:58 pm »
ik hoor een boenk en gepiep en ga kijken en geen beweging meer te bekennen  :cry: ,denk dat ze een klop gekregen heeft met het opvliegen ,nouja we hebben het geprobeerd  :cry:

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
« Reactie #9 Gepost op: november 13, 2010, 17:09:31 pm »
jammer hoor  :cry:
maar je heb je best gedaan .

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: november 13, 2010, 17:16:04 pm »
Aah.. sneu.. Meestal is er inderdaad niet veel meer aan te redden.. Maar goed gedaan hoor console

Offline pika

• Net zelfstandig
« Reactie #11 Gepost op: november 13, 2010, 17:18:42 pm »
dat is jammer, dacht even dat het goed zou komen  :cry:

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #12 Gepost op: november 13, 2010, 20:40:56 pm »
Ik denk mocht ze niet omhoog gevlogen hebben dat ze het had overleeft.

Hoe dan ook,ik heb nu 3 vrouwtjes opgehaald,ik denk dat het mannetje het vrouwtje oververmoeid heeft,hij krijgt er morgen meteen 2  :)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #13 Gepost op: november 15, 2010, 16:46:00 pm »
Ooh wat jammer :(

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #14 Gepost op: november 15, 2010, 17:05:55 pm »
ah deze stellen het goed,je ziet meteen het verschil van waar ik ze gehaald heb.

nuja,ik heb nu een goede zaak gevonden,met kwaliteitsdieren en toebehoren,goed advies etc...lollig ik had het gevoel dat ik ze niet mee zou krijgen als ik ze in het donker in de voiliere zou zetten  :) , ff nachtje doorgebracht bij 4 catharina's (die keken vreemd naar die kleine kippen) . ook het advies gekregen om ze niet te verplaatsen in een kooi maar in een doos,echt ben tevreden  :)