Auteur Topic: zorgen maken?  (gelezen 4791 keer)

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
zorgen maken?
« Gepost op: november 20, 2010, 21:02:03 pm »
Ik heb een wildkleur aga rosei colli , ik weet niet meer waar ik hem juist vandaan heb gehaald want ik heb hem/haar al zo lang,nu heeft die laatst fel gebloed,ik denk nageltje kwijt maar het is al dichtgegroeid en ziet er goed uit (ik check het dier elke dag) nu had ik het diertje vast en zag dat het vergeleken met Vader (een oudere colli man wildkkleur) dat het diertje er maar sjofel uitziet tegenover de rest,Vader heeft het onder zijn vleugeltjes genomen en zorgt er nu voor,ik weet zeker dat het goed eet (daar zorgt Vader ook voor).Maar als het diertje naast hem zit zit lijkt het of het ouder en magerder is.het is niet geringd dus weet ik ook geen leeftij,Vader is wel geringd ik kijk morgen eens naar het jaartal.
Morgen neem ik ook een foto van de twee naast elkaar,vandaag goede kans gehad maar geen camera bij me.
1. ik vind het beestje te mager
2. Ziet er ouder uit dan mijn oudste vogels

ik laat het misschien eens checken door een VA,want het is echt de enige die ermee sukkeld,de rest blaakt van gezondheid
appart zetten is geen optie,omdat het dan gescheiden wordt van de groep en ik kan geen extra kooi binnen zetten

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: zorgen maken?
« Reactie #1 Gepost op: november 20, 2010, 21:26:56 pm »
Sneu zoiets he? Moet Vader dan ongeveer de zelfde leeftijd zijn denk je?

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #2 Gepost op: november 20, 2010, 22:19:34 pm »
ik heb Vader al zeker 5-6 jaar ,ik check morgen zijn ring.Het is zo een beetje een achterkomertje,een sukkeltje,het kwam hier met weinig nagels (nu dus nog 1 minder),ik heb dit vogeltje een jaar of zo .Het viel mij al een paar dagen op ,ik ga het zeker opvolgen,ze krijgen genoeg voer,genoeg mineralen,nu en dan eens appel,hij gedraagt zich niet ongelukkig het ziet er zo eentje uit  ;)
dit is sjofel (heb deze foto gevonden),die plek op de borstkas is al dichtgegroeid  :)

ik neem morgen een  :pics: van hen samen

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: november 21, 2010, 10:04:06 am »
Hij ziet er ook wat magertjes uit he? Tis wel een snoepie hoor! :hart:

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #4 Gepost op: november 21, 2010, 16:23:16 pm »
dat is waar ik me zorgen om maak,het diertje is altijd al een beetje de zonderling tussen de aga's geweest,maar nu valt het wel erg op
ik heb Vaders ring gecheckt en hij is van 2004 dus 7 jaar oud,ik heb hem van in 2005 prima man om mee te kweken,ik heb nog een jong van hem.
filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=6J1EDOGcw40

foto's
de rechtse is Vader en linkse is Sjofel en de gele is de pop van Vader

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #5 Gepost op: november 21, 2010, 16:47:58 pm »
Volgens de foto lijkt het wel of zijn bovensnavel te ver is gegroeid hierdoor kan hij slechter eten knippen misschien?  ???

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #6 Gepost op: november 21, 2010, 17:02:32 pm »
Volgens de foto lijkt het wel of zijn bovensnavel te ver is gegroeid hierdoor kan hij slechter eten knippen misschien?  ???

ja dat viel me net ook op toen ik ze ging voeren,ik ga er morgen eens mee naar de VA denk ik,ik laat dan meteen zijn pootjes ook nakijken  ;) ,ze hebben nochthans knaaggerief genoeg

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #7 Gepost op: november 21, 2010, 19:54:39 pm »
ja dat viel me net ook op toen ik ze ging voeren,ik ga er morgen eens mee naar de VA denk ik,ik laat dan meteen zijn pootjes ook nakijken  ;) ,ze hebben nochthans knaaggerief genoeg
kijk dan ook even goed in zijn bovensnavel hier willen weleens velltjes opstapelen en maakt het ook niet eenvoudig om te eten, een echte zieke vogel zit dik en meer in hoekjes en op de grond.  ;)

Leg een straatklinker in je voliere dan doen de vogels zelf hun snavel en nagels bij houden.  :thumsup:

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #8 Gepost op: november 21, 2010, 20:38:25 pm »
Ik heb al een sepia schelp hangen,misschien moet ik er ook een straatklinker inleggen,dat moet ik eens proberen.
morgen neem ik het dier mee naar de VA ,ik denk dat ik de forpus pop ook mee neem,zij had ook bekproblemen toen ik haar kocht.

thx voor het advies  :-*

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #9 Gepost op: november 21, 2010, 20:51:58 pm »
 :yourewelcome: ik hoop dat alles goed komt met je aga  ;)

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
« Reactie #10 Gepost op: november 21, 2010, 20:58:21 pm »
hij ziet er niet ziek uit .
zit lekker comfortabel met ingetrokken pootje . ;)
en inderdaad , als je het beeld vergroot dan lijkt de bovensnavel wel erg lang

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #11 Gepost op: november 21, 2010, 21:56:01 pm »
ja hij ziet er wel gelukkig uit hé ? :hart:

tja ik moest het al eerder gezien hebben,normaal moet het morgen opgelost zijn  ;)

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #12 Gepost op: november 21, 2010, 22:37:05 pm »
ik heb nog niet lang zelf een agaatje
maar ik (als leek) zie niet veel mis aan je laatste foto's van sjofel  ???

Elien

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: november 22, 2010, 14:31:23 pm »
ik heb de mijne nog geen jaar, maar zie ook niet zovee aan je aga. maar nu jullie zeiden dat de snavel er heel lang uitzag, ben ik vlug naar die van mij gaan kijken  :-[
tegen dat die ff wou stil zitten!!
maar die is niet echt lang oef  :)
ik raad je een bezoekje aan aan de va als je je echt zorgen maakt  ;)

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #14 Gepost op: november 22, 2010, 14:41:41 pm »
ik kijk of hij niet ergens overdag ook zit,want meestal ga ik maar na 18.30 en das geen optie,want dan is het donker en ik kan het diertje niet in het donker uitzetten  :angry: