Auteur Topic: Schreeuwen en van de kooi afspringen  (gelezen 10938 keer)

Offline Deborah

• Hetvogelplein.nl
  • Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Vrouw
  • Deborah & Diesel
    • Het Vogel Plein
Re: Schreeuwen en van de kooi afspringen
« Reactie #30 Gepost op: januari 13, 2011, 10:49:59 am »
Hallo,

Ook ik heb problemen met mijn twee bonte boertjes die regelmatig hele dagen zitten te scheeuwen.
Eerst dacht ik zal wel honger of dorst zijn. Maar dan alle bakjes gedaan en was nog steeds scheeuwen.
Begint soms al smorgens om een uur of 8 als het lichter wordt en eindigd niet eerder dan als savonds het licht uit gaat.
Om de doek er steeds over te hangen vind ik zielig. Maar af en toe wordt ik krankjorum van.
Ik heb na de kerstdagen de kooi anders neer gezet zodat ze meer uitzicht hebben en meer om zich heen kunnen kijken en gelukkig het begint te helpen!!
Ze pieperen nu niet eerder dan sochtends half 11 en meestal pas als ze me horen dat ze gaan roepen. Maar dan hebben ze ook meteen hun luidruchtige uur.

Als ik weg ga, en ze zien me weglopen dan is het feest dan hoor je ze zowat aan einde van de straat scheeuwen en dat mensen wel eens kijken wat er allemaal gebeurd.

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #31 Gepost op: januari 13, 2011, 12:01:23 pm »
Dan zou ik iets geven waardoor ze afgeleid zijn en je niet horen weg gaan een papiertje doet bij ons wonderen.
Tegen de tijd dat wij weg zijn is het papiertje versnipert, maar de buren zeggen dat ze dan nooit niks meer horen.

Offline Deborah

• Hetvogelplein.nl
  • Pas uitgevlogen
  • Deborah & Diesel
    • Het Vogel Plein
« Reactie #32 Gepost op: januari 13, 2011, 12:03:52 pm »
Dan zou ik iets geven waardoor ze afgeleid zijn en je niet horen weg gaan een papiertje doet bij ons wonderen.
Tegen de tijd dat wij weg zijn is het papiertje versnipert, maar de buren zeggen dat ze dan nooit niks meer horen.
bedankt voor je tip. Ik zal dat eens proberen.

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #33 Gepost op: januari 13, 2011, 14:55:37 pm »
hoe lang loop jij nog in hun zicht dan? kijken ze je de straat uit of alleen het huis uit ?

Offline Deborah

• Hetvogelplein.nl
  • Pas uitgevlogen
  • Deborah & Diesel
    • Het Vogel Plein
« Reactie #34 Gepost op: januari 13, 2011, 16:50:36 pm »
hoe lang loop jij nog in hun zicht dan? kijken ze je de straat uit of alleen het huis uit ?
Ze kunnen in huis kijken.
Ze asosjeren naar achter lopen waar we ook de douche, toilet en bijkeuken hebben allemaal met weg gaan. Weet niet waarom.

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #35 Gepost op: januari 13, 2011, 17:25:42 pm »
omdat je dan ook weg bent  :)
ze zien je niet op t toilet of in de douche toch  :-[ ;D

maar goed, ze zien je dus niet in de straat lopen, dan zou de deur achter je dicht trekken normaal al tot een schreeuwstop moeten leiden,
hier iig wel.. Loop je vaak in en uit ? of kom je nog wel eens terug naar binnen als je ze hoort gillen om ze te bedaren..

Offline Deborah

• Hetvogelplein.nl
  • Pas uitgevlogen
  • Deborah & Diesel
    • Het Vogel Plein
« Reactie #36 Gepost op: januari 13, 2011, 17:56:03 pm »
omdat je dan ook weg bent  :)
ze zien je niet op t toilet of in de douche toch  :-[ ;D

maar goed, ze zien je dus niet in de straat lopen, dan zou de deur achter je dicht trekken normaal al tot een schreeuwstop moeten leiden,
hier iig wel.. Loop je vaak in en uit ? of kom je nog wel eens terug naar binnen als je ze hoort gillen om ze te bedaren..
Nee ik negeer het. Vaak sta ik dan wel even nog te luisteren meestal na 5 min is het stil/

Offline rinie

• Eitje
  • *
« Reactie #37 Gepost op: januari 13, 2011, 21:55:46 pm »
wat fijn dat jullie allemaal medenken bedankt daarvoor.
vandaag heb ik binky alleen op de boom gezet zonder de andere vogels.
ik ben toen gaan poesten en dat ging super goed af en toe liep ik naar de boom en ging enthousiast met zijn speelgoed spelen,
dan vertelde ik hem dat ik trots ben op mijn knappe binky en dan ging ik weer verder.
1,5 uur ging dit goed totdat de telefoon ging.
het was mijn man en ik vertelde dat het zo goed ging. dat had ik dus beter niet kunnen zeggen want toen begon hij te schreeuwen en sprong weer van de boom.
zou dit nou komen omdat hij jalours was dat ik aan het bellen was of hoorde hij dat ik het over hem had??????????????
hij werd ook niet meer rustig daarna en heb hem uiteindelijk in zijn kooi terug gezet.
aan de ene kant een stukje gewonnen maar toch weer die frustratie wil zo graag dat het goed komt.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #38 Gepost op: januari 13, 2011, 22:58:08 pm »
Het zou me niets verbazen als hij aanvoelt dat je het over hem hebt en als achterliggend gevoel de zorg die jullie voelen.. Vergis je niet in wat ze allemaal aanvoelen..  Maar geef de moed niet op meissie, je had ook al weer een stuk vooruitgang. Natuurlijk wil je dat het goed komt, helaas gaat het blijkbaar niet al te snel!! Voor een kaketoe moet je denk ik een hele lange adem hebben, maar elke vooruitgang is er één nietwaar!! Go girl! Wij spreken je wel moed in!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #39 Gepost op: januari 14, 2011, 12:39:38 pm »
Haal juist hieruit het positieve, je hebt gezien dat het kan!
En in de periode dat je met ze werkt en er vooruitgang wordt geboekt zijn er altijd momenten van terugval die dan juist heftiger zijn dan daarvoor. Maar ga dan juist door en negeer dat gedrag dan komen jullie er echt wel uit. Gaaien zijn zo eigewijs, en ze lezen juist alles van ons gedrag en lichaamshouding af. Echt meer dan je denkt! Ik weet niet of het hier al ergens gemeld stond, maar het boek: Gek van mijn vogel van Bonnie Talsma is echt een aanrader en steun in de rug. Succes en sterkte!

Offline rinie

• Eitje
  • *
« Reactie #40 Gepost op: januari 17, 2011, 21:08:52 pm »
weer even een update over Binkie
het is echt ups en downs moet ik zeggen
gister heeft hij zelfs met de andere vogels op de boom gezeten en dit ging weer goed.
totdat mijn man erbij komt en dan is het weer drama.
het lijkt wel of hij jalours is.
als mijn man boven met hem alleen is gaat het goed en als ik alleen met hem ben beneden gaat het ook goed.
Zou het een idee zijn om als we samen zijn binkie in een kooi erbij te zetten en dan hem laten schreeuwen laten zien dat we geen probleem hebben en dan elke keer maarproberen om de aandacht op ons te vestigen en hem dan de hemel in prijzen??
hoe denken jullie hierover want op de boom en ik en mijn man samen werkt echt niet
hij maakt zichzelf helemaal overstuur en mij erbij.
fijn dat jullie meedenken af en toe zakt de moed me in de schoenen ookal gaat het net als gister even goed, op het moment dat het geschreeuw weer begint zakt de moed je ongewild weer in de schoenen. wil zo graag dat ik morgen wakker wordt en alles weer normaal is.
nou dat was ie weer even groetjes rinie en binkie
hoe kan ik trouwens een foto in mijn profiel zetten?

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #41 Gepost op: januari 17, 2011, 22:15:30 pm »
Ik heb veel geleerd van Bonnie Talsma maar ook van Cesar Millan (dogwhisperer). Hij voed dan wel honden op maar in principe blijft het idee hetzelfde. Het is geen verkeerd idee je vogel in een positie te plaatsen waarin hij zeker de fout in gaat en waarin jij hem dan kunt corrigeren (negeren bij papegaaien dus). Want dat is wat Cesar Millan ook altijd doet, hoe wil het betreffende dier anders weten dat hij dat fout doet? Maar zorg dan wel dat je positief en sterk in je schoenen staat, stop desnoods van te voeren iets in je oren waardoor je het geluid niet zo schel binnen krijgt.  ;)
Ik vindt het bewonderingswaardig hoe jullie er mee bezig zijn. Geef de moed niet op. Zeker weten dat jullie op een gegeven moment merken dat het beter gaat en daaruit dan jullie manier in omgang met de gaai kunnen gaan vinden.
Heel veel sterkte!  :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #42 Gepost op: januari 17, 2011, 23:02:47 pm »
Lijkt mij ook dat je de situatie best uit kunt lokken en dan de tactiek toepassen! ;) Er is trouwens momenteel nog een topic over een rosekaketoe die schreeuwt: http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=35195.30

Een foto in je profiel kan je bij Profiel (bovenaan) plaatsen en dan bij Forumprofielinformatie.  Het moet wel een kleintje zijn, dus eerst een aantal keren verkleinen en evt. uitsnijden (ik doe dat altijd in http://www.resize2mail.com/) én je moet hem ergens online hebben staan (bijvoorbeeld in Photobucket). Succes!! Als het echt niet lukt kan misschien één van de mods het voor je doen.

Offline rinie

• Eitje
  • *
« Reactie #43 Gepost op: februari 08, 2011, 19:03:06 pm »
hallo allemaal,
het gaat nog steeds niet goed met binkie ik wordt er echt helemaal gek van.
niks lijkt te werken de moed zakt echt in mijn schoenen.
ik weer het echt niet meer.
het kost me zoveel energie dat wil je niet weten.
ik wou dat ik wat positievers kon schrijven maar helaas
het frustreerd me verschrikkelijk dat die vogel mij zo gek kan maken ik zit echt op het punt om er afscheid van te nemen
maar die gedachte maakt me weer verschrikkelijk verdrietig ik weet het gewoon echt niet meer
kon ik maar met hem praten :cry:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #44 Gepost op: februari 08, 2011, 19:16:30 pm »
Ik begrijp je gevoel heel goed maar als ie weg moet,
waar denk je dan aan ?
Mocht ie helemaal getest zijn, wil ik 'm best een poosje nemen om te zien hoe of wat  ;)