Auteur Topic: Schreeuwen en van de kooi afspringen  (gelezen 10935 keer)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
Re: Schreeuwen en van de kooi afspringen
« Reactie #45 Gepost op: februari 08, 2011, 20:56:30 pm »
O wat rot voor je :cry: Hoop dat ie een poosje bij Antonia mag wonen... Sterkte!

Offline rinie

• Eitje
  • *
« Reactie #46 Gepost op: februari 09, 2011, 09:08:32 am »
als hij weg zou moeten wil ik een goed adres voor hem vinden, maar de gedachte alleen al om hem weg te moeten doen maakt me zo verschrikkelijk verdrietig.
maar dit geschreeuw trek ik ook echt niet meer. en voor binkie kan het toch ook niet gezellig zijn zo ik zie gewoon dat hij ook gefrustreerd is.
misschien is het inderdaad een idee om hem even ergens anders te plaatsen maar zou dat een oplossing zijn of alleen even voor binkie en voor ons een adempauze?
en antonia heb je ervaring met een schreeuwende kaketoe, want het gaat echt door merg en been hoor, of denk je dat hij bij jou stil is?
misschien moeten we eens even contact hebben?
in iedergeval lief dat je het aanbied

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Country: nl
  • Geslacht: Man
    • Waar is Pascallo - Wandelen tegen kanker!
Re:Schreeuwen en van de kooi afspringen
« Reactie #47 Gepost op: februari 09, 2011, 09:24:42 am »
Vervelende situatie zeg. Misschien dat een logeerpartij de situatie om doet keren even de huidige sfeer doorbreken en de vogel een ander ritme blootstellen.

Ik denk echter wel dat het beter voor Binky is als hij in een gelijkwaardige situatie terechtkomt. Een gelijk huishouden dus. Gezin, man, vrouw aantal kinderen maar ook het aantal vogels.

De verdeling van de aandacht lijkt mij in deze situatie het beste daar kan hij alleen aan wennen als hij in een gelijke situatie terecht komt. Dat aandacht niet alleen naar hem uitgaat, dat hij leert dat er ook anderen in het gezin zijn die aandacht krijgen. Of een situatie waar hij alleen komt te zitten bij een alleenstaande die de volle aandacht geeft. Dat werkt dan misschien in die periode heel goed, maar wat als hij weer terugkeert? Dan moet hij die aandacht weer delen, en dat is nu juist het probleem.

Al met al, denk goed na over de juiste oplossing. Als Binky definitief een ander huisje zou moeten krijgen zijn de aandachtspunten een stuk minder dan wanneer er sprake is van heropvoeding op een logeeradres.

Succes en sterkte met je beslissing.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #48 Gepost op: februari 09, 2011, 09:28:19 am »
Ik heb iets meer dan een jaar een geelkuif in huis gehad.
Deze heb ik uiteindelijk naar st papegaaienhulp gebracht omdat het ook niet meer ging.
Japie was ook ontzettend jaloers maar dan op mijn ara's, dus iets waar ik niks mee kon.
Ik denk dat als het om een menspersoon gaat je het kan aanpakken maar als het gaat
om je andere vogels wordt het lastiger omdat die niks met zijn gedrag kunnen.
Mocht Bink hier ook meteen beginnen met ontzettend geschreeuw, moet ik eerlijk
zeggen, dan kan ik er ook niet aan beginnen maar vaak omdat ze op een nieuwe plek
komen, moeten ze eerst even wennen aan hoe het daar is, en ik hoop dat ie dan kan
leren dat het ook anders kan.
Hij is dacht ik bij jullie de enige vogel in huis ? Zo ja, moet het lukken (denk ik) om anders
met hem om te gaan.
Maar kaketoes zijn ontzettend goed in manipuleren, kunnen erg jaloers zijn en ik heb
het idee dat ze net even een stapje verder gaan dan andere gaaien.

Denk er even rustig over na. Momenteel zit ik nog even in een verbouwing hier, maar
als ik klaar ben is ie welkom  ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #49 Gepost op: februari 09, 2011, 09:31:24 am »
Klopt Pascal.
Zelf denk ik dat voor veel kaketoes geldt dat ze het best funktioneren als ze alleen gehouden worden,
zodat ze weinig hoeven te delen wb aandacht enzo.
Hier zijn dan geen kleine kinderen in huis, maar wel 12 gaaien die ook hun aandacht krijgen en een groot
kind die hij ook zal zien.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #50 Gepost op: februari 09, 2011, 11:28:47 am »
Het is niet de enige vogel die ze heeft hoor, ze heeft best veel gaaien!  ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #51 Gepost op: februari 09, 2011, 11:44:02 am »
Aah ok√©  :)