Auteur Topic: Waar speelt een forpus mee?  (gelezen 3158 keer)

Emcee

• Gast
Waar speelt een forpus mee?
« Gepost op: december 19, 2010, 21:08:25 pm »
Hallo allemaal

Ik heb mijn forpussen, Yuki en Noshi, nu een jaar. Het zijn echt schatjes. Ze zitten gezellig op m'n schouder en al zou ik er mee de supermarkt in gaan, ze blijven bij me. Tot zo ver niet echt raar of zo.
Wat ik wel vreemd vind is dat ze zo weinig spelen. Ze klauteren wel wat heen en weer, maar de speeltjes die in hun kooi hangen bekijken ze over het algemeen weinig. Ze zijn eigenlijk gewoon lui  :). Ze zitten een groot deel van de dag met z'n tweetjes tegen elkaar aan  ??? . Als ik de kooi schoon maak zet ik ze op zo'n houten speeltuintje en daar blijven ze roerloos zitten. Ik heb ze wel eens meer dan een uur laten zitten, maar ze ondernemen niets.
M'n aga's, zeker de drie 7 weken oude jongen, spelen een groot deel van de dag. Het is zo'n groot verschil met de forpusjes. Geef ik ze de verkeerde dingen om mee te spelen, of is dit normaal voor forpussen? Zijn ze gewoon niet zo nieuwsgierig als hun "neefjes"?

Groet,
Emcee

Offline ka1987

• Net zelfstandig
Re: Waar speelt een forpus mee?
« Reactie #1 Gepost op: december 19, 2010, 21:20:40 pm »
die van mij vond een belletje geweldig..
daar ruziede hj mee en hij zette hem op zn hoofd ;D

misschien een idee?

Emcee

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 19, 2010, 21:30:59 pm »
Zeker een idee. Als ik weet dat die van jou dat geweldig vindt, bestaat er een goede kans dat Yuki en Noshi het ook leuk vinden. En belletjes heb ik nog wel liggen zelfs. Makkelijk uit te proberen dus. Dat was dus tip nummer 1. Wie volgt  ;) .

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #3 Gepost op: december 19, 2010, 22:31:09 pm »
die van mij vond een belletje geweldig..
daar ruziede hj mee en hij zette hem op zn hoofd ;D

misschien een idee?

laat me raden..?
geen foto van kunnen maken?
jammer, maar zie het wel voor me ;D ;D

Offline ka1987

• Net zelfstandig
« Reactie #4 Gepost op: december 19, 2010, 23:22:24 pm »
nee :cry:
maar dat was echt geweldig.. eerst vechten en dan koppie's geven en op een gegeven moment zat hij gewoon met dat belletje op zn kop ;D

en moet zeggen mn amazone heeft dat ook al eens gedaan...

gekke beesten!!

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #5 Gepost op: december 20, 2010, 17:29:09 pm »
In een grijs verleden heb ik ook ooit eens forpusjes gehad :hart: geweldige beestjes, helaas had ik er geen ruimte meer voor omdat ze natuurlijk niet samenkonder met de rest vd vogels.. Snap nog steeds niet hoe ik dat over m'n hart kon verkrijgen maar goed :o
Die van mij hielden heel erg van knagen aan touw enzo.. En idd een belletje waren ze ook verslingert aan, verder zaten ze ook heel lui tegen elkaar aan, maar ja, die van mij waren broedkooi(wel hele grote hoor) kippies, is toch weer anders als in de huiskamer! ;)

Emcee

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: december 23, 2010, 21:24:29 pm »
Ik heb inmiddels een belletje in de kooi. Ze kijken er nog niet echt naar. Ik wacht het maar even af.