Auteur Topic: kweker pyrrhura gezocht  (gelezen 8113 keer)

Offline yingski

• Bevrucht eitje
  • **
kweker pyrrhura gezocht
« Gepost op: januari 12, 2011, 12:42:43 pm »
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier by de parkieten forum. Ik wil graag dit jaar een pyrrhura kopen, een frontalis of een molinea en dus ben op zoek naar betrouwbaar kwekers of minstens betrouwbaar mensen die toevallig een nest hebben! Ik heb veel gelezen op de internet maar horen te veel slechte verhalen.... krijg een punt hoofd van :seestars:! Kan jullie mij helpen? ik heb zelf een edelpapegaai mannetje. Hij is heel lief, tam en vliegt (is dus niet meer gekortwiet). Ik wil graag een tweede vogel bij als gezelschap voor hem maar heb zelf geen interesse in kweken. Wil ook niet twee van die grote papegaaien maar wil graag een "fly buddy" voor hem :dance:. Wij hebben een grote eigen ruimte waar mij papegaai kan vliegen dus hij vliegt best veel.
ik hoor graag van jullie, alvast bedankt.
Ying

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: kweker pyrrhura gezocht
« Reactie #1 Gepost op: januari 12, 2011, 14:13:48 pm »
Ik heb ook een pyrrhura, Koosje genaamd. De kweker zat hier op het forum en ik kreeg hem helemaal zelfstandig etend. Heb hem nog even apart gezet omdaat hij nog getest moest worden. Later heeft de kweker het koppel ook laten testen zodat je weet dat de jongen ook geen ziektes hebben. Dit koppel is doorverekocht en misschien dat Pascal weet waar ze nu zitten? O ja, mijn topic over Koosje is hier te vinden! ;)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Country: nl
  • Geslacht: Man
    • Waar is Pascallo - Wandelen tegen kanker!
« Reactie #2 Gepost op: januari 12, 2011, 18:30:21 pm »
Hier op het forum zit Parkieten-lover (Kilian) die kweekt met de Molinea's.

Het is nog wel vroeg hoor, om iemand met een nestje te vinden. Ik denk zelf dat je even geduld moet hebben tot maart  ;)

arnootje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 12, 2011, 19:48:48 pm »
Hallo Yingski, leuk dat je op zoek bent naar een Pyrrhura. En toevallig heb ik net weer 5 jonkies gekweekt uit het 2de nestje van Quin & Quiney.
Het oudste jong is van 30 december, de jongste is van gisteren.

Mocht je interesse hebben dan mag je wel contact met me opnemen.

Hier kun je het verhaal van afgelopen jaar volgen: http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=34214.msg353865#msg353865

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #4 Gepost op: januari 12, 2011, 20:10:48 pm »
we worden nog een echt kwekers forum  :thumsup:
arno niet om het een of het ander maar wij zijn ook nieuwsgierig  ;)

arnootje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 12, 2011, 20:20:33 pm »
we worden nog een echt kwekers forum  :thumsup:
arno niet om het een of het ander maar wij zijn ook nieuwsgierig  ;)

Wat wil je weten wesly  ;)

Offline yingski

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #6 Gepost op: januari 12, 2011, 23:38:21 pm »
 :a036:Wow en hier ik was maar aan het orienteren, had echt niet verwacht dat iemand babies nu zou hebben! Ik zal zeker mailen. Ben trouwens op zoek naar iets voor de woonkamer en om mee te nemen naar ... overal .... en niet voor de voliere. Moet trouwens nog met mijn man over hebben... heb nog niks tegen hem gezegd  :nailbiting:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Country: nl
    • Waar is Pascallo - Wandelen tegen kanker!
« Reactie #7 Gepost op: januari 13, 2011, 01:20:21 am »
Hallo Yingski, leuk dat je op zoek bent naar een Pyrrhura. En toevallig heb ik net weer 5 jonkies gekweekt uit het 2de nestje van Quin & Quiney.
Het oudste jong is van 30 december, de jongste is van gisteren.

Mocht je interesse hebben dan mag je wel contact met me opnemen.

Hier kun je het verhaal van afgelopen jaar volgen: http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=34214.msg353865#msg353865

Arno, sorry dat ik jou niet genoemd heb. Je bent al lang niet actief geweest met reageren op het forum, dus ik wist niet dat je weer een nestje had.

arnootje

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 13, 2011, 06:43:50 am »
:a036:Wow en hier ik was maar aan het orienteren, had echt niet verwacht dat iemand babies nu zou hebben! Ik zal zeker mailen. Ben trouwens op zoek naar iets voor de woonkamer en om mee te nemen naar ... overal .... en niet voor de voliere. Moet trouwens nog met mijn man over hebben... heb nog niks tegen hem gezegd  :nailbiting:

Al mijn koppels zitten binnen, en zijn voor mij vrij tam. Je heb gelukkig nog even met oriƫnteren want ze mogen pas weg als ze helemaal zelfstandig zijn. Dus tel er nu zo'n 7 tot maximaal 9 weken bij en dan mogen de kleintjes hier weer weg.
Ik zie je reactie wel vershijnen  ;)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #9 Gepost op: januari 13, 2011, 12:04:07 pm »
Wat wil je weten wesly  ;)

Fotos leeftijden prijzen

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #10 Gepost op: januari 13, 2011, 12:35:03 pm »
Fotos leeftijden prijzen

wij ook!!!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: januari 13, 2011, 16:57:18 pm »
Dit is dus de kweker van Koosje... Alleen een ander koppel, maar een zeer betrouwbare kweker en de ouders zijn getest!  :dance: Dan heb je daar dus ook geen omkijken naar.  ;)

arnootje

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 13, 2011, 17:22:06 pm »
Fotos leeftijden prijzen

Foto's zal ik dit weekend even maken, leeftijden weet je al  :-[ (maar voor Wesly nogmaals) oudste 2 zijn van 30-12 en de jongste van 11-01.

Dit is dus de kweker van Koosje... Alleen een ander koppel, maar een zeer betrouwbare kweker en de ouders zijn getest!  :dance: Dan heb je daar dus ook geen omkijken naar.  ;)

Klopt dit is een zusje van koosje, uit een later nestje. Er zijn op dit forum al veel Pyrrhura's die door mij zijn gekweekt of afkomstig zijn uit het koppel waar Koosje en Quiney uitgekomen zijn.
Idd. al mijn vogels zijn getest al zijn dit geen recente test resultaten maar er is hier verders geen ongeteste of voor mij vreemde vogel binnen geweest ik ben daar zelf erg streng in.

Dankje loes  :thumsup:

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #13 Gepost op: januari 13, 2011, 17:25:21 pm »
Ben ook benieuwd naar foto'tjes van die dotjes :hart: En een goede kweker zal je hier echt wel vinden/heb je al gevonden :thumsup:

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #14 Gepost op: januari 13, 2011, 17:26:16 pm »
leuk weer wat van je te lezen arno!