Auteur Topic: Ons Rozetsen begint te schreeuwen HELP!  (gelezen 11925 keer)

Offline ka1987

• Net zelfstandig
Re: Ons Rozetsen begint te schreeuwen HELP!
« Reactie #15 Gepost op: januari 16, 2011, 21:24:10 pm »
ik heb nog een paar vraagjes..
zit de vogel in een kooi? (je zou een boom kunnen maken met veel speeltjes)
en de daarop volgende vraag.. heeft je vogel genoeg om mee te spelen verveeld ze zich niet?

Mijn Amazone woont overdag op een boom met veel speelgoed(sloopbaar)
is gewiekt en hij gaat mee naar buiten en de honden uitlaten..
hij word bijna iedere dag onder de douche en daar maken we een heel spelletje van..
ook daag ik hem uit na te denken door middel van nootjes verstoppen of in te pakken om die hersentjes bezig te houden..

Kaketoes zijn verschrikkelijk slim.. en kunnen manipuleren als de beste..
ik zou je aanbevelen meer met de vogel te doen (mits je dit nog niet doet heh)
ik merk aan bono dat hij nu savonds echt zn kooi inwilt om lekker te slapen.
hij gaat om 20.00/21.00 naar bed.. (de kooi in)

misschien kan je er iets mee.. ik hoop het!

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #16 Gepost op: januari 16, 2011, 23:01:15 pm »
Ja dat weet ik dat ze te jong is. ik heb ze nu pas terug in haar kooi gedaan en ze is rustig, ik mocht haar zelfs vanavond gelijk een baby dit de fles krijgt op m'n arm nemen, verdoeme toch...dit maakt het maar moeilijker als ze zo lief is. Viv het is vriendelijk van u dat u het wil proberen, maar ik probeer het zelf op te lossen, de reden is, als ik haar bij u doe ben ik ze ook een paar weken kwijt en dan vrees ik dat m'n gevoel voor haar helemaal zal overgaan.(begrijp dit niet verkeerd aub)
toch DANK!

helemaal niet verkeerd hoor, zelfs zeer slim , nog een goede raad ,lees aandachtig het topic van wesly en caro door ,je haalt er vele tips uit en je kan het zeker gebruiken
het spreekt al voor je dat je het wil proberen , ook al is het geen grijsje

maar op de vraag of ze speel/knaagmateriaal heeft ,las ik nog graag een antwoord (of heb ik erover gelezen, sorry dan )
ze zijn echt heel graag bezig , lowieke die verslind kartonnen doosjes en pinata's bij de vleet

succes met je heropvoeding en bij twijfel kom het gerust vragen , we volgen je op de voet en steunen waar nodig

je kan misschien ook het boek van bonny talsma lezen, gek van mijn vogel  ;) heel bruikbaar leesmateriaal en in drongen bij animales of te verkrijgen of te bestellen

Offline Michel

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
  • N.O.P. verslaafde
    • vrolijke_gozerd
« Reactie #17 Gepost op: januari 16, 2011, 23:17:38 pm »
Hallo en welkom op het forum.

Dit gekrijs en geschreeuw komt mij erg bekend voor, Noa onze rosé heeft dit namelijk ook gedaan.
Wij hebben ook alles geprobeerd zoals in een strafkooi doen of met het licht uit in de w.c.(natuurlijk met de deksel dicht).
Wat wij inmiddels weten is dat kaketoes erg bekwaam zijn in het manipuleren van mensen.
Op een gegeven moment hebben wij haar tijdens de schreeuw momenten volledig genegeerd.
Zelfs met geen beweging of schrik reactie of wat dan ook.
Want ook al kijk je stiekum naar hun ze hebben alles in de gaten.
Dit heeft wel een paar maanden geduurd voordat mevr.Noa er achter kwam de ze met haar geschreeuw niks bereikte.

Nu is zij een erg rustige vogel met haar normale natuurlijke schreeuw momentjes.
Dus negeren en erg veel geduld hebben werkt toch echt.
Maar denk eraan dat als ze rustig is je haar op dat moment, ook even prijst dat ze rustig is.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Country: nl
    • Waar is Pascallo - Wandelen tegen kanker!
« Reactie #18 Gepost op: januari 17, 2011, 00:11:03 am »
Maar denk eraan dat als ze rustig is je haar op dat moment, ook even prijst dat ze rustig is.

Idd. Juist die momenten als de vogel dus stil is aangrijpen om juist dan aandacht te geven. Zo krijgt de vogel wel door dat als hij stil is aandacht krijgt en als hij schreeuwt juist geen aandacht krijgt. Op een gegeven moment zal hij dus het aandacht vragen ook omkeren in rustig zijn.

Heel veel succes met de heropvoeding.

Offline Rozetsen

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #19 Gepost op: januari 17, 2011, 10:50:35 am »
helemaal niet verkeerd hoor, zelfs zeer slim , nog een goede raad ,lees aandachtig het topic van wesly en caro door ,je haalt er vele tips uit en je kan het zeker gebruiken
het spreekt al voor je dat je het wil proberen , ook al is het geen grijsje

maar op de vraag of ze speel/knaagmateriaal heeft ,las ik nog graag een antwoord (of heb ik erover gelezen, sorry dan )
ze zijn echt heel graag bezig , lowieke die verslind kartonnen doosjes en pinata's bij de vleet

succes met je heropvoeding en bij twijfel kom het gerust vragen , we volgen je op de voet en steunen waar nodig

je kan misschien ook het boek van bonny talsma lezen, gek van mijn vogel  ;) heel bruikbaar leesmateriaal en in drongen bij animales of te verkrijgen of te bestellen

Oei sorry als ik daar nog niet heb op geantwoord, maar dit was het eerste dat we deden toen we een kooi kochten vele speeltjes kopen, ik zei zelfs tegen m'n vrouw waw is dat niet wat teveel? Ik ben momenteel bezig met de "wcrol-therapie" maar als ik eerlijk mag zijn dit lijkt me niks, ze smijt die zo vlug als kan weg ook al doe ik met die rol gek (zoals jullie mij hadden opgedragen). Oja en wat het boek van Bonny Talsma betrefd: deze heb ik al zeker 2 jaar vanaf die uitkwam, ik heb hem vlug opgeborgen want ook daarmee was ik niks volgens mij valt die mevrouw steeds in herhalen? Een saai boek.

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #20 Gepost op: januari 17, 2011, 12:07:52 pm »
Ook het weggooien van de wc-rol is een spelletje. Zie het niet als een afwijzing. Het boek van Bonnie Talsma is dan misschien veel herhaling, maar zo begrijp je als je het goed leest ook wat ze bedoeld. Niet alleen lezen dat boek maar probeer het ook te begrijpen dus!!!

Het gedrag van de vogel is echt niet in een paar dagen omgeturnt. Even consequent doorzetten en u krijgt zeker verbetering. Ik krijg het idee dat u de vogel te veel negatief benaderd en er geen geloof in heeft dat het gaat werken. Geloof me dat merkt de vogel! Zet u gedachte om en zet in uw hoofd dit ga ik bereiken: positieve gedachte, onbewust projecteer je dat op je vogel. En echt dit is geen onzin of wa-wa.

Kans is groot als u met een jonge grijze roodstaart op deze manier verder gaat dat u weer gedragsproblemen kunt krijgen met deze vogel. Waarom? Omdat u verwacht dat een grijze roodstaart een kopie is van u vorige vogel. Maar uw vorige vogel was al gevormt en uit de pubertijd, en had blijkbaar een prima opvoeding gehad. U heeft alleen van de vogel genoten omdat er niks negatiefs was, dus ging alles prima.
Als een jonge vogel u uitprobeert reageer dan nooit boos of gefrustreert, de vogel voelt het ook! Ook al zegt u niks. Alleen negeren is niet genoeg u moet echt in u hele gedrag het negatieve negeren, en daarom blijft Bonnie Talsma alles zo herhalen.
Iets wat positief is mag met overdreven drama en vrolijkheid beantwoord worden, daar zijn papegaaien gek op.

Nog even over het speelgoed: haal een gedeelte weg en wissel om de week het speelgoed, dan heeft de vogel meer ruimte. Valt er makkelijker een speeltje uit te kiezen en heeft hij regelmatig weer eens wat nieuws.

Kortom straal wat positievere energie uit naar uw vogel, dat gaat zeker werken!

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #21 Gepost op: januari 17, 2011, 14:39:59 pm »
Plantenspuit is niet aan te raden!

Als negeren enz niet mogelijk is, ivm gezin, kan het echt nog wel eens helpen hoor.. En sommige gaaien vinden het lekker oké, maar daar kom je echt wel achter ;) Het heeft wel snel effect.. Ook al doe ik het nu bijna niet meer, Binkie heeft zijn lesje daardoor wel geleerd.

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #22 Gepost op: januari 17, 2011, 14:48:34 pm »
Heel veel sterkte met Rozetsen, in ieder geval super dat je er iets aan gaat doen!! :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #23 Gepost op: januari 17, 2011, 14:56:10 pm »
Ik heb voor de aanschaf van de gaai mijn kinderen uitgelegd nooit te reageren op geschreeuw of iets anders wat je niet leuk vindt van de papegaai. Doe net of je het niet hoort en ziet. Ga door waar je mee bezig bent en het zal werken. Toen we kaya kregen ging ze ons ook uittesten. De gekste en hardste geluiden liet ze horen en inderdaad was dat voor je oren niet bepaald leuk. Maar mijn kinderen en ik hielden vol. Inwendig soms stikkend van het lachen vanwege de vreemde soms achterlijke en soms machtige geluiden die papegaaien kunnen maken en af en toe wilde je het liefste door de grond gaan omdat ze zo'm gruwelijke schrille harde geluiden kunnen maken. Het verergerde in het begin, omdat ze het vreemd vinden dat je nu in eens niet meer reageert, dus doen ze er een schepje boven op. Maar als je daar ook niet op reageert dan houdt het op. Ik wil daar mee zeggen dat je zelfs in een gezin afspraken kunt maken die helpen. Maak er een sport/spel van met de kinderen. Met een plantenspuit geef je de vogel juist weer aandacht, en het maakt de vogel inderdaad niet uit of dat positief of negatief is. Hij doet het om de aandacht en zal meestal vrolijk verder gaan. Ik snap daarom Wesley's reactie, je kunt het in je verhaal aanhalen dat het bij jouw vogel werkt maar het is geen aanrader om standaard te gebruiken bij het heropvoeden van een papegaai.

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #24 Gepost op: januari 17, 2011, 15:09:39 pm »
Kijk, mijn moeder begrijpt het allemaal, die zegt ook echt helemaal niets. Alleen als ie stil is zegt ze hallo Binkie en blablabla... Mijn zus, vader en broer heb ik het al tig keer uitgelegt maar hun geloven dat een boze stem meer doet als geen stem... ik heb het echt al heel vaak gezegt, maar mijn pa gaat dan weer zeiken op mij en op Binkie, net als m'n broer.. M'n zus die geloof me soms ook nog wel maar hier helpt het gewoon echt niet, negeren :( en ik kan het al jankend tegen m'n pa zeggen, maar die doet wat hij vind, misschien mag ik het niet zeggen tongue2, maar soms is die echt raar :angry:

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #25 Gepost op: januari 17, 2011, 16:50:20 pm »
Als negeren enz niet mogelijk is, ivm gezin, kan het echt nog wel eens helpen hoor.. En sommige gaaien vinden het lekker oké, maar daar kom je echt wel achter ;) Het heeft wel snel effect.. Ook al doe ik het nu bijna niet meer, Binkie heeft zijn lesje daardoor wel geleerd.

Gaaien moeten douchen door de planten spuit kan hij een hekel krijgen aan water/douchen!!!!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #26 Gepost op: januari 17, 2011, 18:08:26 pm »
Ja helemaal mee eens, ze moeten niet gestrafd worden met de plantenspuit..  ;)

Offline Rozetsen

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #27 Gepost op: januari 17, 2011, 19:01:56 pm »
Alvast dank voor de vele reactie's! voor ons rozetsen.
Waar ik ook al heb aan gedacht is, dat ik haar (tegen mijn  principe) zou kort wieken. En haar OVERAL waar ik ook geen ga, dus mijn paardenstal uitmesten+paard naar de weide doen mijn duiven eten geven, hond eten geven, in de garage wat prutsen, auto wassen, zou bij betrekken en haar meedoen. een rosé kan toch tegen temperaturen van bij ons volgens ik al heb gelezen. Maar of ik daar goed mee doe??

Offline Rozetsen

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #28 Gepost op: januari 17, 2011, 20:00:57 pm »
Sorry maar Caro schreeuwt is niet te vinden??

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #29 Gepost op: januari 17, 2011, 20:16:19 pm »
als je rozetse wiekt ga je er wel veel meer mee kunnen , ze kan lekker mee naar buiten en lekker al die dingen doen dat nu niet kunnen , maar of het schreeuwen ermee ophoud is echt geen garantie

hier vind je het topic over caro
http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=9582.0