Auteur Topic: Ons Rozetsen begint te schreeuwen HELP!  (gelezen 11918 keer)

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Ons Rozetsen begint te schreeuwen HELP!
« Reactie #45 Gepost op: februari 01, 2011, 13:27:54 pm »
lucky roept en schreeuwt ook als wij de kamer uit gaan, tot vervelends toe,
maar dat tot vervelends toe is alleen omdat wij het nog horen omdat we niet de deur uit zijn
maar in huis lopen of op het balkon of wat ook.  hij hoort ons dus ook, dus hij weet dat we er zijn maar ziet ons niet,
dus roept, ik accepteer dit, en als we langer dan 20 minuten weg zijn geeft ie vanzelf op..

ik geef er niet aan toe, hij leert vanzelf wel dat als ik weg ga dat ik ook weer terug kom. en hij weet heel goed wanneer ik weg ga, want dat zit hij al doei te roepen.
en boos naar binnen lopen omdat hij blijft roepen is PRECIES wat hij wil, want hij ziet je niet, en dan ben je er ineens weer als ie gaat roepen!

accepteer het gillen als je weg bent, en geef pas weer aandacht na een minuut of 5 NA je bent terug gekomen in de kamer. als hij dus weer rustig is en het schreeuwen vergeten is..
een vogel die schreeuwt als ie alleen gelaten wordt kan je niet goed helpen naar mijn mening,
omdat als je hem dan wilt hebben ben je er weer bij en is hij niet meer alleen..
hij zal maar moeten accepteren dat hij soms alleen is.. dat duurt ff, zeker weten als hij gewend is met meer te zijn, kijk naar waar hij vandaan komt,
en hij nu gewend is dat als hij schreeuwt als jij er niet bent, jij je neus laat zien aan hem! hij heeft nu dat patroon ontwikkeld, dus afleren is een lange weg!
denk maar aan afleren van nagels bijten bij mensen, het is een gewoonte geworden, en dat leer je niet zomaar af..

ik zou zeggen geef niet op, dit gedrag ligt niet aan de soort vogel, dit gedrag ligt aan de gevolgen of de reactie die er op volgt..

klein kind wil een snoepje in de supermarkt, ma zegt nee, kind begint te krijsen,
moeder schaamt zich in een volle supermarkt voor rete irritant kind, dus geeft kind een zakje snoep, kind stopt met huilen..

wat denk je dat er de volgende keer gebeurd als ma met kind langs dat snoep rek loopt ??
krijsen maar!

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #46 Gepost op: februari 01, 2011, 15:13:27 pm »
Ik haate die krijsende kinderen en toen kreeg ik een dochter die dat deed ....Nou ik liep gewoon door zo van dat hoort niet bij mij  ;)

Hier laat ik Ceesie wel eens bewust alleen in de kamer, ik ben dan boven aan het werk.
Dat schreeuwen duurt dan hooguit 10 minuten en dan gaat hij zitten fluiten en andere leuke geluidjes maken.
soms fluit ik terug en dan word het pas ech gezellig  :)
Als ik dan beneden kom krijgt hij natuurlijk complimentjes en cedertjes en mag hij mij boven helpen.
In het begin bleef hij wel langerschreeuwen toen kwam ik dus niet tussendoor naar beneden
Maar meneer schreeuwt het ergst als wij beiden thuis zijn en druk.....maar ach ook dat went  ;D

hahaha hij is nu ook mijn aandacht aan het trekken met lieve geluidjes :hart:

Wat ik hiermee zeggen wil is: Geduld is een schone zaak  :-*

Offline Rozetsen

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #47 Gepost op: februari 01, 2011, 19:52:16 pm »
Beste Cor en Luky

U bent nu eindelijk de eerste die op mijn specifieke vraag antwoord, en niet vraagt komt het door dit of door dat...want we hebben alles al uit de kast gehaald, speeltjes, wc-rol, een draad met karton enz...enz... vind het trouwens jammer dat er gezegd word dat we geen geduld hebben, indien ik GEEN geduld had stond ze al lang te koop laat dit duidelijk zijn aub!
Nu weet ik (wij) wat er aan te doen, dit is echt hetzelfde probleem bij ons als bij jullie, dus beginnen we gewoon te negeren en niet naar te kijken.

Offline 180sonic

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #48 Gepost op: februari 01, 2011, 20:18:00 pm »
je mag nicole zeggen hoor  ;)

ik hoop dat dat je helpt ! al is het alleen al voor je eigen rust, en als jij (jullie) er wat meer rust in krijgen, krijgt de rose dit vast ook!

ik merk in mijn omgang met dieren(niet alleen vogels maar ook katten en honden en paarden) dat zij zeer intuitief zijn, en dus echt voelen wat jij voelt of hoe jij je voelt,
en als je dus al vooraf spanning hebt als je de kamer uit moet zal hij dit voelen en hiervan gebruik kunnen maken.

geef hem pas weer aandacht als hij rustig is, en speelt, of juist de leuke fluitjes doet, en niet als hij schreeuwt,
ook niet als je thuis komt en hij schreeuwt van blijdschap, schreeuwen is fout, dus geen aandacht, hij wacht maar tot hij bedaard is

bij honden heb je het volgende voorbeeld:
een hond die van blijdschap tegen je aan springt is leuk en lief, maar absoluut niet gewenst !
dus negeren tot hij klaar is en begroeten als hij rustig is.. blaft ie ook niet meer als er iemand binnen komt ;)

als je consequent bent zal de bedaar periode of schreeuw periode steeds korter worden, al is het een seconde per dag..
dat is bij consequent volhouden toch 6 minuten korter per jaar.. dus hoelang gaan we dit negeren ? 2 jaar ? 3 jaar ?
nee nee, voor altijd ! ! want 1 keer toegeven en hij valt terug in het oude patroon, een ex roker die uit stress nog een sigaretje pakt is ook gelijk weer terug bij af!

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #49 Gepost op: februari 01, 2011, 21:14:40 pm »
Ze zeggen het zelfde als ons hoor  ;D

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Country: 00
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #50 Gepost op: februari 01, 2011, 21:57:10 pm »
Weet je, iedereen hier zal je probleem herkennen. En begrijpen. Op zijn tijd hebben we allemaal met deze zaken te maken en wat dan het beste helpt is de empathie en betrokkenheid. Je hebt een jonge vogel, en ze wil gewoon weten wat er gebeurt als ze zich misdraagt. Peuterpuberteit, ik ben 2 en ik zeg nee, zelf doen, noem ze maar op. Als ze leert dat er niks gebeurt, is de lol er voor haar gauw af en zal ze stoppen.
Wij hebben overigens een buur(t)man, die heeft zijn grijze in de gang gezet, uit het zicht van de woonkamer dus, zodat hij dan wat levendiger wordt?? Zo zie je maar dat iedereen ook weer andere verwachtingen heeft van zijn vogel.

Ik wil het probleem niet bagatelliseren, maar hoe vaak en hoe lang schreeuwt ze, moet je je echt zorgen maken over de buren? Onze Jacco zit in de zomer de hele dag buiten en kletst, roept en fluit met de grijze van 5 huizen verder, en als hij geen aandacht krijgt krijst hij ook. Dan begint er altijd wel een buurman te fluiten en gaat het weer goed. Klagen doet er niemand. En op buurtbijeenkomsten hoor ik alleen maar hoe leuk ze het vinden dat gekakel tussen die twee vogels. Dus misschien hebben jouw buren wel helemaal geen last van jouw roseetje? ;)

:-*

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #51 Gepost op: februari 02, 2011, 10:08:55 am »
We schrijven in feite inderdaad allemaal hetzelfde, als ik geen geduld had had ik niet meer geantwoord op uw vragen. Geloof me we willen allemaal u maar vooral ook de rose graag helpen. Het feit dat u geen hulp ziet in de andere antwoorden betekent dat u nog niet echt door heeft wat we bedoelen en hoe om te gaan met verkeerd gedrag van een vogel. Misschien was de zin van Nicole inderdaad de doorslag: accepteer het negatieve gedrag van uw vogel (door niks maar dan ook niks te laten merken van wat het met u doet). Geef pas weer aandacht aan de vogel als u weer terug in huis bent na een minuut of 5 als de vogel inderdaad ook die 5 minuten stil is geweest. En loop niet bij binnen komst meteen naar hem toe, want dat is een beloning en dus doet hij/zij het de volgende keer weer.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #52 Gepost op: februari 02, 2011, 10:13:53 am »
Beste Cor en Luky

U bent nu eindelijk de eerste die op mijn specifieke vraag antwoord, en niet vraagt komt het door dit of door dat...want we hebben alles al uit de kast gehaald, speeltjes, wc-rol, een draad met karton enz...enz... vind het trouwens jammer dat er gezegd word dat we geen geduld hebben, indien ik GEEN geduld had stond ze al lang te koop laat dit duidelijk zijn aub!
Nu weet ik (wij) wat er aan te doen, dit is echt hetzelfde probleem bij ons als bij jullie, dus beginnen we gewoon te negeren en niet naar te kijken.

Ahum, volgens mij is dit al vaker tegen je gezegd... Negatief gedrag negeren en positief gedrag belonen..   :)

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #53 Gepost op: februari 02, 2011, 11:11:02 am »
allereerst welkom op dit forum   :-*

sterkte met het verlies van jacko

een krijsend roseetje , gaat het echt door merg en been en hoelang duurt het krijsen dan
verwissel je het niet met zijn gekke 5 minuutjes die roseetjes soms  hebben

hoe reageren jullie op het lawaai ?? geef je het aandacht ? want dan kan er reden zijn om verder te krijsen

een goede raad , negeren het gekrijs ,belonen het goed gedrag

vraagje 2 , ben je zeker dat er niets lichamelijks schuilt waardoor ze zo lawaai maakt

ik en nog anderen willen je wel helpen , maar probeer haar eerst te heropvoeden eer je besluit haar weg te doen

veel moed en als je wat wil vragen aarzel niet

ik heb zelf een roseetje,dus ik ken het geluid wel

Het eerste antwoord op pagina 1, komt op hetzelfde neer ;)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #54 Gepost op: februari 02, 2011, 14:09:59 pm »
Dacht ik ook :whistling:

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #55 Gepost op: februari 02, 2011, 20:08:43 pm »
 :seehearspeak:

Offline Rozetsen

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #56 Gepost op: februari 04, 2011, 19:52:23 pm »
Sorry dat ik al die vragen stelde, om mij daarna met de grond gelijk te maken, ik trek mijn conclusies hier uit! Dit is nu jammer genoeg typisch de mensheid...
Maar goed...ook die smilies "leuke" uitvinding...

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #57 Gepost op: februari 04, 2011, 20:02:58 pm »
Sorry ik doe niks verkeerd hoor.
Ik zeg alleen maar dat het al eerder gezegt was.
Tevens heb ik mijn mening geuit, dat je niks/weinig met de tips doet.
Dan reageren er andere mensen en dan zeg je bedankt daar kan ik iets mee terwijl ik het je al meerdere keren gezegt heb.
Dus mijn broek zakte af tot mn knieen en heb ik een smilie geplaatst daar bedoelde ik mee dat ik je dingen hebt geprobeerd uitteleggen maar je er schijnbaar niks mee wil, dat is prima en reageer ik dus niet meer op dit topic.
Dan kan ik mijn tijd wel beter besteden.

Ik wens je heel veel succes en plezier met je rose, net als wij al jaren doen.

Mvg

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #58 Gepost op: februari 05, 2011, 12:37:57 pm »
Iedereen wil je helpen, iedereen wil dat Rozetsen bij jou blijft en dat je van haar kan genieten, dát weet ik zeker.
En als Wesley iets zegt doe je er niets mee, terwijl Nicole hetzelfde zegt, en dan krijg je van haar opeens het eerste goede antwoord... Ik hoop dat het bij Rozetsen gaat helpen, en dat je haar nog heel lang met heel veel plezier gaat hebben, zoals heel veel mensen rose'tjes houden..