Auteur Topic: mini ara en edel?  (gelezen 6028 keer)

Offline yingski

• Bevrucht eitje
  • **
mini ara en edel?
« Gepost op: januari 20, 2011, 10:46:36 am »
Wie heeft een mini ara (ara nobilis of maracana) en kan mij vertellen als het goed zou kunnen gaan met mijn edelpapegaai?
Ik heb een edel man en zou graag een comrade voor hem willen hebben. Hij kan vliegen dus ze zou samen kunnen vliegen. Ik had eerste gedacht aan een pyrrhura maar dat word geen goeie combi. Kenissen van mij hebben slecht ervaring met die combinatie (dood pyrrhura!) dus ben ik weer gaan lezen en zoeken en kwam met een poicephalus, maar die trekken mij niet zo. Dus nu dacht ik misschien is een mini ara iets. Ik heb wel een film gezien van een mini ara die samen vliegt met een edel man en dat gaat zo te zien goed. Ze zijn ook bijna hetzelfde qua lichaams maat (mij edel is byzonder klein). Ik hoor graag van jullie.

groeten,
Ying

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: mini ara en edel?
« Reactie #1 Gepost op: januari 20, 2011, 11:28:45 am »
Ik heb twee maracana's.
Zelfs die twee hebben er een poos over gedaan om elkaar te accepteren, en nog zijn
ze vaak fel tegen elkaar.
Of het maatjes worden is altijd afwachten
Ik ken een edel die dikke maatjes is met een zonparkiet, maar evengoed klikt het niet.
Daar moet je rekening mee houden, dat je iig aparte kooien hebt en ze niet dwingt.
Wel zou je ze buiten de kooi zo vaak mogelijk bij elkaar kunnen zetten op een speelboom
of iets.

Offline yingski

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #2 Gepost op: januari 20, 2011, 11:49:13 am »
Ja natuurlijk gaan ze niet samen in een kooi. Trouwens Merlin gebruikt zijn kooi bijna nooit, hij is vrij de hele dag. Ik weet ook wel dat het erg afwachten is maar wil weten wat heeft de beste kans op success. Door dat Merlin's situatie niet typisch is (hij is 5 dagen in de week op de sports school en gaat echt overal mee) hoop ik dat hij meer open zou zijn voor een andere.
Trouwens 2 maracana's, dat is echt te leuk  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: januari 20, 2011, 12:36:03 pm »
Waarom probeer je dat ook niet dan? Een pop bij je man?
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2011, 17:09:55 pm door Loes »

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #4 Gepost op: januari 20, 2011, 15:35:31 pm »
Denk niet echt dat een bepaald soort goed bij jouw edel past.. Ik bedoel, elke vogel is anders, tuurlijk is de ene soort drukker, speelser enz, maar denk niet dat je dat van te voren kan zeggen ;)

Offline yingski

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #5 Gepost op: januari 20, 2011, 17:27:08 pm »
Een maracana?? Zou ik graag willen! Heb je eentje voor mij? Hahaha. Ik heb dit trouwens nog niet besproken met mijn man  :nailbiting: maar ja een maracana lijk mij heel leuk maar toch moeilijker te vinden als een nobilis. Zijn er kwekers hier een een van die twee soorten? Ik weet heus wel dat er geen garanties zijn voor een goede relatie tussen twee papegaaien maar het is altijd goed om veel info te winnen.

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #6 Gepost op: januari 20, 2011, 19:28:30 pm »
een edel en een grijsje gaan ook goed samen

zie maar balou en tygo van giggles ,dat zijn 2 echte maatjes  :hart:

Offline yingski

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #7 Gepost op: januari 20, 2011, 20:35:00 pm »
Ik ben allergisch voor stof dus een grijse is niet zo goed voor mij :( Eigenlijk wou ik eerst een grijse kopen maar ging toch voor de edel door de stof.

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #8 Gepost op: januari 21, 2011, 09:27:39 am »
Geeft een grijsje dan meer stof als een nobelis/maracana?? ???

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #9 Gepost op: januari 21, 2011, 11:48:29 am »
Ik ben allergisch voor stof dus een grijse is niet zo goed voor mij :( Eigenlijk wou ik eerst een grijse kopen maar ging toch voor de edel door de stof.
de edel staat erom bekend dat deze die stof die andere gaaien hebben niet heb, maar volgens mij ook als enige de andere ara's grijsjes enz. hebben die stof allemaal wel bij zich. Ik kan me ook vergissen maar dit staat mij bij. ;)

Offline yingski

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #10 Gepost op: januari 21, 2011, 13:28:46 pm »
 :) dat weet ik eigenlijk niet  ???maar ik ging wel deze keer voor iets kleiners. Wou eerst een pyrrhura maar had gehoord dat dat niet zo goed zou gaan. Maar eh.... is er een nobilis kweker hier?

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #11 Gepost op: januari 21, 2011, 14:35:56 pm »
op ons forum niet geloof ik, hier in mijn buurt is er wel ééntje

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #12 Gepost op: januari 21, 2011, 15:52:20 pm »
de edel staat erom bekend dat deze die stof die andere gaaien hebben niet heb, maar volgens mij ook als enige de andere ara's grijsjes enz. hebben die stof allemaal wel bij zich. Ik kan me ook vergissen maar dit staat mij bij. ;)

Dat dacht ik namelijk ook ;)

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #13 Gepost op: januari 21, 2011, 15:53:28 pm »
Heel veel nobelis kwekers zijn er geloof ik niet, je zal ff moeten zoeken vrees ik :) Misschien kun je ook versch stichtings in de gaten houden? Ook al zie je ze jammer genoeg heel weinig, vind die beessies zo cute :hart:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #14 Gepost op: januari 21, 2011, 15:56:20 pm »

Alle gaaien hebben wel stof maar er zit een flink verschil tussen een ara en een grijsje hoor  ;)
Kaketoes en grijsjes hebben het meest en edels zo goed als niet, en de rest valt best mee,
helemaal als je ze af en toe een lekker douche geeft  :thumsup: