Auteur Topic: Sonny,Blauwe Voorhoofd Amazone SOS hulp gezocht!  (gelezen 9770 keer)

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Sonny,Blauwe Voorhoofd Amazone SOS hulp gezocht!
« Reactie #15 Gepost op: maart 12, 2011, 19:14:52 pm »
@ tania, ik heb de vraag gesteld en verwacht vanavond nog antwoord, zodra ik wat weet zal ik het hier plaatsen

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: maart 13, 2011, 10:07:52 am »
Ik denk dat Sonny stiekem wel degelijk gek op jou is en dat jij als je hem van je ouders over zou nemen (later) er best veel me zou kunnen bereiken.. Als ik nl hoor dat hij dingen van jou nagedaan heeft (liedjes, woordjes) is dat een heel goed teken want ik heb de ervaring dat ze van degene die ze mogen sneller dingen overnemen.. Mijn grijze zegt alleen maar dingen die ze van mij heeft en gééneen woordje van mijn zonen. Dat je je hart uitstortte vind ik leuk, want Sonny had vast door dat je heel echt vanuit je zelf tegen hem praatte, dat voelen ze, dat is intiem. Op dat moment voelde je vast ook geen angst!

Offline Tania

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #17 Gepost op: maart 13, 2011, 13:39:39 pm »
@ Loes : Neen idd,op dat moment voelde ik alleen opluchting en enorme blijdschap.Het was ook lang geleden dat ik Sonny op die manier zag kijken naar mij.
Zijn koppie klein beetje schuin,zijn pluimen stonden mooi glad,en zijn ogen keken me echt lief aan.

Ja dat van dat praten vonden ze van in het begin echt raar hier in huis,ze zeiden gij en Sonny zijn als Tom en Jerry,maar toch luistert hij enorm als jij woordjes zegt of deuntjes fluit. :dance:

Gisterenavond een nieuwe poging gewaagd,het ging iets moeizamer dan s'middags.
Ben wel blij dat hij niet bang is van de handschoenen.

Mijn ouders waren thuis,maar heb het toch geprobeerd omdat mijn moeder zelden weg moet of buiten moet,en ik het op de duur toch zo zal moeten doen.

Eerst ging het goed,maar het probleem vind ik de kooi.
Als hij vanboven op de kooi staat,dan staat hij eigenlijk gelijk met mijn gezicht.
Bovenop de kooi staat zo een soort brug met een zitstok,als ie daar op gaat zitten dan gaat het meestal mis.

Ik heb aan mijn vader gevraagd of hij de poten niet kan afzagen ofzo,maar dat ziet hij niet zitten.

Op een gegeven moment ging hij weer hakken in de handschoen,ik liet mijn hand liggen en zei neen.
Hij bleef dit doen,en toen dacht ik nu stop ik hem in de kooi,maar op dat moment riep mijn moeder luid NEEN Sonny mag niet!!
De vogel schrok,keek heel even naar mijn ma,en ineens leek het alsof ie iets te bewijzen had,kroop bovenop de stok op zijn kooi en wilde naar mijn gezicht vliegen,ik lokte hem naar het platform eronder (met een balletje dan komt ie direct),ik nam hem op de hand(schoen) en stak hem in de kooi.
Ik zei tegen mijn moeder dat het beter was als ze zich in het vervolg niet moeide,haar stem maakte het alleen maar erger.
Een uurtje nadien probeerde ik het weer,en het lukte weer iets beter,toen ik hem daarna zonder problemen in de kooi kreeg,kreeg ie een stukje appel als beloning.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: maart 13, 2011, 14:02:52 pm »
Ik vind het goed van je dat je zo bezig blijft hoor!! En je zult je ouders ook op moeten voeden. Als jij met hem bezig bent mag je moeder zich er absoluut niet mee bemoeien  :( Ze ondermijnt jouw "gezag" en Sonny raakt in de war.. Het is inderdaad het beste als jij niet onder hem staat als je hem pakt, want dan voelt hij zich superieurder (hoeft niet altijd hoor, ik heb er geen last mee met mijn grijze, maar in dit geval waarin de vogel zich wat machtiger voelt door jouw onzekerheid, wel). Kan je niet op een opstapje gaan staan als je hem pakt ofzo?

Offline Tania

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #19 Gepost op: maart 13, 2011, 14:13:49 pm »
Ja Loes,dat is nog eens een goed idee :thumsup:

Ik heb daarstraks een filmpje gemaakt,en dacht ik plaats het seffes op het forum,ik doe wrs nog duizend en 1 dingen fout,maar via een filmpje kunnen jullie mss meer tips geven ofzo.
Ik moet wel zeggen de angst is nog niet volledig weg (voel me wel al iets sterker,maar nog niet volledig),en dat kan je ook zien in onderstaand filmpje.
Deze keer ging het zus en zo,op 2.45,wat hij daar doet,dan slaat de schrik om mijn hart (weet niet echt waarom) maar dat is het moment dat ik begon te twijfelen.

http://www.youtube.com/watch?v=PcI-_kFpN4c

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #20 Gepost op: maart 13, 2011, 14:28:01 pm »
 :) echt een boefje.
Ik denk dat als je zo doorgaat met veel geduld, kom je een heel eind  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #21 Gepost op: maart 13, 2011, 17:27:15 pm »
Tis een leukerd hoor!! Ik heb hem in het hele filmpje totaal niet boos zien zijn.. ;) Hij heeft zijn staart netjes bij elkaar. Let bij een amazone goed op gedrag, als hij zijn staart gaat spreiden en de ogen gaan pinpointen kan je hem beter even laten. Maar zoals nu, met de staart gewoon dicht is er niets aan de hand. Ik zie hem ook niet echt bijten, alleen een beetje waarschuwen van ik heb hier geen zin in (zachtjes duwen/`licht bijten met de snavel. Dit is absoluut geen echte aanval. Wat ik ook zou doen als ik jou was is wanneer hij echt opstapt op je hand (wat hij ook even deed) iets van toon veranderen. Zet een iets hoger stemmetje op en zeg: "Góed zoooo!!!  Knappe vogel!!"

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #22 Gepost op: maart 13, 2011, 17:37:53 pm »
Je doet het goed, ga zo door!!

Offline Tania

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #23 Gepost op: maart 13, 2011, 17:44:46 pm »
@ Loes : Ik heb afgelopen maanden gemerkt als we met een hoog stemmetje praten dat ie dan helemaal gek wordt (weet niet waardoor dit komt) en daardoor probeer ik mijn toon zo gewoon mogelijk te houden.Maar ik zal deze tip vanavond nog eens proberen.

Ook heb ik van iemand de raad gekregen om,eens hij opstapt uit de kooi,uit de buurt van zijn kooi te stappen,want daar heeft hij het meeste macht.
Ook heb ik gehoord als ie in de handschoen hangt dat ik beter totaal niet moet reageren (dus ook niet NEEN of FOEI te zeggen)

Verder vraag ik me af of het kwaad kan dat ik eigenlijk een poos 'achter hem aanzit' met mijn handschoen?
Natuurlijk gaat hij dikwijls vliegen,en dan ga ik achter hem om hem terug op de handschoen te laten opstappen,of moet ik hem dan gewoon met rust laten,even wachten en het terug proberen?

Verder zal ik blij zijn als ik nog minder schrik heb en mijn vingers gewoon in de doppen van de handschoen durf te steken,want zo op een vuist gebald in de handschoen is niet bepaald een gemakkelijke pose :hot:

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #24 Gepost op: maart 13, 2011, 18:02:00 pm »
Bijten(ongewenst gedrag) totaal negeren inderdaad dus ook geen nee of foei.

Ik zou hem niet te veel opjagen, hierdoor word hij hyper en zal waarschijnlijk eerder van zich af bijten.

Offline Tania

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #25 Gepost op: maart 13, 2011, 18:14:56 pm »
@ Wesly : Dat bedoel ik nu net.Wanneer moet ik het dan wel proberen? Sonny gaat echt niet uit zichzelf naar mij komen,dan kan ik nog lang met mijn handschoen zitten wachten ???

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #26 Gepost op: maart 13, 2011, 18:21:57 pm »
Zelf zou ik hem eerder laten opstappen, dus niet te lang achter hem aan gaan
maar wat sneller met je hand voor zijn borst en laten opstappen.
Zodra hij dat doet, meteen zeggen, goed zooo ...

Offline Tania

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #27 Gepost op: maart 13, 2011, 18:29:37 pm »
Eigenlijk meer zoals ik hem uit de kooi haal dan (daar ben ik precies resoluter dan als ik hem uit de kooi wil laten opstappen)

Kan ik best lekkernijtjes in mijn buurt houden zodat ik hem dat kan geven elke keer hij iets goed doet of flink is?

Of kan ik hem het beste gewoon belonen met mijn stem alleen?

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #28 Gepost op: maart 13, 2011, 18:38:13 pm »
Met wat lekkers is ook goed hoor, komt ie misschien sneller ook  :thumsup:

Offline Tania

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #29 Gepost op: maart 13, 2011, 19:10:16 pm »
Op dit moment vliegt hij los,heb hem uit zijn kooi gehaald,en heb hem direct mee naar de zetel genomen,daar is hij een minuut ofzo blijven zitten,en dan terug gaan vliegen.

Ik heb een stukje courgette genomen (lust hij heeeeeeel graag),en hij is 1 maal zélf naar mij gevlogen,ik heb met mijn blote hand een stuk blijven vasthouden,zodat hij er niet zomaar mee weg kon vliegen :)

En hij is zeker vijf minuten bij mij blijven zitten in de zetel.
Nu laat ik hem wat spelen.