Auteur Topic: Sonny,Blauwe Voorhoofd Amazone SOS hulp gezocht!  (gelezen 9766 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Sonny,Blauwe Voorhoofd Amazone SOS hulp gezocht!
« Reactie #30 Gepost op: maart 13, 2011, 19:11:09 pm »
Inderdaad iets kordater, zoals je hem uit de kooi haalt,  tegen zijn buikje duwen zodat hij gedwongen wordt om op te stappen. Ook zou ik niet met je hand "jagen" terwijl er bijna geen kans is dat hij opstapt. Als hij op een gegeven moment opstapt in het filmpje sta je er ook precies goed voor he, aan de zijkant van de kooi. Ik vind het knap dat je hem vanuit de kooi op kan laten stappen want dat is hun domein. Dus dat zegt al wel wat. Je hoeft ook niet een heel hoog stemmetje op te zetten hoor, maar gewoon wel heel dat het iets verschil is met hoe je al praat.. Misschien tegelijk goedzo en wat lekkers, dan kan je later als het allemaal goed gaat dat lekkers wel weglaten met opstappen. Kort commando geven bij het opstappen is ook handig ("Stap op" is het mijne en ook "Stap af").

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #31 Gepost op: maart 13, 2011, 19:11:59 pm »
Op dit moment vliegt hij los,heb hem uit zijn kooi gehaald,en heb hem direct mee naar de zetel genomen,daar is hij een minuut ofzo blijven zitten,en dan terug gaan vliegen.

Ik heb een stukje courgette genomen (lust hij heeeeeeel graag),en hij is 1 maal zélf naar mij gevlogen,ik heb met mijn blote hand een stuk blijven vasthouden,zodat hij er niet zomaar mee weg kon vliegen :)

En hij is zeker vijf minuten bij mij blijven zitten in de zetel.
Nu laat ik hem wat spelen.

Had deze net nog niet gelezen!! Wat goed zeg!!  :thumsup: Je gaat zijn vertrouwen winnen en dat wordt dan wederzijds, dan ga je hem ook vertrouwen!

Offline Tania

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #32 Gepost op: maart 13, 2011, 19:38:56 pm »
Kreeg hem er net zonder problemen in :thumsup:

Mijn ma daarintegen heeft daarnet een piets gekregen,hij bleef niet hangen ofzo,maar het is wel een wondje (beetje bloed en het begint een beetje blauw te zien)

Maar dan denk ik wie niet horen wil moet voelen,ik heb haar deze middag allerlei tips gegeven die ik hier gelezen had,zoals niet wegtrekken als hij wil happen,en als hij moet opstappen niet twijfelen maar gwn doordoen,maar ze doet haar eigen zin..
Ze maakt hem best wild met bepaalde geluiden,ik maak haar er dikwijls attent op,maar ze vind het erg leuk als hij 'gekke' toeren begint uit te halen.

Ik denk dat ze ondertussen best jaloers is,want ze zei dat het mijn schuld was dat ie haar geknapt heeft ???
Dat,sinds ik met mijn handschoenen bezig ben met hem,hij niet meer zo goed luistert naar haar,of graag naar haar komt.

Tegenover mij was ie lief daarnet.

Normaal zit ik op mijn laptop aan mijn bureautje,in een hoekje,en meestal komt Sonny aangestormt over de zetel en dan duik ik bijna onder mijn bureau :),nu zat ik hier met 1 handschoen aan en hij kwam naar me toe,en ik liet hem gwn op mijn hand stappen en een kijkje nemen bij mijn laptop.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #33 Gepost op: maart 13, 2011, 23:04:54 pm »
Geweldig toch? Jammer hoor dat je moeder zo eigenwijs is  :)

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #34 Gepost op: maart 13, 2011, 23:33:00 pm »
Ik denk dat Sonny stiekem wel degelijk gek op jou is en dat jij als je hem van je ouders over zou nemen (later) er best veel me zou kunnen bereiken.. Als ik nl hoor dat hij dingen van jou nagedaan heeft (liedjes, woordjes) is dat een heel goed teken want ik heb de ervaring dat ze van degene die ze mogen sneller dingen overnemen.. Mijn grijze zegt alleen maar dingen die ze van mij heeft en gééneen woordje van mijn zonen. Dat je je hart uitstortte vind ik leuk, want Sonny had vast door dat je heel echt vanuit je zelf tegen hem praatte, dat voelen ze, dat is intiem. Op dat moment voelde je vast ook geen angst!

Heel raak gezegd Loes, dit denk ik dus ook!

Offline Tania

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #35 Gepost op: maart 14, 2011, 11:55:12 am »
Daarnet is de bom thuis ontploft (om het zachtjes uit te drukken)
Ik kwam in de keuken en zag dat mijn moeder mijn handschoen los in haar hand had,en Sonny ermee aan het pesten was,en toen hij in de handschoen beet en erin bleef hangen zag ik haar net een stukje komkommer geven :?

Ik ben helemaal beginnen flippen en beginnen wenen,en heb van boosheid gezegd dat de vogel er niet meer uitmag als ik in huis rondloop,tegen mijn moeder heb ik gezegd dat ze ziekelijk jaloers is (had dat al gemerkt vanaf ik met Sonny aan het werk ging 3 dagen geleden)

Ik heb ondertussen wel spijt dat ik dit gezegd heb,maar nu durf ik zelfs die handschoen niet meer gebruiken :sad:

Offline Tania

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #36 Gepost op: maart 14, 2011, 14:03:37 pm »
Mijn ma heeft daarnet gezegd dat ze het allemaal niet zo bedoeld had...*zucht*
Ik heb net een gesprek gehad en haar gezegd dat dit echt de allerlaatste kans is,dat ik het nog 1 keer wil proberen,en dat ze voor de rest dan haar plan maar moet trekken.

Gelukkig staat mijn vader achter mij,en we hebben afgesproken dat dit mijn laatste poging is.

De vogel in de kooi laten zitten kan ik niet over mijn hart krijgen omdat Sonny hiermee gestraft wordt,terwijl dit helemaal zijn schuld niet is.

Mijn ma geeft toe dat ze jaloers is,en schrik heeft dat Sonny niet meer naar haar zal komen,en ik heb haar gezegd dat ik een aantal dingen op papier zal zetten voor haar,omdat zijzelf ook nog wat werk heeft met Sonny.
Ik heb gezegd dat dit haar alleen maar ten goeie zal uitkomen,en dat ze op die manier veel meer zal genieten van Sonny (en hij van haar),en dat het toch veel leuker zou zijn als ik niet meer bang hoef te zijn voor Sonny.
Ik heb haar ook uitgelegd dat de manier waarop zij en Sonny nu met elkaar omgaan,dat dat geen wederzijds respect is,en dat dit gedrag alleen maar erger zal worden naarmate Sonny ouder wordt.
Ik heb haar de vraag gesteld of ze binnen nu en x aantal tijd hetzelfde wil eindigen zoals ik en Sonny,doodsbang voor een papegaai.
Daar heeft niemand wat aan,niet wij,en ook Sonny niet.
Dat leek ze te snappen.

Dus laatste poging,duim voor mij (en voor Sonny)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #37 Gepost op: maart 14, 2011, 15:26:37 pm »
Oooooooh, ik schrik echt van het gedrag van je moeder en kan me voorstellen dat je erg verdrietig was... Dat is echt niet geloven, ik word er zelf verdrietig van  :cry: Sonny boos maken op de handschoen, echt té erg!! En het ergste is: Sonny voelt dat allemaal heel goed aan hoor die spanning. Het belang van de vogel lijkt me hier voorop te staan en niet de ego's van mensen..  :(

Offline Tania

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #38 Gepost op: maart 14, 2011, 15:44:25 pm »
Daarin geef ik je groot gelijk Loes.
Van mij is het niet van belang dat Sonny maar vijf minuten bij mij zou zitten en een uur bij mijn moeder,bij mij is het belangrijk dat Sonny regels krijgt waar iedereen achter staat.
Allemaal hetzelfde reageren tegenover hem,hem op dezelfde manier aanpakken.
Ik ga er heus niet dood van gaan als Sonny mij minder graag heeft,of minder naar mij wil komen,zolang hij maar leert dat ik geen speeltje of wat dan ook ben waar hij baas over kan spelen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #39 Gepost op: maart 14, 2011, 18:28:33 pm »
Goed streven hoor!  :thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #40 Gepost op: maart 14, 2011, 18:43:16 pm »
Heel goed  :thumsup:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #41 Gepost op: maart 14, 2011, 19:42:07 pm »
Was zo blij het vervolg van dit forum draadje te lezen, tot je laatste bijdrage. Wat jammer dat je moeder zo reageerde op jouw vooruitgang met Sonny.
Ik hoop dat dat nu weer helemaal goed komt want je zit echt op de goede weg met Sonny! Sterkte.

Offline Tania

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #42 Gepost op: maart 15, 2011, 12:23:11 pm »
Vandaag was Sonny al uit de kooi tegen dat ik thuis kwam,ik ging een glas drinken pakken,en normaal komt ie dan op de ijskast om mij te 'terroriseren'.
Meestal ga ik gaan lopen,maar deze keer zat hij erg rustig bovenaan,geen pluimen omhoog ofzo.
Ik vroeg of hij een lekker knabbeltje wou hebben,en nam een klein stukje paprika (rood is zijn lievelingspaprika) en gaf het aan hem,bleef nog even praten,en liep toen terug naar de living.
Toen het knabbeltje op was kwam hij in de living gevlogen,30 cm van mij af,hij zei een paar keer Kokoke,ei kom,en ging toen op zijn gemakje spelen in zijn speelhoekje.  :thumsup:

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #43 Gepost op: maart 15, 2011, 16:19:12 pm »
ooh wat een vorderingen  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #44 Gepost op: maart 15, 2011, 18:02:28 pm »
Super hoor! je houding is zeer belangrijk zie je wel..  :thumsup: