Auteur Topic: Romeo en Jessie  (gelezen 26070 keer)

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
Re: Mickey + Romeo
« Reactie #165 Gepost op: oktober 30, 2011, 18:02:09 pm »
zo zei ik vrijdag dat haar poep normaal was, zo is het nu weer waterig, wel heel erg toevallig-> Eigen kooi, weer op de grond in de kooi, en waterige ontlasting :CENS

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #166 Gepost op: november 01, 2011, 17:59:52 pm »
*schop*  :-[

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #167 Gepost op: november 01, 2011, 18:30:25 pm »
Misschien toch weer even in de kleine kooi als dat beter ging, dan weet je het toch zeker? Kan psychisch zijn, je weet het nooit met die beestjes ;)

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #168 Gepost op: november 11, 2011, 09:33:39 am »
Mickey is overleden.... Ik snap het niet 5 min geleden leefde ze nog ik kwam terug en overleden. Romeo zat helemaal in haar, wat moet ik nu met hem? Eerst alles op een rijtje krijgen, ben nu onderweg naar stage en Romeo staat in de woonkamer

Offline Joortje

• Net zelfstandig
  • Juke, mijn signaalhond en maatje
« Reactie #169 Gepost op: november 11, 2011, 13:43:03 pm »
O Mariss, wat erg! Gecondoleerd en heel veel sterkte. Ook voor arme Romeo  :cry:

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
« Reactie #170 Gepost op: november 11, 2011, 14:41:14 pm »
Dat is heel triest meid   :cry:
Heel veel sterkte   :(

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
« Reactie #171 Gepost op: november 11, 2011, 15:08:27 pm »
Hoi Mariska,

als eerste vind ik het erg voor je dat Michey is overleden , ik wens je veel sterkte toe

maar ,

ik heb even alles terug gelezen , krijg niet altijd melding van dat er een antwoord is , maar dat tenzijde

ik haal even wat zinnen terug wat gezegt is :

Citaat
22 juli 2011, 15:20:53 »
Ik denk dat ik plan 2 ga doen: Heel mijn kamer donker maken, als dat het nacht is en hopen dat ze t er sneller uitpoept.
dat maakt niks uit , wat ik weet bij forpussen leggen ze niet s`nacht geen ei , ik las verder dat het geen ei was

Citaat
24 oktober 2011, 18:37:00
de waterige ontlasting kan ook zijn dat ze heel broeds is.

van deze zin stond ik vreemd te kijken wand als ze broed ruip is dan zit ze goed in de veren , ze is actief , ze bals naar romeo maar waterige ontlasting dat is niet goed dat is meestal diaree , en als ze heel broeds is dan laat ze ook merk naar het gedrag naar Romeo , ik denk dat de eerste voor tekken zijn dat de vogel al ziek was , waar kunnen ze diarree krijgen door voedsel wat niet goed is .

Citaat
26 oktober 2011, 12:32:17 »
Heb gebeld over de uitslag van de kweek, het zag er goed uit, eigenlijk wel perfect.

28 oktober 2011, 21:23:01 »
MICKEY HAAR POEP IS NORMAAAAAAAAAL

30 oktober 2011, 11:48:58 »
zit mevrouw weer op de grond?!?!

30 oktober 2011, 18:02:09 »
zo is het nu weer waterig, wel heel erg toevallig-> Eigen kooi, weer op de grond in de kooi, en waterige ontlasting

in hoe verre  was de ontlasting goed ? binnen 48 uur was de ontlasting weer niet goed , wand dat was in de grote kooi ? heb je die goed schoon gemaakt ? ontsmet ? kijk misschien ging het een stuk beter met haar maar ze was nog niet 100 % maar als er iets in de grote kooie zat dan zou ze zo het weer kunnen krijgen .

wat ik wel wil aan bieden , ik vind het wel jammer voor je  , mag je bij mij een groen pop komen op hallen dan heb je toch nog een koppeltje bij elkaar

groetjes rolf

Offline lady

• Uit de jeugdrui
« Reactie #172 Gepost op: november 11, 2011, 17:30:18 pm »
heel veel sterkte,  :-* :-*

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
« Reactie #173 Gepost op: november 11, 2011, 17:35:31 pm »
nog even over de ontlasting

heb even flink na lopen denken

als een pop in een nest kast zit spaart ze alle ontlasting op en komt max. 2 a 3 keer  er uit om het te lossen en dan kan het vloeibaar zijn maar het ziet er verder gezond uit maar als ik zo kon lezen hebben  ze geen nest kast tot hun beschikking

dat wou ik even kwijt ,

je mag ook kiezen voor een mannetje

groetjes rolf

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #174 Gepost op: november 11, 2011, 18:50:07 pm »
Dankjulliewel.
@ Rolf, bij parkieten was het zo, dat een ontlasting wat bij een pop waterig is, en ze zich bals gedroeg naar het mannetje, dat de kans dat ze broeds was groot was. Misschien naief om te denken.
Haar kooi heb ik uiteraard goed ontsmet, en haar ontlasting was normaal als in een normale ontlasting vorm. Dankjewel voor je aanbod voor een vogel over te nemen maar mijn moeder vind het te ver rijden voor een tweede keer. Morgen ga ik kijken bij een kweker dichterbij, maar als nog dankjewel voor je aanbod
Zelf zit Romeo niet gewoon op een stok, maar voor zo ver ik heb gehoord van mijn ouders al de hele tijd boven in de kooi, nu maar even de kooi goed schoonmaken en verkleinen, kom net terug van stage.
« Laatst bewerkt op: november 12, 2011, 16:11:45 pm door Mariss »

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
Re: Romeo en Jessie
« Reactie #175 Gepost op: november 21, 2011, 15:21:12 pm »
Ennnn we hebben een nieuwe forpus erbij, een jong blauw (meisje?? ze had gependeld, maar weet niet of ik er in moet geloven) vogeltje van 5 weken, ja jong, ja ze heeft pap, waarom ik haar toch zo jong heb genomen, aan de pap? Omdat de klik er was met mij, maar het belangrijkst met Romeo. Vanaf het begin zat Jessie te vragen om eten bij Romeo, dat kreeg ze niet, maar wat ze wel aangeboden kreeg, het kopje van Romeo, de eerste 2 dagen haar apart gehouden van Romeo, daarna Romeo in haar kooitje.
En ja hoor, t klikte, Jessie apart gepakt voor het voer, en Romeo was in paniek.
Dus vandaag ze samen in de ''officiele'' kooi, en ze zitten tegen elkaar aan te kroelen  ;D

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #176 Gepost op: november 23, 2011, 21:35:16 pm »
JESSIE VLIEGT! Schrok me kapot toen ze ineens opstoog.
T is wel wennen voor haar haha. Hoewel ze zaadjes en trosgierst eet kan ze moeilijk met 3 keer per dag voeren, dus we houden het 90%  nog op 4 voedingen

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #177 Gepost op: november 23, 2011, 23:37:55 pm »
ze vliegt !!! ach ja het is een vogeltje hé

oppassen met rondvliegen voor vensters ,of open deuren ,ze zijn toch zo klein  :nailbiting: