Auteur Topic: dik pootje help!!  (gelezen 5371 keer)

languuuhh

• Gast
dik pootje help!!
« Gepost op: juni 24, 2005, 10:15:06 am »
hoi,

ik heb gister 1 van onze kanaries vevongen om te kijken waarom hij niet op zijn pootje kon staan zijn pootje is helemaal dik vooral op de plek waar alle teentje bijelkaar komen(ik weet het niet anders uit te leggen) alleen om dat zelfde pootje heeft hij ook zijn ring maar die kun je al helemaal niet meer heen en weer schuiven. weten jullie wat ik moet doen? 
groetjes wendy
ps: ik heb hem wel eerst apart gezet kijken of het met wat rust minder wordt maar hij gaat ook niet op zijn stok zitten

ppss: ik dacht ik zet hem hier ook maar neer mischien weten jullie er iets over hebben jullie het ook weleens meegemaakt met jullie parkieten

Jorijntjuh

• Gast
Re: dik pootje help!!
« Reactie #1 Gepost op: juni 24, 2005, 10:19:00 am »
Stukje van mijn site:

Snel ingrijpen van de dierenarst is noodzakelijk, anders moet hij waarschijnlijk een pootje missen. Er is geen duidelijke reden waarom dit gebeurd, Maar mischien drukt de ring wel te veel op het weefsel. Het is veel moeilijker een aluminiumring te verwijderen dan een plastic ring. U mag dat in geen geval zelf doen; de kans dat u het pootje beschadigd is dan heel groot. De dierenarts heeft hier speciaal gereedschap voor. En wellicht neemt de zwelling hierna af maar er blijft altijd kans dat u de zwelling blijft zien. Voor diegene die een vogel hebben zonder ringetje geld dit natuurlijk niet :)

languuuhh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juni 24, 2005, 10:32:36 am »
o fijn  :( onze dierenarts kan niet met vogels overweg de dierenarts die het dichtste bij is is in drenthe en zover krijg ik mijn vader denk ik niet  :(

Jorijntjuh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 24, 2005, 10:35:03 am »
tip: bel in het bijzijn van je vader de dierenarts, en als de dierenarts dan zegt dat het toch verstandig  is om te komen, Kan je vader geen nee zeggen ;)

languuuhh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 24, 2005, 10:38:30 am »
tja het is een idee

carlito

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: juni 24, 2005, 11:50:01 am »
met welke ringmaat ring jij?

languuuhh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juni 24, 2005, 12:16:20 pm »
ehhh wij ringen we hebben hem zo gekocht dus ik heb geen flauw idee

languuuhh

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juni 24, 2005, 21:59:04 pm »
trouwens helpt koel water niet ? dat doet een zwelling toch altijd afnemen ?

mario34

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juli 05, 2005, 21:16:41 pm »
Hoi wendy

hoe ist ondertussen met het pootje van de kanarie
is er al verbetering

languuuhh

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 06, 2005, 11:46:06 am »
hey mario!!!!!!
hij gebruikt het pootje wel weer maar hij is nog net zo dik en we kunnen de ring er niet afkrijgen dierenarts ook niet (maar ja die van ons kan ook niks)
maar verder gaat het wel weer hij zit weer bij zijn vriendinnen in de voliere
(hij is de enigste met 5 vriendinnen) de rest heeft of 1  of geen eerlijk he
groetjes wendy