Auteur Topic: nieuwe spelletjes voor Marcus, iemand tips?  (gelezen 851 keer)

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Vrouw
nieuwe spelletjes voor Marcus, iemand tips?
« Gepost op: mei 04, 2011, 10:28:13 am »
Marcus moet wat meer uitgedaagd worden, maar hij heeft weinig geduld om iets aan te leren. (ik misschien ook wel ;))
Hij kan nu handje geven, rondje draaien, kralen in een bakje stoppen
hij is echter erg eigenwijs en doet het alleen als je iets lekkers laat zien. Verder heeft hij een korte aandachtspanne en is al snel afgeleid. Ik denk dat hij het wel heel leuk vindt als we het repetoir wat uitbreiden en hij zo meer uitdaging krijgt. Heeft iemand tips? Wat zijn leuke truckjes voor een pyrrhura?

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
Re: nieuwe spelletjes voor Marcus, iemand tips?
« Reactie #1 Gepost op: mei 04, 2011, 10:48:23 am »
Mijn boertje heeft ook niet echt een hele goede concentratie, en kent ook een paar spelletjes.
Ik heb hem nog tonnetjes stapelen aangeleerd, tenminste, de tonnetjes stonden op tafel en zelf zette ie ze in elkaar zonder dat ik het ook maar 1x voordeed :)
En wat wel een uitdaging was, was het 'ringenspel'. Ik ben gewoon ff langs de kringloop gecrost en kwam toen dit tegen:

De ringen van het paaltje afhalen had ie natuurlijk zo onder de knie :) De ringen er weer om doen vond ie wel wat moeilijker, dat heb ik best vaak voor moeten doen maar inmiddels kan ie het super goed!
En verder heb ik van playmobiel kleine kastjes gekocht die op allerlei manieren open moeten, en een picknickmand enz, dat vind ie ook heel leuk om open te maken en het is simpel ;)
Met de kleuren leren ben ik een poosje bezig geweest maar van zijn én vooral mijn kant lukt dat niet echt :)

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #2 Gepost op: mei 04, 2011, 10:59:07 am »
Oh die is echt heel leuk! Geweldige foto!

Ik ga inderdaad maar eens naar de kringloop. Bedankt voor de tip!

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #3 Gepost op: mei 04, 2011, 11:10:31 am »
Thanx, Bink is net zo'n robot daar haha :) Ik zou trouwens wel kijken voor ringen met grote gaten, al heb je evengrote gaten als dat het paaltje is(paalt 2 cm doorsnede, gat 2 cm doorsnede) dan is het denk ik heel moeilijk voor een pyrr.. ???