Auteur Topic: Plukken agaatje  (gelezen 2488 keer)

Offline MvC

• Eitje
  • *
  • Geslacht: Man
Plukken agaatje
« Gepost op: juni 20, 2011, 09:47:39 am »
Een van mijn aga's  druk bezig met plukken. Zijn kraag is bijna helemaal kaal. Zowel aan de voor- als achterkant. Hij blijft maar plukken. In eerste instantie dacht ik dat het aan het voer lag. Een tijdje terug ben ik gewisseld van voer, omdat hetgeen ik gebruikte uit de winkel verdwenen was. Ik ben toen over gestapt. In die tijd is hij ook gaan plukken. Een maand geleden was het oude voer weer terug en ben ik daar weer op over gestapt. Eerst dacht ik dat het beter ging. Tot van de week. Het kale stuk is groter geworden en er komt nog niets voor terug.

De kooi heb ik inmiddels ook goed onder handen genomen. Ik heb de kooi veranderd en andere speeltjes er in gedaan. Zorgen voor een beetje afleiding. Het plukken wordt minder, maar toch. Het gebeurt nog steeds. Vroeger had hij een een hele mooie kraag en nu is het een geplukte krielkip.

Ik ben een beetje bang dat het een stresstik van hem is. De ander is nogal dominant en jaagd hem regelmatig weg. Hij hoeft maar een beetje te bewegen en hup..... Wegwezen. Ik had bijvoorbeeld een groot zwembad voor ze gekocht, waar ze helemaal in kunnen en goed kunnen fladderen. Als hij maar in de buurt kwam, werd hij al weggejaagd.

Voor zijn geluk moet ik ze misschien scheiden en in aparte kooien doen, maar dan zit ik met twee kooien en in elke kooi een. Dat is ook weer niet zo gezellig, terwijl ze ook heel gelukkig naast elkaar kunnen zitten. Weten jullie wat ik kan doen?
« Laatst bewerkt op: juni 20, 2011, 22:20:12 pm door Loes »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Plukken agaatje
« Reactie #1 Gepost op: juni 20, 2011, 22:22:35 pm »
Weet je zeker dat je een mannetje en een popje hebt? Of zijn het misschien twee popjes? ;)

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Plukken agaatje
« Reactie #2 Gepost op: juni 20, 2011, 23:37:40 pm »
ik hoop dat janina eens langskomt,die weet veel meer van aagjes dan wij  :)