Auteur Topic: Noah, de Jardine met de aparte snavel, hulp nodig  (gelezen 10293 keer)

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
Noah, de Jardine met de aparte snavel, hulp nodig
« Gepost op: november 21, 2011, 15:25:30 pm »
Hoi een klein maar krachtig vraagje.
Kunnen een bonte boer en Jardine eventueel samen in een kooi? Natuurlijk moet het afhangen van of het klikt etc, ik snap dat, maar omdat ze uit dezelfde familie komen, zou dat kunnen?
--

Ben namelijk verliefd geworden op een kneusje jardine, met een ingedeukte snavel, hij/zij kan wel eten, maar naja ik ben een sucker voor kneusjes  :hart:
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2012, 18:14:07 pm door Mariss »

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bonte boer en Jardine samen?
« Reactie #1 Gepost op: november 21, 2011, 15:59:54 pm »
Ooooo, die jardine heb ik gezien op MP.

Zelf had ik al een jardine en ik kon gratis een bonte boer krijgen. Bonte boeren zijn echter veel feller van karakter en ik vind zelf de jardine veel zachter, net als de meyer. Ik heb toen die bonte boer geweigerd om die reden. :(

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #2 Gepost op: november 21, 2011, 16:02:57 pm »
Tenminste, de jardine die ik heb is heeeeel zacht van karakter. Bobbie, de jardine die is overleden, was veel kittiger.

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #3 Gepost op: november 22, 2011, 14:35:47 pm »
Dankjewel bobbie,
Het komt er dus eigenlijk op neer dat het weer per vogel verschilt ;D
Deze vogel schijnt erg onderdanig te zijn, heb ook een foto gekregen waar hij met valkparkieten op staat, dus ben benieuwd.

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #4 Gepost op: november 22, 2011, 17:20:57 pm »
Spannend hoor Als het die is van MP heeft ie een lief bekkie. Moiet de ondersnavel dan niet regelmatig bijgeknipt worden? Het is zo'n onnatuurlijke stand van de bovensnavel, waardoor de ondersnavel ook niet slijt.

Ik bedoel deze advertentie:

503586817

bedoel je deze jardine?

Offline sylvia

• Net geringd
« Reactie #5 Gepost op: november 22, 2011, 18:49:20 pm »
heb hem ook even opgezocht
het is wel een schatje zeg
maar kan ie wel zo eten dan

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #6 Gepost op: november 22, 2011, 22:05:51 pm »
Agos, arm ukkie.. Hij zal er vast prima mee kunnen eten, ik 'ken' een bb'tje waarvan de bovensnavel door een edeldame is afgebeten, nog veel korter als dit, en die kan ook prima zelf eten ;)
Het is natuurlijk nog wel een jonkie he, en zo te zien idd redelijk onderdanig.. Jonkies kun je denk ik wel redelijk om zetten naar jouw situatie.. ;) Maar zou jou bb'tje het ook goed vinden??

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #7 Gepost op: november 23, 2011, 08:00:46 am »
Kan het nu niet bekijken, zit op mijn telefoon, maar zal vast wel, hoeveel jardines met een misvormde snavel staan op marktplaats? Haha.
Hoe Sjors het gaat vinden is afwachten. Hij zit vanaf gister avond in de andere kleinere kooi, vandaag nieuwe speeltjes halen voor de grote kooi, zodat hij het niet terug herkent haha. Met een andere kooi is hij erg onwennig en nerveus, dus hoop dat dit gaat lukken.
Misschien halen we hem al dit weekend, hadden eigenlijk volgend weekend afgesproken omdat ik mijn verjaardag ga vieren, maar ze komen s avonds dus s ochtends hopelijk de vogel halen.
Oh en over het bijslijpen, ik ga sowieso ff een VA bellen voor advies, kan nooit kwaad
« Laatst bewerkt op: november 23, 2011, 08:02:54 am door Mariss »

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #8 Gepost op: november 26, 2011, 12:55:13 pm »
Ik heb hem  :hart:
Toen we hem kwamen halen, zat hij samen met de valkparkieten op de speelboom, hij is erg onderdanig.
Hij is idd niet echt tam, komt op je hand stappen als hij dat wilt, anders gaat hij gillen en niet zo een klein beetje ook. (zit in een flat, hopen dat hij snel ophoud daarmee :nailbiting:)
Hij was aan 1 kant kortgewiekt, dus mijn ma en ik hadden snel de 2e kant gedaan, vond het zo zielig.
Nu wordt het tam maken. Ben wel een beetje nerveus, maar door zijn snavel, kan hij echt niet hard bijten, het voelt een beetje stomp.
Twijfel een beetje hoe ik moet beginnen, heb nooit een vogel bij stap 1 moeten tam maken zeg maar. Maarja dat gaat wel lukken, hij kon het daar, hier dus ook.

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #9 Gepost op: november 26, 2011, 13:18:34 pm »
He super! Krijgen we wel foto'tjes? :-[
Heel veel succes met het tam maken he, er zijn hier vast wel mensen die je kunnen helpen ;)
Hoe reageerd Sjorsje op hem?

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #10 Gepost op: november 26, 2011, 13:24:19 pm »
Fotootjes moet ff wachten, heb t vandaag druk met mijn verjaardag vieren :p
Sjors weet niet hoe hij op m moet reageren geloof ik, in t begin ging t goed, maar daarna haalde hij uit. En de jardine gillen gillen.
Maar denk dat ze ff in iedergeval voorlopig in een eigen kooi blijven, eerst moet de Jardine (buiten een naam :p ) vertrouwen in mij krijgen. Heb m een paar keer met mijn handen moeten pakken, omdat hij van alles en nog wat schrikt.

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #11 Gepost op: november 26, 2011, 13:27:53 pm »
Ooh natuurlijk! Je bent jarig! Sorry :-[
Van harte gefeliciteerd Maris! :-* :-* En nog een hele fijne verjaardag natuurlijk he!!
Prima hoor, doe rustig aan ;) ben benieuwd! Enneh, voor Sjorsje zal het ook wel even wennen zijn, opeens zo'n groter monster erbij :)

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #12 Gepost op: november 26, 2011, 13:35:52 pm »
Morgen, maar dankjewel  :dance:
De jardine (naam nog onbekend) die is ook niks gewend wat betreft eten, dus dat wordt wat. Die mevrouw had hem alleen maar pellets gegeven, niet meer. Maakt het tam maken ook wat moeilijker, kan niet weten wat hij wilt.
T is niet alleen voor Sjors wennen, want ze zijn tegelijk wel even lang, maar de jardine is dikker ;D

Edit: YESSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSSS een manier gevonden om hem te laten opstappen als hij is gevallen, of naja gesprongen, hij is niet bang voor de opstapstok  :dance:
« Laatst bewerkt op: november 26, 2011, 13:46:20 pm door Mariss »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #13 Gepost op: november 26, 2011, 18:05:14 pm »
Dat scheelt al weer!! Leuk hoor, succes ermee!  :-*

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #14 Gepost op: november 30, 2011, 08:20:13 am »
Hoi!
Foto's komen er binnenkort aan.
Het gaat goed met de jardine, die Noah is genoemd, vernoemd naar mijn maatje de parkiet die is overleden.
Hij stapt met een beetje gemormel op, maar blijft niet zitten, blijft eraf springen, we zijn bang dat hij zich nog te pletter springt. Ik blijf hem weer oppakken, naja laat hem weer opstappen, wat hij dan braaf doet.
Sjors die zit momenteel in een kleinere kooi als ik weg ben. Als ik thuis ben zitten ze samen in de grotere kooi, zodat ik ze in ieder geval in de gaten kan houden. Sjors kan namelijk gemeen bijten, waar Noah dat juist eigenlijk niet kan. (voordeel als hij mij wilt bijten hoef in niet terug te trekken, want voel er toch niks van)
Het gaat dan redelijk.
Gister stelde Noah zich wel aan, Sjors wou noah zijn veren poetsen, maar tijdens de hiƫrarchie bepaling is Sjors wel een beetje gemeen geweest, en dat weet hij nog, dus gillen.
Hoop dat ik goed bezig ben, doe in ieder geval mijn best.
Oh, toen we hem zaterdag op haalde, woog hij 183, en gister 192.
Dat gaat dus ook vooruit.