Auteur Topic: Jij en je (dwerg)gaai en of parkiet en Kerst  (gelezen 5747 keer)

Offline Lejah

• Super Parrot
Re: Jij en je (dwerg)gaai en of parkiet en Kerst
« Reactie #45 Gepost op: december 26, 2011, 09:53:01 am »
We gaan zo aan het 2e kewrstontbijt, maar de jongens moeten zich nog even aankleden.
Mr Darcy en Lizzy zitten al met gestrekte nekjes in hun kooi op ons kerstontbijt te wachten!  :)
Edelpapegaaien zijn soms toch wel echte fruit-en-groente-afval-klikootjes zeg! ;D
Ze zijn gisteren heerlijk verwend en daar hopen ze nu natuurlijk ook weer op. Gisteren kregen ze een "zakje uit de vriezer" met zilvervliesrijst en kikkererwten, wat ze wel vaker krijgen en wat ik speciaal voor hen invries. Dat had ik aangevuld met een paar noten en speciaal voor hen gekocht passiefruit.
maar wij hadden bij het ontbijt eitjes, dus de gaaitjes ook, zowel edels, als pyrrhura als agaatjes. Toen ik later de stoofpeertjes hing klaarmaken kregen zij daar ook een stukje van, net zoals toen ik de groente opzette, toen kregen zij ook hun deel van de spruitjes, worteltjes en boterboontjes. Ook toen ik ging voorbereiden kregen ze een stuk van de meloen van het voorgerecht en een paar kastanjes uit het bijgerecht. En ze hebben ook heel slecht, stiekumpjes een stukje croissant gehad.
Als jet op een rijtje zet, is het bijna een wonder dat ze niet ontploft zijn!
noten, rijst, kikkererweten, ei, passievrucht, peer, meloen, kastanje, wortel, spruitjes, boterboontjes.
En hun pellets? Neuh, die hoef ik vandaag niet bij te vullen........ ;D

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #46 Gepost op: december 26, 2011, 11:09:50 am »
Heerlijk  (ont)plof(te) kipjes   ;) .wat zullen ze het naar hun zin hebben!
Heb je in de gaten  wat je zelf ook allemaal hebt gegeten   :) :) :) :) (hier ook hoor!)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #47 Gepost op: december 29, 2011, 17:36:41 pm »
De Kerst is alweer voorbij.
Nu Oud en Nieuw nog met het bijbehorende vuurwerk!

De edels vinden het vuurwerk niet fijn, maar de agaatjes en Ziggy de pyrrhura verblikken en verblozen er eigenlijk niet van.
Ook dit jaar zijn we weer thuis met de jaarwisseling en dat scheelt natuurlijk wel.

Ik had nog een grappig kerstplaatje geschoten, van
of hele grote agaatjes
of  hele kleine kersthuisjes
 ;)

Hebben jullie ook nog foto's van de gaaitjes geschoten deze Kerst?
Ze hoeven heus niet van kwaliteit voor de foto van de maand te zijn. ;)