Auteur Topic: Leeftijd raden jonge ficheri  (gelezen 2371 keer)

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
Leeftijd raden jonge ficheri
« Gepost op: december 28, 2011, 15:07:21 pm »
Ja ben dom geweest  :-[ ,ik heb een ficheri jong dat al goed in de veren zit en het is zo een lief diertje . Maar ben vergeten wanneer het geboren is  :angry: , weet ik,niet slim...Het is omdat ik beide vogels in huis wil plaatsen ,maar de jongste moet nog wat bij mama en papa blijven ivm voeding.
Als ik een filmpje plaats,zouden jullie een leeftijd kunnen schatten,het diertje waar ik het over heb heeft zwart over het hoofd,de oranjekop ouder en duidelijk groter.normaal schrijf ik het op maar ben het vergeten

http://www.youtube.com/watch?v=U_zqv8kN7oE&feature=youtu.be
« Laatst bewerkt op: december 29, 2011, 06:51:32 am door spritetje »

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
Re: Leeftijd raden jonge ficheri
« Reactie #1 Gepost op: december 28, 2011, 15:23:00 pm »
Ik zou het niet weten.

Bij jou geboren? Hoeveel jongen? Wanneer is het eerste jong geboren? Wanneer is het laatste jong geboren? Hoeveelste jong uit het nest? Als je dat weet kan je het uitrekenen. Meestal zit er 1 of 2 dagen tussen de jonkies. Is tie nog niet zelfstandig dan? Ik begrijp jevraag nietzo erg goed. Jij bent degene die het weet als je diep nadenkt, wij kunnen hierop geen antwoord geven, toch?

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #2 Gepost op: december 28, 2011, 15:40:14 pm »
Uitvliegen doen ze rond de drie weken, dat de ouders het bijvoeren als het ook al zelfstandig kan eten tot 6 weken daarna moet het zelfstandig zijn, maar ook ik begrijp niet goed wat je bedoel  ???

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #3 Gepost op: december 28, 2011, 18:52:00 pm »
bij mij geboren,enige jong dat opgegroeid is.Ja ik weet dat het dom klinkt  :-[ ,Het komst steeds uit de nestkast en wordt nog gevoederd door de ouders.Ik twijfel of het nu van eind november is of van de 1ste week van december,zal eens moeten kijken of ik het ergens genoteerd heb. Ik denk dat het 4 weken is maar ben niet zeker,dacht dat je het aan het vederpak kon zien  ;D

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #4 Gepost op: december 28, 2011, 21:14:41 pm »
ik denk niet dat het 3 weken oud is hoor, eerder 4.
Verder is het sowieso lastig te zien natuurlijk. Maar wat het hier ook moeilijker maakt is dat het een bastaardje is van fischerie-personata en dat daarom de kleuren niet standaard zijn.
Het is toch een bastaardje?

Maar ik begrijp je eigenlijk niet, ergens heb je het over de jongste en wat verderop heb je het over de enige.

Hier heb ik nog nooit een aga-kuikentje zien uitvliegen met 3 weken en pas heel enkel zelfstandig met 6 weken, meestal 7 weken, maar ergens tussen 6-8 weken. Dus ik denk dat Smie hele bijdehante agaatjes heeft dan. ;)

En waarvoor moet het naar de huiskamer dan?
Als het zelfstandig is/
Of wil je handopfok doen?
Waarom is de leeftijd belamgrijk als ie naar de huikamer gaat?

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #5 Gepost op: december 29, 2011, 06:50:27 am »
 ;D ja ik had het over de jongste van deze twee die op het filmpje staan,ze hebben dezelfde vader en moeder maar de oranje is van begin dit jaar. Moeder is ficheri en vader ook , alleen denk ik dat het inderdaad geen zuivere ficheri zijn,moeder heeft ook wat zwart op de kop en komt ook uit een ficheri koppel en is hier ook geboren.

De reden is , mijn zus zaagt mij de oren af voor een vogeltje. Wij zelf zijn redelijk gehecht aan de oranjekop en willen het niet laten gaan,ik heb haar 1tje uit een volgend nest beloofd,de leeftijd is belangrijk omdat ik dacht...Als het nog 2 voedingen per dag nodig heeft kon ik het binnen nemen om het aan de binnenomgeving te laten wennen,maar daar stap ik van af denk ik,van dat voeren.Denk ook dat het niet zo slim is om dat vogeltje aan mijn zus te geven,maar leg haar dat eens uit dat een aga geen speelgoed is,want ze wil het aan haar dochter van 4 geven...Ik denk dat ze als ze een tamme aga wil dat ze deze best ergens gaat halen bij een andere kweker,maar dan is een ander diertje de pineut..

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #6 Gepost op: december 29, 2011, 07:22:42 am »

Hier heb ik nog nooit een aga-kuikentje zien uitvliegen met 3 weken en pas heel enkel zelfstandig met 6 weken, meestal 7 weken, maar ergens tussen 6-8 weken. Dus ik denk dat Smie hele bijdehante agaatjes heeft dan. ;)

ik had het aan een kweker gevraagd die deze heeft die kwam ermee, ik heb zelf geen aga's en wil dat eigenlijk ook zo houden  :-[

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #7 Gepost op: december 29, 2011, 12:31:43 pm »
ik had het aan een kweker gevraagd die deze heeft die kwam ermee, ik heb zelf geen aga's en wil dat eigenlijk ook zo houden  :-[
;D ;D