Auteur Topic: Hoezen/doek-over-de-kooi-knaag-vraag  (gelezen 1926 keer)

Offline Lejah

• Super Parrot
Hoezen/doek-over-de-kooi-knaag-vraag
« Gepost op: januari 27, 2012, 11:33:53 am »
Ik weet dat er meerdere hier hoezen voor over de kooien gebruiken.
Misschien ook doeken?
Of voorheen doeken en nu hoezen?
(omdat hoesfabrikant Vivke druk aan het werk is  ;))

Knagen jullie gaaien nou nooit die doek of hoes kapot?

Ik gebruik zelf ook eem doek, nu zelfs 2 omdat ze anders de kooi niet ompsannen.
Vroeger had ik een soort hoes.
Maar onze Lizzy krijgt altijd wel een stukje stof te pakken en knaagt daar dan aan.
Waardoor wij regelmatig doek/hoes moeten vervangen omdat Lizzy er complete scheuren en gaten in knaagt! Soms krijgt ze een uiteinde te pakken, dat is haar favoriet zeg maar. Maar als dat niet lukt (want ja een egwaarschuwd mens telt voor 2) dan probeert ze ook rustig een stuk middenin te pakken en dat lukt heel regelmatig en dan hebben we weer een gat....
Hoe zit dat bij jullie?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Hoezen/doek-over-de-kooi-knaag-vraag
« Reactie #1 Gepost op: januari 27, 2012, 12:30:48 pm »
Ik heb sinds 5 dagen twee hoezen, één voor Sjakko en één voor Koosje. Koosje is de grote gatenmaker in de doeken die er overheen gingen dus ik houd mijn hart vast.. en toch zit er nog géén gaatje in!  :dance: Sjakko heeft het in het verleden wel eens gedaan, maar de laatste jaren niet meer en daar heb ik wel vertrouwen in. viv heeft de restanten van de stof mee gegeven zodat ik eventueel kan repareren ;)

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #2 Gepost op: januari 27, 2012, 16:03:25 pm »
hier thuis hadden ze vroeger hoezen, nooit aan geknaagd ,nu is het niet meer nodig door de papegaaienkamer die is verduisterd
op de camping hebben ze wel doeken/hoezen en tot vorig jaar werd daar niet aan geknaagd , tuur heeft het wel gedaan ,maar dat was omdat hij in straf stond
maar verder eigenlijk niet

tweety het grijsje van sandra ,die doet elke doek/hoes stuk , daar maak ik dus bijna alle 6 maand een nieuwe voor  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: januari 27, 2012, 19:19:56 pm »
 :) Die Tweety!! Hoop echt dat het hier niet gaat gebeuren ;) Moet ik elk half jaar naar Vivke toe!  cheesy2

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #4 Gepost op: januari 27, 2012, 19:28:37 pm »
Aha!
Die Tweety klinkt wel als een gaaitje dat vriendjes zou kunnen worden met onze Lizzy!  :)
Het is dus veel meer voorkomend.
Toch wel gek dat ik er niets over terug kan vinden op het internet.

Ik ga mij dus maar opmaken voor regelmatig een neiuw dessin in de peapegaaienhoek! :)

Vandaag op de markt een grote lap gekocht die prima om de kooi past. Niet helemaal wat ik in gedachten had, maar ik ben er toch erg tevreden mee.
Een grote lap, antraciet grijs met een patroon van zwarte bloemetjes.

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #5 Gepost op: januari 27, 2012, 19:34:15 pm »
:) Die Tweety!! Hoop echt dat het hier niet gaat gebeuren ;) Moet ik elk half jaar naar Vivke toe!  cheesy2

altijd welkom hoor

maar moest het ooit zo zijn ,nemen we voor koosje gewoon katoen ,das op de duur stukken goekoper  ;)

ben trouwens benieuwd of je het plooitje al heb uitgestreken in die blauw showgordijntjes  :CENS