Auteur Topic: Voeding  (gelezen 1968 keer)

Offline Hawke

• Eitje
  • *
Voeding
« Gepost op: februari 17, 2012, 19:23:48 pm »
Hallo

Mijn vraag is als je meelwormen aan kakariki's geeft kan je ze dan levend geven of moet je de kop van de meelworm er afknippen,want een meelworm heeft stevige kaken dan kunnen ze eventueel de krop beschadigen van de vogel!!!!
wie heeft er hier ervaring mee.

Hans

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Voeding
« Reactie #1 Gepost op: februari 17, 2012, 20:21:54 pm »
hallo hans

het zou fijn als je je even voorstelt ook in het voorsteltopic  ;)

mvg

ik geef geen meelwormen en als ik ze al zou geven zou het toch doodmoeten zijn zenne  :nailbiting:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Country: nl
  • Geslacht: Man
    • Waar is Pascallo - Wandelen tegen kanker!
« Reactie #2 Gepost op: februari 17, 2012, 21:05:57 pm »
Hoi Hans,

welkom op het forum.

Kakariki's eten de meelwormen gewoon levend. In het wild eten ze ook insecten. Ik zou echter wel oppassen met de hoeveelheid dat je wilt geven. Ik zou ze persoonlijk alleen aanbieden in de periode als ze jongen hebben. Dan hebben ze namelijk de extra eiwitten nodig. Geef er dan ook niet te veel. 2 per vogel is genoeg.

Buiten het kweekseizoen is een goed parkietenzaadmengsel met vers fruit voldoende. Een kakariki is namelijk een zadeneter. Ze zijn absoluut niet kieskeurig dus het samenstellen van een gezond dagelijks menu moet geen probleem zijn ;)

Pascal

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #3 Gepost op: februari 17, 2012, 23:20:36 pm »
Mijn vogels krijgen weleens een dode meelworm, volgens mij is die dan gedroogd. Dat vinden ze erg lekker.
Ik zou er niet aan moeten denken een kop van een levende meelworm te moeten afknippen! :o

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: februari 18, 2012, 10:06:02 am »
Ik geef hier aan de merels ook meelwormen. Ik overgiet ze met kokend water en dan zijn ze op slag dood. Zou dat voor de zekerheid met de kakariki's ook doen hoor. Jonge gierzwaluwen krijgen ook wel eens meelwormen (o.a.) en die komen dan uit de diepvries, dan zijn ze ook dood natuurlijk ;)