Auteur Topic: Tips voor nieuwe papegaaieneigenaren  (gelezen 10069 keer)

ede

• Gast
Tips voor nieuwe papegaaieneigenaren
« Reactie #15 Gepost op: mei 09, 2007, 07:00:44 am »
Ik denk dat het heel lastig is om een oordeel bij een vogelarts te zetten  :CENS De een heeft hele goede ervaringen terwijl de andere slechte ervaringen heeft! Bijv Palgi. Hij stond er in omdat op het forum zowel goede als slechte ervaringen waren.

wat ik me ook kan voorstellen is ,dat je gaai niet echt makkelijk zich laat wegen

ik heb dit hier opgelost met een mini T standard die ik op de weegschaal zet werkt prima
* Oh ja  :thumsup: regelmatig wegen is belangrijk. Daarmee kun je in de gaten houden of je vogel verborgen ziek is. Vogels laten niet zien dat ze ziek zijn, tenzij het heel erg word natuurlijk.

Dorian

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei 09, 2007, 08:36:49 am »
Misschien moeten we van dat dierenartsen gedeelte maken:

- Je kunt beter naar een goede vogelarts gaan dan naar een willekeurige dierenarts.
- Zoek over een vogelarts ook eerst informatie, niet alle vogelartsen staan heel goed bekend.
- Zoek deze informatie niet pas als je vogel ziek is, maar bereid je eerder voor; mocht het ooit nodig zijn weet je waar je naartoe moet/wil.
- Er zijn vogelarsten die niet goed kunnen wieken, zoek dus eerst informatie.
- Vaak zijn er mensen op het forum die wel goed kunnen wieken voor je.
- Ga niet zomaar ergens naartoe om te wieken als je niet zeker weet dat het resultaat goed zal zijn.

ede

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: mei 09, 2007, 08:56:30 am »
Ja dat is duidelijk!  :thumsup:

ludy

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juli 04, 2007, 21:18:42 pm »
Nog ééntje: een cursus omgaan met je papegaai volgen. Neem één of meerdere gedragsconsulten. Dit zou voor papegaaieneigenaren net zo gewoon moeten zijn als voor hondeneigenaren, dan is de kans groter, dat ze niet in het NOP belanden.

Aestiva

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juli 27, 2007, 10:29:22 am »
Belangrijkste tip die ik kan geven is alle forums op het internet na te spitten!

Maar ook:

• langs het NOP en andere opvang gaan

Desnoods via het forum contact maken met mensen zodat het mogelijk is dat ze bij iemand thuis ook kunnen kijken.

En niet bij de bekende oplichters kopen!!!

Grecia

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juli 27, 2007, 11:15:19 am »
Bedankt iedereen, ik heb heel veel aan deze tips! :a036: :thumsup:

Als jullie een lijstje maken van de vogelartsen waarmee jullie ervaringen hebben is ook makkelijk. Aangezien ik nog nooit een vogelarts heb bezocht weet ik niet waar ik moet opletten. Misschien hebben jullie ook tips hiervoor.
Thanks,

ede

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juli 27, 2007, 11:18:53 am »
Fijn!  :thumsup:

Kijk hier maar voor de lijst van Vogelartsen!
http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=26973.0

nosje44

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: augustus 05, 2007, 00:41:20 am »
Misschien moeten we van dat dierenartsen gedeelte maken:

- Je kunt beter naar een goede vogelarts gaan dan naar een willekeurige dierenarts.
- Zoek over een vogelarts ook eerst informatie, niet alle vogelartsen staan heel goed bekend.
- Zoek deze informatie niet pas als je vogel ziek is, maar bereid je eerder voor; mocht het ooit nodig zijn weet je waar je naartoe moet/wil.
- Er zijn vogelarsten die niet goed kunnen wieken, zoek dus eerst informatie.
- Vaak zijn er mensen op het forum die wel goed kunnen wieken voor je.
- Ga niet zomaar ergens naartoe om te wieken als je niet zeker weet dat het resultaat goed zal zijn.

Ha Dorian! Je schrijft dat er vaak mensen op het forum zijn die wel goed kunnen wieken. Is er iemand uit omgeving Amsterdam die goed kan wieken?

kokosnoot

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: augustus 13, 2007, 13:14:16 pm »
de vraag van nosje ben ik ook benieuwd naar, of dat iemand het bij zijn eigen papegaai voor kan doen, omg. amsterdam,
gr. sophie

congogrijsje

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: augustus 18, 2008, 14:27:28 pm »
Bedankt voor alle tips :thumsup:
ben blij dat ik lid ben geworden van dit forum ;)
Hoop dat alle info goed van pas komt volgend jaar (als ik mijn gaaitje neem) :dance:
gr natanja

sophie

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: maart 20, 2009, 14:05:17 pm »
Tips over papegaaien, maar ook over andere huisdieren, kan je heel goed vinden op de website
XXXXXXXXXX

Zaterdag was er in DierZ op RTL 4 ook van alles te zien over papegaaien. Erg leuk! Je kan die uitzending ook terug zien op XXXXX . Dan zie je de aflevering van afgelopen zaterdag!

Edit Neophema Plaza: Links verwijdert
« Laatst bewerkt op: maart 20, 2009, 21:31:57 pm door Neophema Plaza »

cosch

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: maart 20, 2009, 19:31:55 pm »
Jammer dat je hier alleen reclame komt maken, zonder toestemming te vragen en verder niets toevoegd. :(

Eigenlijk is dat, wat mij betreft, juist slechte reclame.

Bart

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: september 02, 2009, 21:20:38 pm »
Dit zijn toch allemaal handige tips, fijn om te weten!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: september 02, 2009, 21:46:21 pm »
Goed dat je het gelezen hebt Baart!  :thumsup:

Bertus

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: oktober 09, 2010, 15:29:14 pm »
Wellicht ten overvloede, maar toch nog een Tip:

De visie omtrent het kortwieken van papegaaien is mede door de vele onderzoeken op professioneel niveau naar het gedrag van papegaaien, drastisch aan het veranderen.
Heb onlangs zelf een boek gelezen van de Britse deskundige Greg Glendell en ben nu bezig met een NL talige cursus.

Het moderne uitgangspunt is: Kortwieken is niet nodig, en werkt meestal averechts.

Met de juiste kennis in huis kun je papegaaien zodanig trainen dat ze alle nodige vaardigheden voor het leven binnenshuis binnen korte tijd beheersen.

Gebruik maken van de natuurlijke behoeftes is essentieel.

Er is momenteel al meer goede info beschikbaar dan een jaar of 5 terug om je voor te bereiden
op het houden van een papegaai als gezelschapsdier.

Mijn Tip is dus; bereid je heel goed voor en als je het dier eenmaal in huis heb,
denk dan niet dat je alles weet, maar blijf open om elke dag weer bij te leren!