Auteur Topic: Sterkte lief Roosje!  (gelezen 5643 keer)

Offline Steffie

• Net geringd
  • Geslacht: Vrouw
  • Vrije Vlucht Apeldoorn
Sterkte lief Roosje!
« Gepost op: maart 15, 2012, 22:17:29 pm »
Al een tijdje ben ik lid van het forum, ik kijk elke dag wel even op het forum (kwam er alleen net achter dat ik niet aangemeld was, dacht dat ik voor altijd ingelogd was  :-[ ).
Verder ben ik niet zo'n actieve schrijfster, ik lees vooral. Nu heb ik een naar verhaal over onze rosé Roosje en vind ik het toch wel fijn om het een keer van me af te schrijven; te delen met andere vogelliefhebbers, misschien hebben jullie nog tips.

Roosje is een rosé kaketoe van ongeveer 15 jaar oud, ze woont al zo goed als heel mijn hele leven bij ons, ze was net zelfstandig toen ze bij ons kwam wonen.
Ze hoort dus echt helemaal bij het gezin het is echt een schat van een vogel.
Wij hebben een tuinvolière en vanochtend vloog er een roofvogel op de volière af, de vogels in de tuin schrokken hier natuurlijk heel erg van. Er is met een hele harde knal een senegal tortel tegen de ruit gevlogen (het is nog afwachten of de tortel 't wel red  :cry: ), waarschijnlijk is Roosje hier heel erg van geschrokken en is ze van haar stok gevallen.

Ongeveer een uur na de roofvogel  zag mijn vader dat haar vleugel heer raar stond. Er zat een bult op haar rug en een van haar vleugeltjes hing er maar raar bij.
Onze eerste gedachte was dat het vleugeltje uit de kom was. Uiteindelijk hadden we besloten om naar de dieren(vogel)arts Tony Oranje te bellen, we hadden vaker erg goede verhalen over hem gehoort. Eerst hadden we het over een afspraak voor morgenochtend, maar het is natuurlijk fijner om dezelfde dag nog even langs te gaan. Dus om ongeveer half zeven waren we in Zelhem. Roosje zat naast me in de auto en deed de hele weg door de telefoon na, wat ze al een tijd niet meer gedaan had. Ik heb haar nog even lekker door de tralies van de bench kunnen kroelen en gerust kunnen stellen en toen waren we bij de vogelarts.
We kwamen echt preciés op het goede moment; er was niemand in de wachtkamer en we waren dus meteen aan de beurt, terwijl het er al snel drukker werd. De vogelarts zag het al meteen en Roosje moest even onder narcose voor een foto.  Wij dachten dat het vleugeltje uit de kom was, aan een gebroken vleugeltje hadden we wel even gedacht, maar we dachten eerder dat het vleugeltje uit de kom was.
Het bleek dus toch gebroken te zijn, op de foto zag je dat het hele bot er  naast stond en nog erger... op de foto was een grote tumor zichtbaar. Waarschijnlijk was het bot kwetsbaarder door de druk van de tumor en is het daarom gebroken met een verkeerde beweging. Tony Oranje zei dat het toch maar beter is dat we vandaag langs zijn gekomen. Hij vertelde ons ook dat het niet raar is dat we de tumor niet eerder gevoeld hebben (zien kon sowieso niet voor de breuk er was).
We hopen zo dat het helemaal goed komt met ons Roosje en dat de tumor goedaardig is. Het is echt schrikken... morgenochtend wordt ze geopereerd. We kunnen tussen 12 en 13 uur bellen om te vragen hoe de operatie is gegaan. Haar vleugeltjes worden aan elkaar gespalkt en ze moet sowieso het weekend bij de vogelarts blijven. Als alles goed is mag ze volgende week weer naar huis.   

Sterkte morgen lief Roosje!  :cry:  :hart:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
Re: Sterkte lief Roosje!
« Reactie #1 Gepost op: maart 15, 2012, 22:44:04 pm »
Wow dat is schrikken zeg, die arme Roosje..  :(  Maar gelukkig gaat er nu wat aan gedaan worden en we duimen allemaal dat alles goedkomt!!!!  :thumsup:

Offline lady

• Uit de jeugdrui
« Reactie #2 Gepost op: maart 15, 2012, 22:50:03 pm »
is echt schrikken, hier word ook,geduimd op een positieve afloop

mooie roseé  :hart:

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Country: nl
  • Geslacht: Man
    • Waar is Pascallo - Wandelen tegen kanker!
« Reactie #3 Gepost op: maart 15, 2012, 22:53:00 pm »
Pffff wat een verhaal Steffie.

Duimen zullen hier morgen draaien en ik wens jullie heel veel sterkte met het wachten tot je kunt bellen.

Ik hoop dat Roosje snel weer de oude is.

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
« Reactie #4 Gepost op: maart 15, 2012, 23:36:08 pm »
Da,s best schrikken meid .
Hoop dat alles weer goed komt en dat Roosje weer snel helemaal beter zal zijn . :-*

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #5 Gepost op: maart 16, 2012, 00:04:23 am »
pff sterkte, mijn duimen draaien!

Offline Saar

• Net geringd
  • Dido en Spetter, me kleine boefjes
« Reactie #6 Gepost op: maart 16, 2012, 09:41:23 am »
Heel veel sterkte de komende dagen!!! :arms: :arms: :arms:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #7 Gepost op: maart 16, 2012, 10:18:49 am »
Veel sterkte!

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #8 Gepost op: maart 16, 2012, 11:26:32 am »
Jeetje wat spannend, veel sterkte en beterschap met Roosje. :-*
Wat een mooie foto trouwens.

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #9 Gepost op: maart 16, 2012, 13:32:16 pm »
héhé wat een schrik hebben jullie gehad én roosje ocharme
ik wens je heel veel moed , en hoop dat je goed nieuws krijgt als je belt ,de duimen draaien

roosje is een heel mooi roseetje  :hart:

Offline Drops

• Aangepikt eitje
  • Nemo
« Reactie #10 Gepost op: maart 16, 2012, 16:25:23 pm »
Heel veel sterkte en hopelijk komt alles weer goed.

Offline Binkieboertje

• Broedrijp
« Reactie #11 Gepost op: maart 16, 2012, 16:49:08 pm »
Wat erg Steffie!!  Ik ga duimen voor Roosje! Heel veel sterkte en ik hoop dat alles gaat lukken :-*

Offline Steffie

• Net geringd
  • Vrije Vlucht Apeldoorn
Slaap zacht lieve Roos
« Reactie #12 Gepost op: maart 17, 2012, 09:54:42 am »
Heel erg bedankt voor al jullie lieve reacties.

Wat had ik graag een berichtje gepost dat de operatie goed was gegaan en dat verder alles goed met haar is,
dat we haar maandag zouden mogen ophalen.

Maar helaas heb ik verschrikkelijk nieuws. Roosje is niet langer bij ons, ze is 's nachts, 15 op 16 maart, naar de vogelhemel gevlogen.

Gisterochtend voordat ik naar school ging had ik met mijn moeder afgesproken om 's middags een aantal nieuwe speeltjes te gaan halen,
zodat we haar lekker konden verwennen als ze weer thuis zou zijn. Ik hoopte dat het volgende week mooi weer zou zijn voor Roos, dan kon ze
lekker in de tuin van het zonnetje genieten terwijl ze van de operatie zou genezen.
Ik vertrok om kwart voor acht naar school en heb elke seconde aan haar gedacht; Zou ze nu geopereerd worden, Zou ze al geopereerd zijn? Juist vrijdag ben ik al zo vroeg vrij, om half 12.
Ik ben heel hard naar huis gefietst en thuis stond de fiets van mijn zus voor de deur. Ze had toch stage? Ik zou haar toch pas om tien voor half zes zien bij het sporten? Misschien is er wel iets mis met Roos.... nee, dacht ik, er kan niks mis zijn met ons Roosje. Maar voor dat ik de deur open kon doen, had mijn vader de deur al opengedaan. ''Steffie ik heb verschrikkelijk nieuws''. Nee, dat kan niet, Roosje kán niét dood zijn! Was mijn reactie, ik raakte er van in paniek. Roosje kan niet dood zijn! Ons Roosje.

Om half negen 's ochtends had mijn vader de vogelarts Tony Oranje aan de telefoon gehad. Roosje was nog voor de operatie overleden. Ze had overgegeven en het is bijna zeker dat ze door de val van donderdag ook nog eens een grote hersenbloeding heeft gekregen. Dit is o.a. te zien aan haar koppie, daar heeft ze een blauwe bloedplek. We hebben er een goed gevoel bij dat we donderdag naar de vogelarts zijn gegaan, anders hadden we het ons waarschijnlijk niet vergeven dat we niet eerder naar de arts waren gegaan.
Om 14uur mochten we Roosje ophalen. Ik ben gewend om langer in de auto te zitten, maar deze rit leek uren te duren. De avond ervoor waren we nog met goede hoop naar de vogelarts gereden... zat ik nog naast Roos op de bank.

We hebben een rozenplant en een kaarsje gekocht voor Roosje. De rozen zullen mooi op het graf van ons Roosje gaan bloeien. Ze is op het mooiste plekje van de tuin begraven, zo kunnen we zo vaak als we willen naar Roosje toegaan.

Wat is het moeilijk om zo plotseling je maatje te verliezen. En op deze manier, de buizerd komt één keer en meteen heeft dit jouw leven gekost. Donderdagavond konden we nog tegen elkaar zeggen, misschien is het een soort geluk bij een ongeluk; dat de tumor nu ontdekt is en daar wat aan gedaan kan worden. Dat we er de volgende dag achter zouden komen dat je ons had verlaten, had ik nooit verwacht. Nooit gelooft. Ik geloof het nog steeds niet. Was de buizerd maar niet geweest, dan was jij nog bij ons. Dan hadden we nog zo ontzettend veel meer jaren van jou kunnen genieten en jij van ons. De rosé die ik al heel mijn leven ken. Je bent mijn eerste herinnering Roos, ik kan me niks van mijn leven herinneren voor dat jij bij ons bent komen wonen.

Wat missen we je verschrikkelijk lief Roosje. Terwijl mijn vader en ik het eindgistermiddag over je hadden tijdens het uitlaten van de honden, greep hij toch automatisch naar een wilgentak die we zagen. En als ik thuis de kamer inloop weet ik dat je er niet zal zijn, maar toch wil  ik automatisch jouw naam noemen.

Roosje, je hebt ons nooit ook maar een moment teleurgesteld. Je bent ontzettend lief, zo lief dat er opmerkingen werden gemaakt als '' Zo'n lieve rosé heb ik nog nooit gezien ''.
Hoe moet ik nou weten wanneer iemand van school, werk, of van iets anders naar huis komt? Jij voelde dat altijd aan en maakte dan enthousiaste geluidjes. Jij bent degene die altijd, op elk moment van de dag vrolijk was  en wilde dansen. Je bent de afgelopen tijd druk bezig geweest met het oefenen van nieuwe deuntjes om te fluiten. Dat deed je hartstikke goed, ik ben trots op je en dat zal ik altijd blijven.

Het zal even duren, maar ik ga dit een goed plekje geven, zodat ik met geluk terug kan kijken naar de leuke tijden met jou en zo ben je toch op een bepaalde manier altijd heel dicht bij me.

''Welterusten, welterusten'' lief Roosje, zo wenste jij ons altijd op een fluistertoon welterusten.
Slaap zacht, we houden ontzettend veel van je.

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #13 Gepost op: maart 17, 2012, 10:21:36 am »
Ik zit dit met tranen in mijn ogen te lezen  :cry: wat verschrikkelijk.  :cry:

Heel veel sterkte de komende tijd. :cry:

Offline bibi

• Net zelfstandig
« Reactie #14 Gepost op: maart 17, 2012, 10:43:44 am »