Auteur Topic: Dagboekje van Basje  (gelezen 945 keer)

Offline Sanne

• Eendags kuiken
  • Geslacht: Vrouw
Dagboekje van Basje
« Gepost op: maart 21, 2012, 14:53:14 pm »
Hoi allemaal!

Lang geleden dat ik hier wat neergezet heb over basje. Dus even een update. Ze is 5 december 1 geworden, en het gaat nog steeds heel erg goed, ben ondertussen fulltime gaan werken, maar ze gaat elke dag lekker mee, heeft haar eigen fanschare onder de klanten in onze praktijk.

Ze praat nog niet maar zegt al een paar dagen iets wat erg op hallo lijkt en voor de rest kan ze wel alle geluiden, krakende deuren, piepende geluiden, telefoon, vogels van buiten, miauw vd katjes, piepend blafje honden en nog veel meer waarvan ik niet weet wat het moet voorstellen :)

Basje is een erg vrolijk papegaaitje, heeft sinds anderhalve week een op maat gemaakte speelplaats van Villa Filou op de praktijk, thuis 2 speel en klim plaatsen, in de tuin en bij mensen waar ik heel regelmatig over de vloer kom een simpel standaardje waar ze op kan zitten. In de zomer ben ik veel met de honden naar plaatsen geweest waar water is zodat ze lekker konden zwemmen, op sommige van die plaatsen waren er ook een soort strandjes waar mensen ook het water in konden en in die ondiepe stukjes ging ze graag pootje baden en badderen.

Heb aan het begin veel moeite gehad om haar pellets te laten eten, helemaal aan het begin at ze het, ineens wilde ze het niet meer en nu sinds een maand of 4 eet ze alleen nog maar pellets als hoofdvoeding, ben ik heel blij mee, want ik wilde graag dat ze dat ging eten.

Dit is haar nieuwe speelplek op de praktijk

een van haar speelplaatsen thuis (sorry, erg onscherpe foto)

Mee naar een markt

de kraam aan het 'ontdekken' (lees:slopen  :-[ )