Auteur Topic: Dagboek van Sparky  (gelezen 1277 keer)

Offline Nieuwe parkiet

• Aangepikt eitje
  • Geslacht: Vrouw
  • Sparky
Dagboek van Sparky
« Gepost op: april 25, 2012, 16:49:13 pm »
Op 16 april j.l. las ik een advertentie op marktplaats waarin iemand een Pyrrhura aanbood met kooi en al voor 50 euro. Ik had een paar dagen ervoor net een baby Pyrrhura voor mijn vader gekocht en iedereen in ons huis was verliefd op dat vogeltje. Helaas moest hij na een dag al weer naar mijn vader omdat het zijn verjaardagskadootje was. Hij wilde al jaren een vogeltje en eindelijk vond mijn moeder het goed. We besloten hem te verrassen met een Pyrrhuraatje. Nu was ik marktplaats aan het afstruinen voor vogeldingetjes voor mijn vader toen mijn oog op die advertentie viel. Ik vroeg grappenderwijs aan mijn man, mag ik hem halen? Ja hoor is goed zei hij. Dat liet ik me geen twee keer zeggen en ben hem gaan halen. Hij had geen naam en zat in een klein kooitje in een kamer vol met papagaaien. Ik heb een doek over het hok gegooid en hem in mijn auto gezet. Thuis aangekomen bleek hij superbang. Bij iedere beweging hing hij aan de zijkant van zijn kooi. Rustig op zijn stokkie zitten was er niet bij. Hij kwam laat in de middag bij ons in huis. Toen het donker werd heb ik een doek over de kooi gelegd en is hij gaan slapen. Met zijn alle hebben we naar een naam gezocht voor dit vogeltje. We weten niet of het een mannetje of een vrouwtje is dus we gingen op zoek naar een unisex naam. Na een paar uur namen roepen bleven de namen Spirit, Sparky en Kerby over. Uiteindelijk is het Sparky geworden.
« Laatst bewerkt op: april 25, 2012, 17:08:22 pm door Nieuwe parkiet »

Offline Nieuwe parkiet

• Aangepikt eitje
  • Geslacht: Vrouw
  • Sparky
Re: Dagboek van Sparky
« Reactie #1 Gepost op: april 25, 2012, 17:07:04 pm »
Elke dag, probeert mijn zoon van 12 of mijn dochter van 15 of ikzelf Sparky te lokken met iets lekkers. Als je veel geduld hebt en je hand goed stil kan houden, dan lukt het om Sparky iets uit je hand te laten eten. Tot nu toe deden we dat met een trosje gierst. Hij durfde dat ondersteboven hangend aan de zijkant van het hok te eten. 23 april was hij zover dat hij zittend op zijn stokje durfde te eten. Hij is nog wel bang als het hok open gaat maar zodra hij in de gaten heeft dat er iets te eten valt dan gaat hij op zijn stokje zitten. Nu hebben nu ontdekt dat hij heel graag de zonnepitten uit zijn voer zoekt. Die eet hij als eerste op. We halen daarom nu de zonnepitjes zelf uit zijn eten en leggen dat op ons hand zodat hij het van ons hand komt eten. Vandaag is hij zover dat hij dat durft. Al pakt hij het heel erg snel weg. Hij doet het in elk geval. :dance: