Auteur Topic: blauw/gele ara in combinatie met Grijze  (gelezen 5855 keer)

michiel1981

• Gast
blauw/gele ara in combinatie met Grijze
« Gepost op: september 01, 2005, 11:37:38 am »
Ik zit met een aantal vraagjes

1 Ik wil later een maatje voor me grijsje en denk aan een blauw/gele ARA, is deze combi verstandig? (ik zal ze in aparte kooien plaatsen)
2 Wat is het risico dat de ara mijn grijsje ernstig verwond?
3 Zal me grijsje plezier hebben aan zijn aanwezigheid zodat ie zich minder verveeld?
4 Wat is een site of adres met zeer betrouwbare kwekers die mij meer kunnen vertellen over het aanschaffen van een ara, want ik het moet iig een 100% tam beestje worden.

:-* voor iedereen die helpt

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2008, 13:12:17 pm door Cosch »

Cheetah

• Gast
Re: blauw/gele ara
« Reactie #1 Gepost op: september 01, 2005, 12:18:01 pm »
Hoi Michiel,

Een ara is wel een erg groot vriendje voor de grijze. Zelf zou ik er een amazone of nog een grijze bij nemen. Stel dat het goed gaat maar dat zij een keer ruzie krijgen(wat heel normaal is bij vogels) zal de grijze het gevecht nooit winnen. Dat wil je natuurlijk niet.

Ik denk wel dat de grijsje plezier zal hebben dat er nog een levend wezen in zijn omgeving komt. Vooral als er niemand anders verder thuis zal zijn.

Ik heb wel eens gehoord dat een blauwgele ara niet echt een moeilijke vogel is kwa opvoeding, mits je maar streng bent!!! Waar je alleen wel rekening mee moet houden is dat ze enorm hard kunnen schreeuwen. De meningen zijn hier erg over verdeeld.

Ik kan je wel in contact brengen met een ara kweker. Mocht je geinteresseert zijn kan je me ff pm-en.

Tommy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: september 01, 2005, 12:23:47 pm »
Volgens mij valt dat wel mee ;)
Ik weet iemand met aras en andere vogels in kleiner formaat (tot aga aan toe) en volgens die persoon zijn juist de aras zeer zachtaardig en lief! Ook tegen de andere vogels.
Als je ze toch een eigen kooi geeft moet het vast en zeker goed gaan!

marty

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 01, 2005, 12:38:36 pm »
Blauwgele Ara's zijn heel zachtmoedige dieren, maar ik vind ze voor in de huiskamer minder geschikt.
Door hun grote hebben ze een gigantische kooi nodig,
Een het lawaai dat ze kunnen produceren is vele malen sterker dan bijv een Grijze roodstaart.
Ze zijn wel veel gemoedelijker en betrouwbaarder als andere papegaaien en zullen zelden bijten.
Marty
« Laatst bewerkt op: september 01, 2005, 15:38:59 pm door marty »

michiel1981

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 01, 2005, 13:54:17 pm »
Ja ik dacht ook aan die grote RVS kooi van 900 euro op dierenvilla en er dan zo'n klimboom bij te kopen waar ze op kunnen zitten als ik thuis ben alleen dan zal ik wel een grote woonkamer moeten hebben hahahahahaha  :hart:
Zelf ben ik niet echt kapot van amazones en zo'n ara lijkt me echt geweldig. Ik ben toch beetje bang dat wanneer ik 2 grijsjes neem hij/zij meer van ze maatje gaat houden dan van mij
Ik denk dat er tussen grijsje en ara een minder sterke band is dan tussen grijsje en grijsje want het is natuurlijk wel de bedoeling dat ik de nummer 1 in hun leven blijf voor ze en niet dat ze stiekum vreemd gaan! hahaha  :thumbsup:

marty

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: september 01, 2005, 15:37:37 pm »
Ik ben ook wel benieuwd wat dat zou op leveren een kruising grijze roodstaart en een Blauwgele  
Ik heb zelf momenteel 3 jonge Ara's liggen in het blok van 5 weken oud, zie kweken blauwgele Ara's.
Marty    www.arapapegaai.com 
« Laatst bewerkt op: september 01, 2005, 15:52:35 pm door marty »

Wickingh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: september 07, 2005, 18:50:20 pm »
Ik ben ook wel benieuwd wat dat zou op leveren een kruising grijze roodstaart en een Blauwgele  
Ik heb zelf momenteel 3 jonge Ara's liggen in het blok van 5 weken oud, zie kweken blauwgele Ara's.
Marty    www.arapapegaai.com  

Hai Marty,

engerd bah   ;) de gedachte alleen al  :o , maar het gaat best hoor , ik heb een ara , een oranje kuif kaketoe en 2 edels in de huiskamer,

ma edel is de baas,

mvg Frank

Rika1963

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: september 07, 2005, 19:19:10 pm »
Ik heb een ara maracana (Tika) enne ze is behoorlijk pittig kwa karakter, nu kan dat per persoontje
( vogel dus ) verschillend zijn. Maar ik vind dat ook weer wel zijn charme hebben.

Groetjes Rika