Auteur Topic: FEATHERS en BLIKSEM hebben een EI !!!  (gelezen 3271 keer)

Offline Joortje

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Juke, mijn signaalhond en maatje
FEATHERS en BLIKSEM hebben een EI !!!
« Gepost op: mei 17, 2012, 16:44:57 pm »
Of all Aga's!

Feathers heeft een ei gelegd. En ik vind het zo leuk voor ze! Na al dat gedoe en partnerruil hebben ze dat echt verdiend hè?
Ze heeft de hele tijd allemaal kleine takjes tussen haar veren gestoken en ze naar haar hokje gebracht  :hart:
Bliksem verzorgt haar als de beste en verdedigt haar tegen alle anderen,  :thumsup:

Moeten ze nu in een aparte kooi voor rust of is dat niet nodig?

Jongens, willen jullie me een beetje helpen? Dit is de eerste keer (voor mij dan) en ik weet het allemaal nog niet zo goed.
En ik kan niet te lang/vaak op het forum omdat ik pijn heb. Hoop dat dat een keer anders wordt, maar ik zit er waarschijnlijk voor altijd aan vast. Ik kan dus niet goed zitten en typen.

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
Re: FEATHERS en BLIKSEM hebben een EI !!!
« Reactie #1 Gepost op: mei 17, 2012, 17:01:14 pm »
misschien is het leuk om even op mijn site te lezen. met name de bouw van een nestje, de groei van het ei, de groei van het kuiken.
beschrijf even de situatie zoals het nu is bij je. dan is het makkelijker om tips te geven.

http://mijn-dwergpapegaaitjes.webklik.nl/page/mijn-dwergpapegaaitjes

heel veel succes , onwijs leuk!!! :thumsup: :thumsup: :thumsup: :thumsup: :thumsup:

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #2 Gepost op: mei 17, 2012, 17:23:25 pm »
allereerst joor proficiat met je eerste ei

maar........... zou je het niet beter vervangen , feathers is nog te jong , net zo oud al spoppemieke ,dus pas zes maand
poupke haar eitjes heb ik ook vervangen door nepperds

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #3 Gepost op: mei 17, 2012, 17:42:43 pm »
Met 6 maanden al eitjes leggen, dat is wel heel jong!  :o
Jammer dat het vaak zo gestimuleerd dmv het geven van blokjes, tentjes en takjes enz.
Ik zou ze ook vervangen door nepperds; nu al een nestje is heel jong.
Ook al zijn nestjes heel leuk natuurlijk.

Offline Joortje

• Net zelfstandig
« Reactie #4 Gepost op: mei 17, 2012, 22:56:22 pm »
Oef. Feathers is volgens mij ergens in juli geboren, dus ongeveer 10 maanden oud. Wat is het risico als je haar eigen eitjes laat broeden? Worden de jongen dan een beetje raar, of kan Feathers het dan niet aan? Ik zou dat graag willen weten.

misschien is het leuk om even op mijn site te lezen. met name de bouw van een nestje, de groei van het ei, de groei van het kuiken.
beschrijf even de situatie zoals het nu is bij je. dan is het makkelijker om tips te geven.

heel veel succes , onwijs leuk!!! :thumsup: :thumsup: :thumsup: :thumsup: :thumsup:

Dank voor jouw verwijzing, ik zal het graag lezen!

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #5 Gepost op: mei 17, 2012, 23:19:23 pm »
Met 10 maanden is jong, beter nog even wat te wachten, maar toch al heel anders dan 10 maanden hoor! He gelukkig maar, ik was al geschrokken.
Nee, de kuikentjes worden er niet raar van hoor.  ;)
Maar het is net als met een mens, voor een meisje is het ook niet goed op haar 14e al moeder te worden.
Maar soms kan je het niet tegenhouden. Dan kan je proberen met nepeitjes te werken, dan hoeft in elk geval dat grootbrengen al niet.
Wist je overigens dat eerste nestjes vaak mis gaan? Vaak lees je hele leuke verhalen, maar vergeet niet dat er in 1e nestjes vaak wat mis gaat. Eitjes komen niet uit, kleintjes worden slecht gevoerd, kleintjes gaan dood enz. Dat is een leerproces, een oefennestje zeg maar, dat zegt niets voor toekomstige nestjes. Het is handig dat in je achterhoofd te houden.  ;)

(ik hoop niet dat ik mijn vorige post erg bits klonk, als ik het teruglees denk ik van oei dat had ik misschien ook anders kunnen zeggen)

Offline Joortje

• Net zelfstandig
« Reactie #6 Gepost op: mei 18, 2012, 00:44:26 am »
Nee hoor Leah, ik snap je opmerkingen heel goed. Ik ben ook veel te romantisch denk ik. Zo leuk voor ze (en voor mij, natuurlijk).
Ik heb wel een schot gezet tussen de twee helften van de kooi. Ik heb zo'n Madeira dubbel en Feathers en Bliksem hebben nu de helft voor zichzelf en mijn vier anderen de andere3 helft plus het hele huis, natuurlijk  :) (boven de kooi heb ik van alles hangen en staan -maar ze kunnen niet bij Feathers komen.

Leah, bedankt voor jouw positieve kritiek. Ik weet nog niet genoeg mbt de agaatjes  :-[

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #7 Gepost op: mei 18, 2012, 09:41:25 am »
(ik hoop niet dat ik mijn vorige post erg bits klonk, als ik het teruglees denk ik van oei dat had ik misschien ook anders kunnen zeggen)

Heb ik ook heel vaak. Geschreven woord is soms moeilijk te interpreteren omdat er geen gezichtsuitdrukkingen aan te pas komen en geen toon waarop het gezegd wordt ;)

Offline Joortje

• Net zelfstandig
« Reactie #8 Gepost op: mei 19, 2012, 01:04:36 am »

Ineke, ik vind het een prachtige en leerzame site, dankjewel!

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #9 Gepost op: mei 19, 2012, 09:30:45 am »
dank je wel joortje   :-*