Auteur Topic: Nieuwe pyrrhura (naamloos)!  (gelezen 2940 keer)

Offline ortix

• Net geringd
Nieuwe pyrrhura (naamloos)!
« Gepost op: september 06, 2012, 22:15:21 pm »
Ja...

na lang denken..

na lang twijfelen...

na nog langer denken en twijfelen...

alvast een tweede kooi klaar hebben gezet voor als...

wachten tot iets op ons pad kwam....

lange discussie's tussen mijn vriendin en ik...

omdat ik twee konijnen heb wil jij ook 2 vogels!!!

Nee, ik zal hieronder de waarheid vertellen waarom ik voor een tweede pyrrhura heb gekozen.

Rocky komt van babyvogels.nl.. en zoals je weet zijn dit handopfok vogels. Ik ging samen met joyce (en haar man) Miss Elmo ophalen en ik schrok best wel toen ik bij Betty aan kwam.. het verbaaste mij zo heel erg dat haar babyvogeltjes al zovolwassen waren qua zelfstandigheid (eten met pootje, dingen aanpakken, klimmen).
Ik wilde dat rocky een vriendje kreeg die dit ook allemaal kon zodat hij misschien nog wat veranderd en beter om gaat mijn zijn vaardigheden! (skills). Omdat hij tuurlijk de opvoeding van ouders mist moest op ten duur wel een tweede bij komen.. en als mijn vriendin gaat werken vind ik het zielig als die de heledag alleen zit.

Ik werd een beetje teleurgesteld dat Betty geen vogels meer had toen we Miss Elmo gingen halen.. maar even later nam Betty contact met mij op dat ze er toch uiteindelijk een vogeltje over had. Ik heb gelijk testpapieren gehaald voor rocky om te laten sexen (wat ik nog moet doen....) en woensdag het `naamloze` vogeltje gehaald.

Eerst een dag laten wennen aan zijn nieuwe kooi, waarbij ik de twee kooien naast elkaar heb gezet zodat ze ook aan elkaar kunnen wennen. De volgende dag Rocky een uurtje eruit gelaten om te kijken hoe hij/zij reageerde op onze nieuwe, en vooral mooie aanwinst!

Nu, 2 dagen later liet ik ze alle twee eruit.. en natuurlijk gingen ze echt even 10-15minuten lang bekvechten.. en toen was het ineens koek en ei! Gingen elkaar wassen, eten geven etc.

Hieronder het bewijs!

Rechts: rocky
Links: Naamloos :p

http://s1144.photobucket.com/albums/o489/fmonteny/?action=view&current=E25821EC-A5D0-4B22-8251-B3B7025754D9-3710-000001DF6DD2BB35.mp4
(filmpje)
Rechts: rocky
Links: Naamloos

Ze zitten op dit moment allebij in rocky zijn/haar kooi en vermaken zich prima. Hij wordt nu al minder bang voor mijn handen en kan in de twee dagen dat hij hier is al heel dichtbij komen, het is wel geen handopfok.. maar dit is stiekem eigelijk veel leuker! Rocky blijf ik natuurlijk ook evenveel aandacht geven zodat dit (no fucking way) zal gaan verwateren. Ik ben alleen benieuwd.. wat als ik straks een mannetje.. en een vrouwtje heb??? Dan heb ik een nieuwe uitdaging erbij in de toekomst.

Misschien is dit iets voor een dagboek.. maar mijn kennende hou ik dat niet echt bij omdat ik nogal on-regel-matig op parkieten-land zit en soms hiervoor te weinig tijd vrij maak... :)
Dit betekent dus niet dat mijn vogeltjes geen aandacht krijgen, door hun heb ik geen tijd voor parkieten-land!hahaha nee hoor  :dance:

Betty, ik wil je graag bedanken voor je gedachtes die je zowel aan mij en aan joyce heb besteed, en dat jij terminste een echt hart heeft voor vogels!
« Laatst bewerkt op: september 06, 2012, 22:20:06 pm door ortix »

Offline Betty

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
  • Jack & Jill
Re: Nieuwe pyrrhura (naamloos)!
« Reactie #1 Gepost op: september 06, 2012, 22:58:21 pm »
Jeetje dat is een heel verhaal maar erg leuk en ze zijn zoooo lief saampies  :hart: :hart:

Ja dat tam maken in een hele uitdaging maar heel bevredigend en als ze dan ook tam zijn zijn ze ECHT tam en blijven ze dat.

En geen dank ben al lang blij dat hij goed terecht is gekomen  :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: september 07, 2012, 17:05:41 pm »
Wat schattig!! En wat goed dat Betty er nog eentje had!!  :dance:

Offline zazou

• Eendags kuiken
« Reactie #3 Gepost op: september 07, 2012, 18:18:54 pm »
je betty het is er dan toch van gekomen zie ik ,het afscheid was toch niet te zwaar voor je man he.
maar zo tezien is hij goed terecht gekomen.
leuk he dat de vogels al zo snel met elkaar kunnen op schieten en nu nog een naam .
ortix veel plezier met rocky en......, twee is leuker dan 1.
we zullen vast nog wel van je horen hoe het gaat en wat voor naam je gekozen hebt.

Offline ecyoj

• Pas uitgevlogen
  • Miss Elmo
« Reactie #4 Gepost op: september 07, 2012, 19:00:47 pm »
 :thumsup: :thumsup: tongue2

Offline RelicBert

• Eendags kuiken
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: september 07, 2012, 21:28:23 pm »
jhet afscheid was toch niet te zwaar voor je man he.

Ach, die jonge vogeltjes zijn natuurlijk allemaal prachtig. Op het moment dat ze een naam krijgen, zoals Elmo, wordt het toch iets anders.
Deze "naamloze" heeft ruim een week hier binnen in een kooi gezeten (natuurlijk ook veel los gevlogen) en dan wordt het toch een beetje "je vogeltje". Zeker ook omdat dit broertje van Elmo heel rustig, nieuwsgierig en speels was. Hij was ook helemaal niet bang of angstig.
En dan die mooie grote ogen.

Ach, hij heeft in elk geval ook een goed kosthuis gevonden, net als de rest dit jaar en dat is toch wel heel belangrijk voor ons.

Offline zazou

• Eendags kuiken
« Reactie #6 Gepost op: september 07, 2012, 23:31:03 pm »
om eerlijk toe tegeven had ik het wel moeilijk om mijn jongen weg tedoen.
ze waren op gegroeid in de huiskamer en toen ze wat groter waren haalde we ze elke dag uit het broedhok .
maarja je kan ook niet alles zelf houden .
gelukkig dat jullie nog contact houden  ,jammer genoeg laten de mensen waar mijn jonge naar toe gegaan zijn niks meer horen ook niet als ik ze een email gestuurd heb .

Offline RelicBert

• Eendags kuiken
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: september 07, 2012, 23:57:40 pm »
jammer genoeg laten de mensen waar mijn jonge naar toe gegaan zijn niks meer horen ook niet als ik ze een email gestuurd heb .

Tja, zo gaat dat. Nu kun je ook niet met iedereen contact houden, zeker niet als je elk jaar een aantal vogeltjes wegdoet. Maar het is wel heel leuk om, zeker de eerste tijd, wat van de nieuwe baasjes te horen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: september 08, 2012, 11:36:39 am »
Ach, die jonge vogeltjes zijn natuurlijk allemaal prachtig. Op het moment dat ze een naam krijgen, zoals Elmo, wordt het toch iets anders.
Deze "naamloze" heeft ruim een week hier binnen in een kooi gezeten (natuurlijk ook veel los gevlogen) en dan wordt het toch een beetje "je vogeltje". Zeker ook omdat dit broertje van Elmo heel rustig, nieuwsgierig en speels was. Hij was ook helemaal niet bang of angstig.
En dan die mooie grote ogen.

Ach, hij heeft in elk geval ook een goed kosthuis gevonden, net als de rest dit jaar en dat is toch wel heel belangrijk voor ons.

Super is dat dat ze allemaal een goed huisje hebben!!  :thumsup:

Offline pyrrhura_lover

• Pas uitgevlogen
« Reactie #9 Gepost op: september 08, 2012, 16:17:48 pm »
om eerlijk toe tegeven had ik het wel moeilijk om mijn jongen weg tedoen.
ze waren op gegroeid in de huiskamer en toen ze wat groter waren haalde we ze elke dag uit het broedhok .
maarja je kan ook niet alles zelf houden .
gelukkig dat jullie nog contact houden  ,jammer genoeg laten de mensen waar mijn jonge naar toe gegaan zijn niks meer horen ook niet als ik ze een email gestuurd heb .

Waar het eerste koppel vandaan kwam, (de zusjes Angel en Juicy) heb ik niks meer aan laten horen....misschien niet eerlijk van mijn kant, maar had mijn reden nadat ik 4 dagen daarna bij iemand anders de volgende 2 kocht (Moppie en Speedy)
En kwam toen ergens achter (laat dat liever voor mijzelf) dat gaf mij een vieze smaak in mijn mond.
En misschien zijn jouw vogeltjes wel door dit soort mensen gekocht Zazou, opkopers om ze vervolgens weer door te verkopen voor het dubbele.
Want er zijn zelfs complete nestjes verkocht aan 1 van deze 2 zogenaamde hobbyfokkers......ja sorrie...ik kan er nu weer kwaad om worden maar het heeft geen zin.
En dat was mijn reden om niks meer van mij te laten horen..... als ik dat wel had gedaan, was er misschien een grote woordenwisseling ontstaan.
Wel heb ik op MP een waarschuwing geplaatst, kreeg daarop 1 negatieve reactie en 3 positieve reacties en 1 van iemand, die mij vroeg of ik alsjeblieft mijn naam wilde wijzigen, omdat hun boze telefoontje kregen en mailtjes met vragen.
Ik heb in mijn advertentie mijn naam verander, excuus aangeboden aan die mensen, wat ze erg kon waarderen en ze begreep mij wel.

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #10 Gepost op: september 16, 2012, 21:10:59 pm »
dat word hier een echte verslaving ,nu al 2  ;D ;D

succes met beide  :thumsup: