Auteur Topic: hoe reageren jullie gaaien als een huisdier er niet meer is  (gelezen 6993 keer)

Offline jos51

• Bevrucht eitje
  • **
  • Geslacht: Man
    • parfum
hoe reageren jullie gaaien als een huisdier er niet meer is
« Gepost op: oktober 13, 2012, 11:07:25 am »
wij hebben bij ons een dierenbende.
twee poesen een hond en jacko onze regelaar en burgemeester :CENS(een grijze roodstaart) jacko is nu 5 jaar oud.
onze sheba 12 jaar rambo2 is een jaar en onze hond tanja is 4 jaar oud.
ze kunnen allemaal goed met elkaar opschieten de poesen zitten niet aan jacko en jacko zit niet aan de poesen ;D
tanja onze hond is het pispaaltje bij jacko  :angry:
midden vorig jaar moesten wij onze kater rambo(suikerziekte)na een strijd van vijf jaar tegen de ziekte in laten slapen,
rambo was pas negen jaar oud geworden.
dus alles was hier droevig maar de gene die het heel zwaar had was jacko steeds maar rambo roepen of rambo vriend kom hier.
dit ging zo hele dagen door mischien omdat jacko rambo niet meer zag lopen of omdat jacko voelde dat rambo niet meer terug kwam.
maar omdat jacko bijna elke dag om rambo riep besloten we een zwart witte kat terug te pakken.
Maar het werd geen kater maar een poes dus wij s`middags met onze rambo2 naar huis en hem uit het korfje gelaten.
wat jacko meteen riep was rambo vriend kom hier.
en geloof het of niet vanaf die dag roept jacko niet mee om rambo alleen om hem te plagen dan is het rambo kom kom kom dan en dan daar achter i kill you
Dus hoe gaan jullie vogels met de huisdieren om

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Country: 00
  • Geslacht: Vrouw
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
Re: hoe reageren jullie gaaien als een huisdier er niet meer is
« Reactie #1 Gepost op: oktober 15, 2012, 15:54:14 pm »
Ik moest laatst met een van onze katten naar de dierenarts, en toen we weg waren heeft Jacco een uur lang om T (zo heet die kat) geroepen. Als hij wat langer in de kamer alleen is, dan roept hij ons 1 voor 1, en ook de katten. Gewoon om te kijken of er echt niemand is denk ik. Wat hij zal doen als een van de beesten overlijd weet ik niet, dat heeft hij nog niet meegemaakt.

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #2 Gepost op: oktober 16, 2012, 20:02:32 pm »
hier hebben de gaaien geen enkele interactie met de katten  ???

Offline VampieraNL

• Lovey & Whiskey
  • Pas uitgevlogen
  • Dierenleed mag niet!
« Reactie #3 Gepost op: oktober 16, 2012, 21:31:47 pm »
Toen wij van de zomer weg waren en onze vogels uit logeren is Whiskey overleden. Toen we weer thuis waren en ik Lovey had opgehaald was ze de eerste dag thuis heel stil en zat me maar met zielige kraaloogjes aan te kijken. Daarna trok ze heel snel bij. Nu merk je eigenlijk niks meer aan haar. Gelukkig maar. Ik vind het sterk hoe dieren dit soort dingen veel sneller verwerken dan wij!

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
« Reactie #4 Gepost op: oktober 16, 2012, 22:20:38 pm »
maar is dat niet anders, die lovey verliest zijn maatje
da's geen kat of hond hé

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #5 Gepost op: oktober 16, 2012, 22:26:41 pm »
Toen Babbel vorig jaar overleed is Knabbel diep verdrietig geweest. Ze had hele matte oogjes en ging in hongerstaking. Ik heb haar meegnomen op vakantie en daar heeft ze een week alleen trosgierst uit mijn hand gegeten en een beetje appel......na die week heb ik tegen haar gezegd dat de vakantie over was en het verdriet bleef, maar dat ze echt weer moest gaan eten. Het heeft wat moeite gekost maar na verloop van tijd kwam het goed.

Toen Happy 2 jaar geleden overleed had Vaaltje 3 hele jonge kuikens. Ze moest wel eten.....
Ze was verdrietig en eenzaam en als ik huis kwam uit mijn werk wilde ze graag bij mij zitten. Ze wist echt niet hoe snel ze bij mij kon komen, maar....als ze dan bij mij was, dan beet ze zo hard, mijn vel vasthouden en hard haar kop schudden.....

Ja mijn dames hebben het zeaar gehad.....

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: oktober 17, 2012, 10:45:58 am »
Sneu zeg..  Hier is het ook altijd zo dat Sjakko de dieren die overleden zijn nog roept, maar ik heb meer het idee dat dat gewoonte is. Ze kent alle namen van de dieren uit haar hoofd en roept zelfs soms nog de naam van een kitten dat ik twee jaar geleden had (Robbie)..  :)

Offline VampieraNL

• Lovey & Whiskey
  • Pas uitgevlogen
  • Dierenleed mag niet!
« Reactie #7 Gepost op: oktober 17, 2012, 11:06:56 am »
maar is dat niet anders, die lovey verliest zijn maatje
da's geen kat of hond hé

ow excuse me, topictitel deed vermoeden dat mijn berichtje hier zou horen maar de eerste post heb ik té snel gelezen. Sorry had ik mijn berichtje niet mogen posten? ???

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #8 Gepost op: oktober 17, 2012, 11:23:09 am »
Natuurlijk wel Franske ;) Past er precies bij toch! Wat erg zeg dat hij overleden is toen je op vakantie was..  :cry:

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
« Reactie #9 Gepost op: oktober 17, 2012, 12:48:38 pm »
ow excuse me, topictitel deed vermoeden dat mijn berichtje hier zou horen maar de eerste post heb ik té snel gelezen. Sorry had ik mijn berichtje niet mogen posten? ???

jawel hoor ,past er wel bij  ;)
sorry als het wat bot overkwam

Offline jp-tje

• Bevrucht eitje
  • **
« Reactie #10 Gepost op: januari 22, 2014, 12:23:55 pm »
Sneu zeg..  Hier is het ook altijd zo dat Sjakko de dieren die overleden zijn nog roept, maar ik heb meer het idee dat dat gewoonte is. Ze kent alle namen van de dieren uit haar hoofd en roept zelfs soms nog de naam van een kitten dat ik twee jaar geleden had (Robbie)..  :)

onze jp-tje is gaan pluken na het overlijden van lora