Auteur Topic: Sjors vrijwilligerswerk!  (gelezen 6345 keer)

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
Re: Sjors vrijwilligerswerk!
« Reactie #15 Gepost op: november 20, 2012, 21:16:31 pm »
Ah jammer! Sta je wel in het bestand voor het geval dat? Je kan ook aan instellingen vragen of zij het zien zitten

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #16 Gepost op: december 02, 2012, 16:40:10 pm »
Vandaag weer geweest ! Het was erg rustig met 3 a 4 mensen, maar erg gezellig!
Sjors voelde zich bij 1 man niet fijn, hij hield mij in de gaten en wou echt niet opstappen op zijn hand. Die meneer was ook erg druk. En een beetje in Sjors zijn gezicht

Maar daarbij voelde hij zich bij een andere man helemaal op zijn gemak.  :thumsup:
Daar viel hij uiteindelijk ook bijna bij in slaap haha. Zijn vader is ook pas overleden, dus hij was rustig alsof Sjors het aanvoelde.
Er was ook een meneer waar de medewerkers verbaasd over waren. Hij durfde Sjors niet vast te houden, maar toch had hij hele verhalen over vogels.
Hier doe ik het voor, mensen hun zorgen laten vergeten.

Er werd ook gevraagd of ik interesse had om een keer naar andere locaties te gaan, want er is een brede interesse voor  :thumsup:
Natuurlijk heb ik aangegeven dat ik het leuk vind!

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #17 Gepost op: december 02, 2012, 21:22:25 pm »
 :thumsup: :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: december 03, 2012, 09:40:22 am »
Super hoor, het lijkt mij echt hartstikke leuk!!  :thumsup:

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #19 Gepost op: maart 16, 2013, 14:12:30 pm »
Mijn plan toen ik dit topic opende was; Elke keer wat schrijven.
Nou ondertussen ben ik wel om de week geweest, maar vergeet t steeds.  :-[

Oke, nu een paar maanden verder, en ik heb t nog steeds vreselijk naar mijn zin, Sjors die doet het ook goed.
Het is gewoon geweldig als je een man van 200 kilo tegen een klein vogeltje hoort praten, over hoe mooi hij wel niet is, en Sjors die het aan hoort en er dan zo bij gaat zitten van: I know  ;D

Een nadeel van bij een psychiatrische instelling samen met een dier, hadden we vorige maand gemerkt. Sjors werd aangezien voor een 'slechte geest', en die vrouw die had Sjors bijna vast om euh, zijn nek om te draaien.
T'is dat de verplegers eigenlijk al achter haar stonden, dus haar doorhadden, anders had ik t niet vertrouwd.

Euh, oja. We hebben ook pas geleden een vrijwilligersdag gehad, van de overkoepelende organisatie ( ZorgDier) en dan de instelling waar ik ben. Door de mensen van ZorgDier werd er gevraagd of ik eventueel interesse heb om mee te werken met de media, als er media aandacht is, want wij ( Sjors en ik) doen het heel natuurlijk, ook op camera :thumsup:
Natuurlijk heb ik daar ja op gezegd, en als t ooit zover is, zijn jullie 1 van de eerste die het weten.

Door de instelling werd er gevraagd als er interesse is in een ZorgDier project bij 1 van de andere locaties, of ik dan mee wil gaan om samen met de activiteitenbegeleiders die ik al ken, daar gewoon een activiteit te doen en daarna napraten over hoe bijzonder het is, en hoe de patienten het vinden/vonden.
Dat gaat as donderdag gebeuren, dan gaan we naar een andere instelling.
Deze week is vol met vrijwilligerswerk:
Maandag-> Andere afdeling waar ze mij heel graag wouden, ben ik 2 keer eerder geweest. Met kennismaking en 1 keer een activiteit
Donderdag-> Zie hierboven
Zondag-> Mijn 'eigen' afdeling.

Ikzelf vind het echt geweldig om te doen, en Sjors lijkt het ook leuk te vinden, maar ik vraag mij af of hij het dan ook echt leuk VIND, want het blijft een dier, aan lichaamstaal kan je heel wat aflezen, maar niet alles.
Stiekem wil ik gewoon dat hij even praat, en dan niet napraten, maar zegt of hij het wat vind.

ps. ZorgDier zoekt nog vrijwilligers, hond/kat/vogel/konijn etc. Als je interesse heb: www.zorgdier.nl

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #20 Gepost op: maart 17, 2013, 17:20:57 pm »
zeer spannend mariss  :thumsup:

binnenkort op tv  ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #21 Gepost op: maart 18, 2013, 18:59:13 pm »
Wat leuk joh!! Blij dat je het zo leuk vindt en als Sjors bij jou is en hij lijkt op zijn gemak is het toch goed? ;)

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #22 Gepost op: maart 18, 2013, 20:56:01 pm »
Vandaag was t zo grappig, zei iemand: 'Ik ben een piraat, en een bolletjes slikker, dat ben jij ook, want jij eet bollen. En dat slik je, dus we zijn samen een bolletjes slikker'  ;D
Ik geef Sjors als ik daar ben een bol met zaad. Dat is het 'bolletje' dan  ;D

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
« Reactie #23 Gepost op: maart 19, 2013, 10:07:35 am »
 ;D ;D ;D

ik had laatst flipke ook meegenomen naar één van men patienten, ze vinden dat geweldig

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #24 Gepost op: maart 20, 2013, 23:07:05 pm »
Oh en nog @ Loes. Ik hoop het. T is alleen zo een sulletje dat je het af en toe niet weet. Alhoewel hij laat de laatste tijd wel van zich horen als hij iets niet wilt
@ Vivke. Natuurlijk is dat leuk! Haha. Mijn opa (84) zit sinds kort in een verpleeghuis en Sjors neem ik dan ook mee hoor !

Morgen naar een andere locatie. Ben benieuwd, tis neurologie, niet aangeboren hersenletsel. Die zijn wat drukker, dus ik neem sowieso de ring mee. En ben nerveusss. Altijd bij nieuwe dingen. Word ook koud, dus ik ga hem lekker inpakken

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #25 Gepost op: maart 21, 2013, 16:06:11 pm »
Succes!!  :a036:

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
« Reactie #26 Gepost op: maart 31, 2013, 19:56:37 pm »
én, hoe is het geweest op de nieuwe locatie  ???

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #27 Gepost op: april 01, 2013, 14:15:16 pm »
Dankjewel voor t vragen Vivke. Het was echt heel leuk, ook een 'oude bekende' van de vorige locatie gezien, en dat is dan zo mooi, dat hij Sjors nog herkende.
Dan hoor je ook 'Ja, hij was gelijk zoveel rustiger dan normaal'. Maar het was wel heftig, was ook een meisje van mijn leeftijd met opgegeven MS. Bah.

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
« Reactie #28 Gepost op: april 01, 2013, 20:22:18 pm »
je maakt hun wel "even" gelukkig zo console

Offline Mariss

• Pas uitgevlogen
« Reactie #29 Gepost op: april 02, 2013, 22:40:18 pm »
Ja, dat wel, want ze vond het echt leuk, en dat liet ze ook merken, maar toch. Bah.