Auteur Topic: Pepe weggevlogen  (gelezen 1781 keer)

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
Pepe weggevlogen
« Gepost op: november 27, 2012, 20:41:15 pm »
Triest maar Brotogeris Pepe is gisterochtend weggevlogen door een gaatje in het gaas voor het raam . :(
Ik heb hier voor de ramen stevig muskietengaas zitten . Dit kunnen ze natuurlijk kapot maken , dat weet ik . :-[ , maar ,s morgens zitten
de dames op hun rek en in de middag zet ik hun in het sierrek voor het raam  en dat gaat dan dicht .
Het eerste jaar heeft ze een bloedpen gehad en ze heeft gewoon 2 jaar niet goed kunnen vliegen .
Met extra vitaminen en omdat ze de ruimte hebben had ze na de laatste rui weer normale slagpennen die goed zaten .
Hier was ik heel blij mee maar ik had haar nog niet meteen geknipt . Daar wou ik nog ffe mee wachten . Haar maatje Aratinga Juanita was wel geknipt
want als die goed kan vliegen word die erg dominant .

Ruim 2 jaar waren die twee verschillende popjes een onafscheidelijk koppeltje , maar een maand of 3 geleden begonnen ze te klooien . :(
Vooral Juanita was af en toe aan het jagen en verjagen , en 10 min later zaten ze dan weer heel lief elkaars veren te poetsen .
Ze zijn nu 2 jaar en 8 maanden dus volwassen en ze werden dus ook broeds denk . Reageren en gillen op de vogels buiten , heel bar  :seestars:
Gisterochtend had ik het raam half open laten staan  maar omdat ze zelf nooit naar dat raam vlogen dacht ik dat het wel ffe kon voor frisse lucht .Stom  :-[
Ik was in de andere kamer toen ik ze hoorde ruzie maken , toen ik ging kijken zat ze aan de buitenkant van het gaas , toen ik zelf buiten was , was ze weg . :(
Later zag ik dat het gaas al beschadigd was , ze is er echt doorheen gegaan in een moment van boosheid  . Ik weet het , eigen schuld , had ik maar beter moeten op passen  :-[
Juanita heeft Pepe zelf van het rek verjaagd Maar nu Pepe weg is , is zij haar maatje kwijt en zit ze echt heel triest te zijn .
Al met al een hoop samenloop ven omstandigheden .

Mijn hart wil dat Pepe terug komt , Juanita zit heel veel te roepen . Mijn hoofd weet beter .
Als ze terug komt dan gaat het een paar dagen goed en dan begint het geklooi weer met de nodige stress . 2 volwassen verschillende vogels gaat op den duur niet .
Een Aratinga mannetje erbij zetten is ook geen optie voor mij . Jonge vogels is leuk maar je moet ze ook kwijt . In het begin zal dit misschien nog lukken maar het raakt op een moment toch echt vol .  ???

De buurvrouw aan de overkant heeft ook een Aratinga en een brotogeris maar apart in kooien . Ze weet alleen dus niet of het een pop of een man is  .
Nu kan ik vanmiddag Juanita in een kooitje brengen en dan gaan we kiijken hoe die twee Aratinga,s op elkaar reageren . Is het niks dan is die ander ook een pop ,

Gaat het goed dan is het een man . Dat zie je denk ik gauw genoeg . Als ik Juanita weer gelukkig zie worden dan mag ze van mij er over een week of twee heen .
Dan heb ik zelf ook ffe de tijd om het op een rijtje te zetten . ???
Word er rot gereageerd dan blijft ze gewoon lekker bij mij , maar alleen . Ik denk dat dit ook wel went , of niet ?
En hoe buurvrouw dan weer die kleintjes kwijtraakt dat weet ik nog niet . Hoor ik ook dan wel denk .
Ik zit momenteel met heel gemengde gevoelens dit verhaal te typen . :cry:
Ik denk dat dit het beste is voor voor Juanita en voor ons is .  :CENS :cry:

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
Re: Pepe weggevlogen
« Reactie #1 Gepost op: november 27, 2012, 20:51:37 pm »
Ohhh wat een nachtmerrie....veel sterkte met je beslissing.....

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #2 Gepost op: november 28, 2012, 07:27:35 am »
Poehe wat  een toestand
Sorry met het verlies en veel sterkte met je beslissing
 :-*

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #3 Gepost op: november 28, 2012, 08:07:40 am »
Dus eigenlijk lees ik nu 2 verhalen?
Juanita gaat verhuizen omdat ze door haar gedrag misschien beter af is bij een maatje.
En Pepe is gister weggevlogen en daar ben je naarstig naar op zoek?
Wat erg van Pepe!
Is het daar 's nachts koud?
Heb je alle instanties al verwittigd?

En twijfel je nu of je alsnog Juanita zal houden als Pepe niet meer gevonden wordt?

Je kan Pepe ook als weggevlogen op MP zetten als jullie daar ook zoiets hebben.  ;)
« Laatst bewerkt op: november 28, 2012, 08:19:31 am door Lejah »

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #4 Gepost op: november 28, 2012, 11:32:03 am »
ooohhh bert wat erg ,pepe weg  :o

hoop dat je haar terugvind ,is ze handtam (denk ik wel) dan heb je misschien wel wat geluk dat ze ergens land van honger ,ik duim iig voor je

en voor juanita, veel sterkte met deze beslissing

ps, je kan als het een koppel is en je wil geen jongen ,ze ook voorzien van nepeitjes  ;)
dan kan je juanita houden én een leuk maatje erbij

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Country: 00
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #5 Gepost op: november 29, 2012, 17:17:06 pm »
ook ik duim mee dat Pepe snel weer terug komt.  :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: november 30, 2012, 23:25:52 pm »
Oh oh.. wat ontzettend jammer, ik hoop dat ie terugkomt!
Angelique, Bert woont niet in Nederland! :)