Auteur Topic: Help! we redden het niet meer met Marcus  (gelezen 6150 keer)

Offline Betty

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
  • Jack & Jill
Re: Help! we redden het niet meer met Marcus
« Reactie #15 Gepost op: december 12, 2012, 09:08:01 am »
Ik heb mijn voliere via marktplaats gekocht, daar staat nogal eens wat leuks op ;)

Wat ze nodig hebben is wel een beetje ruimte om te vliegen en een vorstvrij nachthok.
Ik weet de leeftijd van je ouders niet maar het is wel een hele verzorging hoor, wel iets om goed over na te denken en niet spontaan te doen.

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #16 Gepost op: december 12, 2012, 11:57:32 am »
Loes: ja grappig he, een baby komt in een vreemde wereld en neemt dan heel snel alles voor normaal aan. Zeker als hij de geluiden al in de buik gehoord heeft. Andersom is het wel heel erg wennen. Marcus kijkt zijn ogen uit als Cosmo in de woonkamer is. Marcus reageert eigenlijk niet op het gehuil van Cosmo, hij lijkt er meer heel erg van onder de indruk te zijn. Dat valt dus heel erg mee.

Betty, inderdaad. Mijn ouders moeten er goed over nadenken en er echt zeker van zijn dat ze het zelf leuk vinden. Ze zijn wel gek op vogeltjes, hebben eigenlijk altijd grasparkietjes gehad. De laatste is een paar jaar geleden overleden en omdat het met de hond wat lastig was (is een heidewachtel, echt een jachthond die op vogels jaagt) is er geen nieuwe meer gekomen. Maar ze missen het wel.

Marktplaats is natuurlijk wel een goeie, ik heb inderdaad al het een en ander daar zien staan. Hoeft dan niet eens zo duur te zijn zag ik.
Wat is de afmeting van jouw vlucht, Betty? En je nachthok?

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #17 Gepost op: december 12, 2012, 12:47:03 pm »
De vlucht is 3 meter en een nachthok van 1 meter dus in totaal 4x2x1

Dus hier kunnen de echt lekker vliegen en daar maken ze dan ook dankbaar gebruik van.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: december 13, 2012, 12:51:24 pm »
Loes: ja grappig he, een baby komt in een vreemde wereld en neemt dan heel snel alles voor normaal aan. Zeker als hij de geluiden al in de buik gehoord heeft. Andersom is het wel heel erg wennen. Marcus kijkt zijn ogen uit als Cosmo in de woonkamer is. Marcus reageert eigenlijk niet op het gehuil van Cosmo, hij lijkt er meer heel erg van onder de indruk te zijn. Dat valt dus heel erg mee.

Wat schattig, ja dat valt mee.  :hart:

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #19 Gepost op: december 13, 2012, 13:26:36 pm »
Betty: dat klinkt inderdaad als een mooie grote ruimte voor de vogels waar ze lekker kunnen vliegen. Marcus vliegt niet graag, maar dat kan natuurlijk wel weer komen. Hij heeft immers wel goed gevlogen dus ik zou hem de mogelijkheid wel willen bieden.

Loes: ja schattig he. Ik merk bij Cosmo nog niet echt reactie. Die ziet natuurlijk ook nog niet scherp en zeker niet op een afstandje.

Helaas wil mijn vader niet een voliere in de tuin. Voornamelijk omdat Marcus nog jong is en nog wel 30 jaar zou kunnen leven. Mijn ouders zijn nog niet oud maar tegen die tijd is mijn vader wel al 92 en hij vindt dat hij de verantwoordelijkheid voor die lange tijd niet moet nemen.
Ik geef ze gelijk, Ze moeten het alleen doen als  ze het zelf echt leuk vinden. Niet alleen om mij te helpen.
Maar helaas, ik heb dus nog geen oplossing voor Marcus.  :cry:

Bedankt trouwens voor jullie reacties. Ik vind het allemaal maar heel moeilijk en door jullie reacties voel ik me niet zo alleen hiermee.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #20 Gepost op: december 13, 2012, 17:51:19 pm »
 :cheekkiss: Het komt vast goed. Ik heb ook best een probleem met Koosje: hij kan de kooi bijna niet meer uit en dat vind ik sneu (door bij bengalenmonster). Heb er ook over gedacht om hem in de voliere van een virend van me te doen, maar is zo moeilijk  :cry:

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #21 Gepost op: december 14, 2012, 11:27:55 am »
En als jij het eens probeert om ze samen te zetten ? Dan is het gelijk niet meer zo erg als hij veel in de kooi zit  ;)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #22 Gepost op: december 14, 2012, 11:32:07 am »
 :o Nee Betty haha. Ik heb nooit twee pyrrhura's willen hebben en nu met de kat is het al een gedonder. Bovendien denk ik absoluut niet dat Koosje een ander mannetje tolereert in zijn domeintje ;)

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #23 Gepost op: december 14, 2012, 11:37:21 am »
ohoh ja dan zit je net als ik met nog meer kooien  :)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: december 14, 2012, 12:12:09 pm »
En je wil echt niet weten hoe vol het hier al is met drie kooien en een grote krabpaal in een klein kamertje  :)

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #25 Gepost op: december 14, 2012, 15:41:11 pm »
Dan heb je mijn kamertje nog niet gezien  ;D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #26 Gepost op: december 14, 2012, 15:41:47 pm »
 :thumsup:

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #27 Gepost op: december 14, 2012, 16:28:34 pm »
haha, ja dat allemaal in een kleine kamer. Lijkt me een gezellige boel!

Zou wel een oplossing zijn als het werkt tussen Koosje en Marcus. Maar ik begrijp heel goed dat je het niet wilt proberen. Als het niet goed gaat tussen die twee, ja dan zit je...

Hoe vind je trouwens een goed huisje voor je vogel? Ik heb niet zo veel vertrouwen in het proberen via Marktplaats. Dan weet je niet echt of hij goed terecht komt.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #28 Gepost op: december 14, 2012, 16:34:29 pm »
Ik zou het eerst via hier proberen in ieder geval ;) Ik kreeg vanmorgen ook een verzoek om een huisje te vinden voor een grijze roodstaart. Moet er nog meer info over krijgen, maar zal ook wel lastig worden ;)

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #29 Gepost op: december 14, 2012, 16:37:09 pm »
Ja inderdaad, zou het liefst via hier iemand vinden.