Auteur Topic: Pyrrhura's World ?  (gelezen 18914 keer)

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
Re: Pyrrhura's World ?
« Reactie #15 Gepost op: december 13, 2012, 11:41:08 am »
Eumm,.. Ik vind alles prima Bobbie, maar dit is wel een beetje offtopic toch?  :-[
Ik vraag namelijk niks over Babyvogels, en ik ben nu wel bekend over hun praktijken, mede door topics op deze forum en dankzij jullie.  ;)
Mijn vraag is nu:

Welke adverteerders op MP worden dan wel aangeraden?
Ik ben bekend met cavia's en toen ik fokte zette ik ook al mijn jongen op MP.
Ik neem aan dat hobbyfokkers van vogels dat dan ook doen.
Dus welke namen moet ik onthouden voor als die weer op marktplaats staat?

Neem me vooral niet kwalijk mermaiddream88, ik had alles gelezen wat je hebt neergezet, verschillende topics, en ik denk dat ik in de verkeerde topic je onderwerp babyvogels heb aangekaart. Zal niet meer gebeuren hoor.

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: december 13, 2012, 12:22:57 pm »
Wat ik begrepen heb zijn ze ook een vogelhotel (dan vraag ik mij af of ze dan wel allemaal geteste vogels opvangen)???

Ik heb geen idee of ze ook hotel zijn, misschien moet ik ze dan maar proberen te googlen?
Het aantrekkelijke voor mij hieraan is dat ze jongen heeft en "woonkamer" opgroei.
Misschien toch even bellen en informatie vragen. Das het minst wat ik kan doen.

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: december 13, 2012, 12:24:27 pm »
Neem me vooral niet kwalijk mermaiddream88, ik had alles gelezen wat je hebt neergezet, verschillende topics, en ik denk dat ik in de verkeerde topic je onderwerp babyvogels heb aangekaart. Zal niet meer gebeuren hoor.

Haha ik had al zoiets gedacht want babyvogels werd hier niet echt genoemd.
Toch bedankt voor je "poging tot heads up", ik weet dat ik nu niet bij hun moet wezen.  :thumsup:
Zelfde geld voor 4animals & Dennis.  :-X
Bij alle 3 zat ik serieus te kijken,.
Stel je voor dat ik deze forum niet had gevonden.  :o

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: december 13, 2012, 12:54:46 pm »
Ja, stel je voor.. ;) Nee, echt hoor, wacht gewoon tot je een goede kweker hebt gevonden die geteste vogels heeft en die ze met liefde grootbrengt. Ik weet er ook nog wel een, zal eens informeren of hij nog jonge pyrrhura's heeft ;)

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: december 13, 2012, 13:06:34 pm »
Ja, stel je voor.. ;) Nee, echt hoor, wacht gewoon tot je een goede kweker hebt gevonden die geteste vogels heeft en die ze met liefde grootbrengt. Ik weet er ook nog wel een, zal eens informeren of hij nog jonge pyrrhura's heeft ;)

Jah daarom!
Dat zou mooi zijn!  :)
Ze hoeven niet direct weg te kunnen,
Pasgeboren of nog in eitje is ook goed.  ;)
Als ze maar mogen verhuizen in februari/maart op zijn laatst.
Dit omdat ik eind april mijn tweede kind verwacht,
Zo geef ik de pyrr dus paar weekjes tijd te wennen aan omgeving,
Leek mij belangrijk.  :-[

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #20 Gepost op: december 13, 2012, 13:45:01 pm »
Hey gefeliciteerd met je tweede kindje op komst.
Zeker verstandig om wat tijd te nemen om je vogeltje eerst te laten wennen en op te voeden. Het is toch best lastig met een klein babytje erbij.
En ik begrijp trouwens heel goed dat je mijn Marcus niet wil overnemen hoor. Geef ik je gelijk in. Het is een leuke vogel, en echt een lieverd en clown. Maar het schreeuwgedrag is wel frustrerend, en ik weet niet hoe hij dat bij iemand anders gaat doen.
Weet dus wel goed dat pyrrhura's altijd wat luidruchtige vogels zullen zijn. Ze hebben zo af en toe een schreeuwmomentje. Daar heb ik me in vergist toen ik Marcus nam. Ik vind het zelf geen probleem als het af en toe een momentje is, maar mijn vriend vond het wel heel vervelend. Misschien dat daardoor ik verkeerd heb gereageerd op Marcus geschreeuw en dat het daardoor uit de hand gelopen is.....

Maar terug naar jou topic:
Ik ben wel heel blij dat ik destijds gewacht heb op een vogeltje van een hobbyfokker van het forum hier. Je weet dan gewoon zeker dat het vogeltje met liefde is grootgebracht en dat het zich goed heeft kunnen ontwikkelen. Bij een winkel moet je dat altijd maar aannemen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #21 Gepost op: december 13, 2012, 14:34:40 pm »
Denk dat je gelijk hebt Lotte. Doordat je vriend het zo vervelend vond zal je wat verkrampter gereageerd hebben. Koosje heeft ook echt wel een paar keer per dag zijn getetter (als er iemand langs het raam loopt of de telefoon gaat), maar is zo weer voorbij en niemand die het erg vond hier gelukkig ;)

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: december 13, 2012, 14:58:05 pm »
Hey gefeliciteerd met je tweede kindje op komst.
Zeker verstandig om wat tijd te nemen om je vogeltje eerst te laten wennen en op te voeden. Het is toch best lastig met een klein babytje erbij.
En ik begrijp trouwens heel goed dat je mijn Marcus niet wil overnemen hoor. Geef ik je gelijk in. Het is een leuke vogel, en echt een lieverd en clown. Maar het schreeuwgedrag is wel frustrerend, en ik weet niet hoe hij dat bij iemand anders gaat doen.
Weet dus wel goed dat pyrrhura's altijd wat luidruchtige vogels zullen zijn. Ze hebben zo af en toe een schreeuwmomentje. Daar heb ik me in vergist toen ik Marcus nam. Ik vind het zelf geen probleem als het af en toe een momentje is, maar mijn vriend vond het wel heel vervelend. Misschien dat daardoor ik verkeerd heb gereageerd op Marcus geschreeuw en dat het daardoor uit de hand gelopen is.....

Maar terug naar jou topic:
Ik ben wel heel blij dat ik destijds gewacht heb op een vogeltje van een hobbyfokker van het forum hier. Je weet dan gewoon zeker dat het vogeltje met liefde is grootgebracht en dat het zich goed heeft kunnen ontwikkelen. Bij een winkel moet je dat altijd maar aannemen.

Dankjewel!!!   :dance:
Jah ik denk dat Marcus daarom beter past bij iemand die er iets meer verstand van heeft, en ik moet gewoon nog "opvoedingswijs leren" simpel gezegd. En dan is het wel slimmer lijkt mij, om te beginnen met een jong.  :-[
Maar dat vind ik juist zo leuk aan de pyrrs! Ze verschillen net als honden&katten van karakter.  :)
Ik heb stille gezien, en een die soms van zich laten horen.
Maar van alle filmpjes die ik heb gevonden, vind ik hun geluid niet irriterend.
ze zijn iniedergeval leuker dan die kleine gele kanaries die mijn oma en schoonmoeder hebben.
De hele dag op stok zitten en je hoort alleen "tjiep tjiep" hele dag door. tongue2 SAAI en in mijn ogen is dat nou IRRITANT.

This ook een voordeel dat ikzelf een fokster ben geweest, maakt niks uit van welk dier, het werkt allemaal beetje zelfde en je probeert dan alert te zijn en vooral dierenwinkels te ontwijken.  ;)

Maar goed, ik ben wel ERG ongeduldig.
(in de zin van: de hele dag blijven zoeken en zelfs ervan dromen).
Dit is dus een erg slechte eigenschap en moeilijk om mee om te gaan.
(mijn arme vriend),..  :)
En ik voel toch een beetje die drang van "snel snel! Nu nu!"  :-[
Iniedergeval als ik niet een jong vind voor eind maart, moet ik nog paar maanden en misschien wel een jaar langer wachten.
(mijn man werkt en heeft school, en ik ben dan huismoeder van 2 kids, die dan niet 1,2,3 heel nl kan doorrijden).
Nog langer wachten?! Nou dat kan ik dus niet.  :o haha
« Laatst bewerkt op: december 13, 2012, 15:01:26 pm door mermaiddream88 »

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: december 13, 2012, 15:11:59 pm »
Denk dat je gelijk hebt Lotte. Doordat je vriend het zo vervelend vond zal je wat verkrampter gereageerd hebben. Koosje heeft ook echt wel een paar keer per dag zijn getetter (als er iemand langs het raam loopt of de telefoon gaat), maar is zo weer voorbij en niemand die het erg vond hier gelukkig ;)

koosje is echt een grappig vogeltje.  :)
Maar dat wat koosje doet vind ik absoluut niet erg, om ff snel uit te leggen waarom:
Ik ben nu alert, maar mijn 2 honden zijn goedkoop gekocht via MP.  :-[
(koningin ongeduld dus, had ik dat al gezegd?),..
Mijn ene shih tzu "daisy" kwam uit huiskamergezin en is gelukkig gezond en de liefste schat ooit!
Maar mijn dwergkees "Misty" (waarvan me nu duidelijk is dat ze niet geheel dwergkees is),
Heeft een paar steekjes los hangen.
Ze is half blind en zou volgens DA snel blind worden.
Tot nu toe, gaat het gelukkig nog goed en ziet ze nog voor ong. 30%.
En dit heeft hij dan gezegd toen ze 1 jaar was, moet je nagaan.
(ik had het kunnen weten toen ik bij die boerderij kwam met achterthuis 8 verschillende honden in hokken gestopt).

Maar goed, ik dwaal weer erg af:  :)

Doordat zij zo slecht ziet, blaft en mekkert ze ook vaak.
Vooral als iemand langs het raam loopt.
Dus mijn vogel zal maybe gedrag wel overnemen, maar wij zijn hier al eraan gewend.  ;D

Ach arme Misty,
Vaak wil je haar achter behang plakken,
Maar ik zou haar nooit kwijt willen.  :hart:
Zown hond als mijnes kost dus veel geduld,moeite en aandacht,
Ik heb het dus wel in me. ;-)
(maar had ik dit van te voren geweten,dan had ik anders gekozen,dat wel natuurlijk).
« Laatst bewerkt op: december 13, 2012, 15:16:12 pm door mermaiddream88 »

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #24 Gepost op: december 13, 2012, 17:02:11 pm »
Koosje is zeker grappig! En Marcus is ook echt een leuk vogeltje. Pyrrhura's zijn heel leergierig en je kan ze veel leren. Ze willen ook graag iets goed doen voor je. Maar iets afleren is wel lastig.

Je ervaring met Misty geeft wel goed aan wat er mis kan gaan. Bij een hobbykweker hier op het forum weet je gewoon meer van de achtergrond van de vogels. Maar goed, dat weet je dus wel allemaal. Nu kan ik me je ongeduld wel heel goed voorstellen hoor! Weet dat nog van toen ik Marcus wilde hebben. Ik heb zelfs bij 4animals in Rijswijk gestaan  :-[. Ben wel blijk dat ik dat toen niet gedaan heb!

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: december 13, 2012, 19:06:50 pm »
Koosje is zeker grappig! En Marcus is ook echt een leuk vogeltje. Pyrrhura's zijn heel leergierig en je kan ze veel leren. Ze willen ook graag iets goed doen voor je. Maar iets afleren is wel lastig.

Je ervaring met Misty geeft wel goed aan wat er mis kan gaan. Bij een hobbykweker hier op het forum weet je gewoon meer van de achtergrond van de vogels. Maar goed, dat weet je dus wel allemaal. Nu kan ik me je ongeduld wel heel goed voorstellen hoor! Weet dat nog van toen ik Marcus wilde hebben. Ik heb zelfs bij 4animals in Rijswijk gestaan  :-[. Ben wel blijk dat ik dat toen niet gedaan heb!

Ja dat vind ik nou zo leuk aan de pyrr! Ze zijn alles behalve saai.  :hart:
Weet je, ik ken mijzelf,.. Ik ben niet eentje dat zou aankloppen bij zown eentje als 4animals,
 Als ik weet dat ze slecht bezig zijn.
Maar als het te lang duurt, ben ik wel iemand die een risico zou nemen bij iemand vanaf MP, die nog niet bekend is hier.
 :-[ dat is maybe ook slecht, maar maybe wel risico waard.
Ik wacht nog eventjes, maar als niemand nu eitjes heeft, moet ik een ander oplossing zoeken.
Ik wil gewoon geen jaar lang wachten.  :hot:

Offline stefan77

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #26 Gepost op: december 13, 2012, 19:46:37 pm »
hoezo een jaar wachten ?? het volgende broed seizoen staat alweer bijna voor de deur.
en is het jou het risico waard dat je wellicht een vogel koopt die doodziek is en lijd omdat je zo nodig niet kon wachten bij een betrouwbare kweker aan te kloppen waar je 100% achter staat.
sorry, maar dat vindt ik geen dier het waard puur om het feit dat wij mensen zo nodig "iets" moeten hebben.
geduld is een schone zaak, en zeker wanneer het levende have betreft.
je zegt zwanger te zijn van de 2de, sommige zwangere vrouwen zeggen wel eens niet te kunnen wachten tot ze hun baby in de armen kunnen nemen.
is het het jou waard om een baby met een draagtijd van 6 maanden ter wereld te laten komen met alle gevolgen van dien omdat je het zo nodig in je handen wilt hebben?
ik denk het niet, dus waarom dan wel met een vogel of een ander levend wezen?

ik wil ik wil, ik moet ik moet.
we willen allemaal wel wat, maar moeten, moeten we niets

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: december 13, 2012, 20:04:41 pm »
hoezo een jaar wachten ?? het volgende broed seizoen staat alweer bijna voor de deur.
en is het jou het risico waard dat je wellicht een vogel koopt die doodziek is en lijd omdat je zo nodig niet kon wachten bij een betrouwbare kweker aan te kloppen waar je 100% achter staat.
sorry, maar dat vindt ik geen dier het waard puur om het feit dat wij mensen zo nodig "iets" moeten hebben.
geduld is een schone zaak, en zeker wanneer het levende have betreft.
je zegt zwanger te zijn van de 2de, sommige zwangere vrouwen zeggen wel eens niet te kunnen wachten tot ze hun baby in de armen kunnen nemen.
is het het jou waard om een baby met een draagtijd van 6 maanden ter wereld te laten komen met alle gevolgen van dien omdat je het zo nodig in je handen wilt hebben?
ik denk het niet, dus waarom dan wel met een vogel of een ander levend wezen?

ik wil ik wil, ik moet ik moet.
we willen allemaal wel wat, maar moeten, moeten we niets

Ten eerste:
Als je door heb gelezen waarom ik dan lange tijd moet wachten (wat je niet hebt gedaan dus), had je dat niet gevraagd.
Nogmaals: ik ben huismoeder en ik verwacht mijn tweede kindje ja eind April, als ik geen goeie fokker kan vinden voor die tijd, moet ik maanden wachten in de hoop heel nederland door te kunnen reizen om een fokker te vinden.
Dat zal dus flink balen zijn voor mij,..
(misschien moet je dan ook beetje mijn woonsituatie kennen om mij te kunnen snappen).
Beetje slechte voorbeeld van jou eigenlijk van die zwangerschap.
Als ik echt heeel ongeduldig was, was ik nu een dierenwinkel al binnen geweest hoor.

Ten tweede:
Wie heeft het over ziekvogeltje?
Vind het wel beetje overdreven om dat meteen te zeggen over mensen die afentoe een nestje in woonkamer hebben.
Wie bepaald wie slecht is en wie niet? Jij blijkbaar?
Moet je daar dan speciaal een website voor hebben?
Zelfs dan hoeven ze niet "betrouwbaar" te zijn hoor.  ???
Je gaat er meteen van uit dat iedereen zieke vogels levert,.. Een beetje flauw hoor.

Ten derde:
Tot nu toe heeft nog NIEMAND mij een goeie hobbyfokker kunnen noemen!
Behalve dat ik niet hoorde over dierplus, nou dat is dus eentje.
En dan kan ik niet eens zeggen dat ik me er 100% goed bij voel,.. Kan je je trouwens NOOIT!
En bij sommige MP advertenties heb ik wel een goed gevoel,
En zolang niemand mij kan vertellen "waarom" ik geen vertrouwen moet nemen in die persoon,
Is er dus geen reden om iemand in wantrouw te nemen.
Dus,..
Hoe kan ik een fokker vinden die ik 100% betrouwbaar "kan" vinden,
Als er niet eens iemand hier is die mij een paar goeie hobbyfokkers kan noemen?
Bestaan ze niet ofzo?  :o

Ik wil ik wil ik wil?
Nou ik zou wel willen dat je niet zown twinkeltoe was en op een ander manier kon communiceren.
Je reageert alsof ik iemand vermoord heb ofzo?
Dacht dat het wel duidelijk was dat ik NIEUW ben?
Ik neem toch veel moeite om alles te leren hoor.

Daar ben ik ook hier voor en niet om mensen pissig te maken.
dus RELAX joh, neem een bloemetjuh!   :-*
« Laatst bewerkt op: december 13, 2012, 20:19:56 pm door mermaiddream88 »

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #28 Gepost op: december 13, 2012, 22:13:09 pm »
scheidsrechter nodig :whistling:

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: december 13, 2012, 22:23:03 pm »
scheidsrechter nodig :whistling:

Haha nee ik hoop het niet.  :)
Ik ben gewoon beetje te lui om mijn hele levensverhaal te vertellen,
Anders zou stefan mij maybe wel snappen.
En ik hoop gewoon dat hij nu wel snapt dat ik geen slechte bedoelingen heb,
anders was ik toch allang met eentje thuis gekomen via zown advertentie?
Al blijf ik erbij:
niet alle aanbieders zijn slecht.
En precies zoals hij zegt:
Je moet je er goed bij voelen,..
En als iemand me die gevoel geeft,
Durf ik die "risico" wel te nemen,..

Zo bedoelde ik het dus ook. :)