Auteur Topic: Pyrrhura's World ?  (gelezen 20299 keer)

mermaiddream88

• Gast
Re: Pyrrhura's World ?
« Reactie #30 Gepost op: december 13, 2012, 23:52:20 pm »
Ik heb me toch ff goed verdiept over "pyrrhura's world".  :-[
Ik kon niks negatiefs vinden en las alleen positieve reacties.
Ze gaven veel nazorg en behandelden zelf vogels die ziek waren en nu weer genezen door hun toe doen.
Las dus veel over "goeie informatie", en ik ben niet een ding tegengekomen over een ziek vogeltje van hun.
(en veel reacties gingen zeker half jaar terug, dus dan leek me dat al bekend)
Ze worden wel aangeprezen als hobbyfokker, dus ben nieuwschierig geworden.

Hier heb ik ook niemand gehoord,
Dus ik denk dat ik ze wel even bel en kijken wat ze zeggen.
(wil natuurlijk wel weten of ze doen aan testen en wat en prijzen)  :CENS
Dus als er nu nog even iemand zich meld die hun kent en er anders overdenkt, zou dat mooi zijn!

Iniedergeval heb ik al een kooi gereserveerd en die mag ik volgende week ophalen.
Een mooie aanbieding en in mijn stad, kon ik niet laten gaan.
Nu nog speelgoed (heb ook al leuke idee├źn voor tafelspeeltje/javatak om zelf te maken)
En alle benodigheden,.
Dan heb ik dat al staan, slim toch? Goede voorbereiding lijkt me. :thumsup:

Nu alleen nog een maatje eigenlijk.  :) haha zou het haast vergeten.

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #31 Gepost op: december 14, 2012, 10:03:26 am »
Die zieke vogels die ze behandelde waren niet van hun?

Ik heb idd alle pyrrhura kwekers van mp gebeld en niemand wilde mee werken aan testen....

Een gebuikte pf nieuwe kooi gekocht?
Als het een gebruikte is super goed schoonmaken he, want is de vorige vogelbdood gegaan en zo ja waaraan??

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: december 14, 2012, 10:22:13 am »
Die zieke vogels die ze behandelde waren niet van hun?

Ik heb idd alle pyrrhura kwekers van mp gebeld en niemand wilde mee werken aan testen....

Een gebuikte pf nieuwe kooi gekocht?
Als het een gebruikte is super goed schoonmaken he, want is de vorige vogelbdood gegaan en zo ja waaraan??

Zover ik kon lezen kwam die zieke vogel niet van hun,
En het was ook niet een ernstige ziekte,
Toch wel goed om te lezen dat hun gratis medicatie gaven en vogel weer helemaal beter waren.
Ik heb wel vertrouwen in hun, het zijn duidelijk mensen die het een tijdje doen.
Ze komen iniedergeval bij mij over als hobbyfokkers.
En ik heb grondig rondgezocht, als er zieke vogels van hun kwamen,
Had ik dat nu toch wel ergens gelezen. Net zoals je babyvogels googled.
Maar helemaal niks! Er was zelfs iemand op andere forum die zijn vogeltje daar vandaan heeft.

Wel een gebruikte kooi ja, had een edelpapegaai in gezeten die volgens mij is gestorven aan leeftijd
Of ze hebben hem gewoon weggedaan.
Goed dat je het zegt, ik ga dat ff navragen ja. :-)

Sowieso maak ik een kooi eerst grondig schoon ja, doe ik sowieso als ik iets 2dehands neem.
Ik weet zelf niet wat voorn soort kooi het is,
Loes heeft ook zown eentje in haar kamer staan (in het zwart),
Dus maybe dat zij kan vertellen wat voorn kooi.
Maar ik denk dat hij qua grootte goedgekeurd is. ;-)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #33 Gepost op: december 14, 2012, 11:22:00 am »
Ben aan het zoeken, kan hem nog niet vinden ;)

Offline stefan77

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #34 Gepost op: december 14, 2012, 11:44:28 am »
Maar als het te lang duurt, ben ik wel iemand die een risico zou nemen bij iemand vanaf MP, die nog niet bekend is hier.
  dat is maybe ook slecht, maar maybe wel risico waard.
Ik wacht nog eventjes, maar als niemand nu eitjes heeft, moet ik een ander oplossing zoeken.
Ik wil gewoon geen jaar lang wachten. 

En raak beetje in "paniek" omdat ik niet eens 1 goeie kweker kan vinden.
Het heeft zeker geen haast, maar het liefst zou ik eentje willen verwelkomen voor eind April,
Zodat de vogeltje al beetje gewend is aan omgeving en kooi,
Want daarna kan het behoorlijk hectisch en druk zijn hier.... 

dat is waarover ik val, hoe haast, je laat het overkomen dat je misschien de pijp aan maarten geeft als je niet op tijd een pyrrhura krijgt.
en ik heb best wel alle post van  jou gelezen hoor. ik snap dus nog steeds niet, hoezo het risico wel waard om haastig zomaar ergens omdat het niet anders kan een vogel aanschaffen omdat je er zo nodig een moet hebben. ik zeg gewoon, ieder levend wezen is het risico niet waard. want wanneer je een risico vermoed dan sta je nooit 100% achter de persoon die de verkoop doet.
en jij hoort mij niet zeggen dat ik bepaal wie wel en wie niet te vertrouwen zijn.

mijn mening is dat een pyrrhura zichzelf juist heel goed kan aanpassen aan de omgeving, juist omdat het vooral niet van die bangerikken zijn.
je moet nu niet ineens marcus als voorbeeld voor alle pyrrhura's gaan zien. en mochten alle pyrrhura toch wel zijn zoals marcus wat ik betwijfel, dan is het waarschijnlijk beter om pas aan een pyrrhura te denken nadat je kind geboren is zodat de vogel bij thuiskomst niet anders weet en dat hijm de aandacht moet verdelen met in dit geval een baby.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #35 Gepost op: december 14, 2012, 11:54:26 am »
Heb de kooi gevonden, onder een andere naam als destijds (kon hem bij Dierenvilla niet meer vinden). http://www.dehuisdiersuper.nl/papegaaienkooi-aurelia-met-los-onderstel.html

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #36 Gepost op: december 14, 2012, 15:06:59 pm »
sorry, maar dat vindt ik geen dier het waard puur om het feit dat wij mensen zo nodig "iets" moeten hebben.

Euh, das wel een beetje over de top hoor.
Wij willen allemaal iets, daarom hebben we van een dier een huisdier gemaakt en hebben we een kromsnavel in de woonkamer.
Tuurlijk mag je het met iemand oneens zijn, maar laten we het wel rustig houden.  ;)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #37 Gepost op: december 14, 2012, 15:11:15 pm »
Ik vind het wel erg opvallend dat zowel Pyrrhura's world als Payrrhuraparadijs allebei in de Middenbeemster zitten, een dorp van niets.
Ik ben benieuwd hoe zij op testen reageren als je dat zou vragen.

Ergens heel vaag gaat in mijn hoofd ook een belletje rinkelen, had Dennis ook niet ergens in de Beemster volieres staan? Of ben ik nu in de war?
Googel er eens op voor de zekerheid.

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: december 14, 2012, 15:42:00 pm »
Ik vind het wel erg opvallend dat zowel Pyrrhura's world als Payrrhuraparadijs allebei in de Middenbeemster zitten, een dorp van niets.
Ik ben benieuwd hoe zij op testen reageren als je dat zou vragen.

Ergens heel vaag gaat in mijn hoofd ook een belletje rinkelen, had Dennis ook niet ergens in de Beemster volieres staan? Of ben ik nu in de war?
Googel er eens op voor de zekerheid.

Ik heb ook die twee in vergelijking genomen jah, dat viel me ook op.
Maar denk toch dat ze allebei geheel verschillend zijn en ja een groot toeval.

Ik weet wel dat pyrrhura's world van 2 oudere mensen zijn
(sowieso met klein kinderen), en gewoon in huiskamer doen.

Ik kan iniedergeval geen vergelijking vinden met Dennis,
En zover ik weet zit dennis daar niet en heeft hij 2 zaken waarvan een in den haag?
Geen idee eigenlijk, maar ik heb Pyrrhura's world flink gegoogled en ook dennis een beetje,
Kon daar tenminste geen band in vinden en tot nu toe ook niet met paradijs.

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: december 14, 2012, 16:11:08 pm »

dat is waarover ik val, hoe haast, je laat het overkomen dat je misschien de pijp aan maarten geeft als je niet op tijd een pyrrhura krijgt.
en ik heb best wel alle post van  jou gelezen hoor. ik snap dus nog steeds niet, hoezo het risico wel waard om haastig zomaar ergens omdat het niet anders kan een vogel aanschaffen omdat je er zo nodig een moet hebben. ik zeg gewoon, ieder levend wezen is het risico niet waard. want wanneer je een risico vermoed dan sta je nooit 100% achter de persoon die de verkoop doet.
en jij hoort mij niet zeggen dat ik bepaal wie wel en wie niet te vertrouwen zijn.

mijn mening is dat een pyrrhura zichzelf juist heel goed kan aanpassen aan de omgeving, juist omdat het vooral niet van die bangerikken zijn.
je moet nu niet ineens marcus als voorbeeld voor alle pyrrhura's gaan zien. en mochten alle pyrrhura toch wel zijn zoals marcus wat ik betwijfel, dan is het waarschijnlijk beter om pas aan een pyrrhura te denken nadat je kind geboren is zodat de vogel bij thuiskomst niet anders weet en dat hijm de aandacht moet verdelen met in dit geval een baby.

:CENS misschien heb je echt niet mijn berichten gesnapt,
Want ik vind dit allemaal wel erg ver gezocht van je.
Waar heb je het over met Marcus? Waar haal je dat vandaan?
Alle pyrrhuras lijken op marcus? Heb ik dat gezegd dan?  :seestars:
Iemand vroeg mij of Marcus wat voor mij was, waar ik op antwoordde
Dat marcus beter past bij iemand die er meer ervaring in heeft.
Iedereen snapt dat, lotte snapt dat,.. Maar jij maakt er wel een hele aparte twist van.

Jouwn oordeel over mensen op MP, geeft mij wel een idee hoe je erover denkt,
Want je reacties zijn alles behalve goed.

Nogmaals:
Als ik echt zown haastig was, was ik al bij dierenwinkel geweest inplaats van op deze forum om tips te vragen,
Of niet soms???

Plus ik heb al een fokker gesproken,
Die mij het idee gaf liever zijn vogels aan andere fokkers te geven.
Ik had daar geen goed gevoel bij dus.
Mijn mening (en bekendheid bij caviafokkers),
Is dat hoe populairder een fokker word,
hoe sneller het naar hun hoofd gaan stijgen en ze sneller geldtekens zien dan liefde voor de dieren.
(kijk naar babyvogels als voorbeeld).

Dus,.. Als niemand iets negatiefs te zeggen heeft over een bepaald persoon,
ookal is het een MPadverteerder, is het een "poging waard" om contact mee te nemen.

Maar goed, ik haal hieruit dat je mijn bedoelingen totaal niet snapt,
En dat is prima,.. Maar je overdrijft behoorlijk.
Je kunt nog steeds geen goeie fokker noemen. Das ook erg apart :-p

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: december 14, 2012, 16:15:00 pm »
Heb de kooi gevonden, onder een andere naam als destijds (kon hem bij Dierenvilla niet meer vinden). http://www.dehuisdiersuper.nl/papegaaienkooi-aurelia-met-los-onderstel.html

Jah die vind ik ook super! :)
Die staat op mijn lijstje, die koop ik zeker wel.  :thumsup:

Offline Lotte

• Pas uitgevlogen
« Reactie #41 Gepost op: december 14, 2012, 16:22:07 pm »
Ik denk dat het belangrijk is dat je de mensen eens belt en als dat goed voelt eens een bezoekje brengt. Als het echt hobbykwekers zijn dan mag je vast wel even bij hun thuis kijken naar de vogels. Bij zo'n huisbezoek krijg je een beter beeld van de mensen, de vogels en hoe professioneel ze zijn.
Ik heb wel eens gelezen over "hobbykwekers" die niemand thuis wilde ontvangen en wel meer dan 100 jongen per jaar afleverden. Dan krijg ik toch vraagtekens, hoe doe je dat in de woonkamer? Als mensen je afhouden en niet willen meewerken aan testen, dan zegt dat genoeg. Voelt het allemaal goed en zijn het open mensen die veel informatie geven en je thuis ontvangen, dan is dat natuurlijk allemaal positief.

Het "nadeel" van hobbykwekers is natuurlijk dat ze niet veel nestjes hebben en dus ook niet elk moment van het jaar een vogeltje kunnen leveren.

Offline stefan77

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #42 Gepost op: december 14, 2012, 17:29:32 pm »
volgens mij heb jij mij ook niet zien schrijven dat JIJ zegt dat alle vogels zoals marcus zijn.
ik geef het aan als voorbeeld, maar goed, ook jij moet gewoon lezen wat je wilt lezen natuurlijk.

ik zou natuurlijk kunnen zeggen dat betty een goede hobbykweekster is maar die ervaring heb ik van oren zeggen en niet van het zelf ondervinden.
iedereen doet het op zijn eigen manier, betty op haar manier, ik op de mijne en een derde op zijn manier.

wat ik denk goed te doen vindt een ander weer helemaal niets en andersom.

maar goed, dit is de strekking van het verhaal niet.

het ging en gaat mij er om dat jij kort gezegd met minder genoegen neemt. dus dan maar een minder (risico) betrouwbare kweker zolang ik maar mijn vogeltje heb.

hoe dan ook veel plezier met je zoektocht naar een vogeltje.

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: december 14, 2012, 18:05:47 pm »
Ik denk dat het belangrijk is dat je de mensen eens belt en als dat goed voelt eens een bezoekje brengt. Als het echt hobbykwekers zijn dan mag je vast wel even bij hun thuis kijken naar de vogels. Bij zo'n huisbezoek krijg je een beter beeld van de mensen, de vogels en hoe professioneel ze zijn.
Ik heb wel eens gelezen over "hobbykwekers" die niemand thuis wilde ontvangen en wel meer dan 100 jongen per jaar afleverden. Dan krijg ik toch vraagtekens, hoe doe je dat in de woonkamer? Als mensen je afhouden en niet willen meewerken aan testen, dan zegt dat genoeg. Voelt het allemaal goed en zijn het open mensen die veel informatie geven en je thuis ontvangen, dan is dat natuurlijk allemaal positief.

Het "nadeel" van hobbykwekers is natuurlijk dat ze niet veel nestjes hebben en dus ook niet elk moment van het jaar een vogeltje kunnen leveren.

Ja dat was dus ook precies mijn bedoeling.
Ik ga NOOIT een dier halen bij iemand waarvan ik niet hun verblijven mag beschouwen etc.
Het is ook mijn voordeel dat ik zelf een fokster ben geweest,
Dan weet je waar je op moet letten,.. :)

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #44 Gepost op: december 14, 2012, 18:16:00 pm »
volgens mij heb jij mij ook niet zien schrijven dat JIJ zegt dat alle vogels zoals marcus zijn.
ik geef het aan als voorbeeld, maar goed, ook jij moet gewoon lezen wat je wilt lezen natuurlijk.

ik zou natuurlijk kunnen zeggen dat betty een goede hobbykweekster is maar die ervaring heb ik van oren zeggen en niet van het zelf ondervinden.
iedereen doet het op zijn eigen manier, betty op haar manier, ik op de mijne en een derde op zijn manier.

wat ik denk goed te doen vindt een ander weer helemaal niets en andersom.

maar goed, dit is de strekking van het verhaal niet.

het ging en gaat mij er om dat jij kort gezegd met minder genoegen neemt. dus dan maar een minder (risico) betrouwbare kweker zolang ik maar mijn vogeltje heb.

hoe dan ook veel plezier met je zoektocht naar een vogeltje.

Nou dan snap ik je hele Marcus verhaal niet nee,.
 :CENS
Maar waar jij vandaan haalt dat ik genoegen neem met minder, vind ik ook vreemd.
Ik voel me eerlijk gezegd een beetje beledigd daardoor.
Ik heb namelijk al een paar keer gezegd, dat niet alle MPadverteerders slecht zijn, en dat het de moeite waard is om tenminste hun verhaal aan te horen. Blijkbaar snap jij me totaal niet als je andere dingen gaat waarnemen uit mijn verhalen.
Maakt me ook niet veel uit,. Als jij (en de rest van de forum die misschien onduidelijkheid las) me nu maar wel snapt dan,.. :hot:
Nogmaals: ik ben zelf een fokster geweest, ik weet waar ik op moet letten.
Ik mag misschien geen verstand hebben van vogels,maar wel van veel dieren. Mijn voordeel: ik kan "doel van fokkers" wel makkelijk er tussenuit halen.
Dus ik zie snel of iemand een bedoeling heeft om een gezond leuk vogeltje weg te geven, of iemand die geldtekens ziet.

Hopelijk snap je me nu een beetje, en is ons misverstand hierbij opgelost.

Dank je stefan.  :-*