Auteur Topic: Mijn (Babie) Kapie ...  (gelezen 2151 keer)

mermaiddream88

• Gast
Mijn (Babie) Kapie ...
« Gepost op: december 21, 2012, 01:16:55 am »
Vandaag heb ik mijn valkparkiet Babie opgehaald.
Tussen de 3 & 4 weken oud en moet aan de pap.
Een kerstkado van mijn vriend. Ben zo verliefd geworden.  :)

Eerst had ik een ander parkiet gezien, maar die mevrouw had me op lullige manier "last minute" afgezegd.
Toen kwam ik toevallig deze nestje tegen.

Voordat je denkt "handopfok,.. Pfff"...
This al een wonder dat dit nestje overleefd heeft!
Ik ben ook tegen "jonkies onnodig bij ouders weghalen", maar dit was dus niet onnodig.
Ze zijn geboren in buitenvoliere en zowel moeder als vader hebben ze meteen genegeerd.
Dat Babie en de rest dat al overleefd heeft, vind ik knap.
Vooral omdat dit verrassende tijd van jaar is voor zown buitennestje.

Het waren 6 jongen van 1 tot 4 weken.
Ik koos de dikste en grootste, dus ook oudste.
Ook omdat hij/zij meeste kans zal hebben.
Hij keek me ook als enigste aan.  :hart:

Ik ben iniedergeval goed geinformeerd en heb ook alles wat ik moet weten in mijn hoofd gestampt.
Bij de voeding van 5 uur woog hij 77 gram, daarom gok ik dat hij 4 weken is, hij zit mooi op gewicht.
De kweker gaf hem 4 voeding per dag, maar mijn schema zegt dat hij prima zal groeien met 3 voedingen.
(hij woog ook 86 gram bij 11 uur voeding!).
Ik gaf hem wel meer dan 7 ml, dit ook omdat hij moeilijke eter is en omdat ik natuurlijk nog veel sopte haha.
Mijn gevoel zegt: Zoveel geven tot kropje goed vol zit, dus ik ben niet te kritisch met de ML.
Volgens mij gaat het wel goedkomen,.. Afwachten dus hoe hij komende tijd gaat doen.

Ik hou dus een dagboek aan om bij te houden hoe het vorderd en of Babie die weken gaat halen of niet.
Of Babie een pop/man is zou ik maybe nooit weten, maar dat maakt me niks uit.
Zijn naam is volledig "Babie Amy", omdat ik in een zwangerschapdepressie zit en altijd al een meisje zou hebben gewild.
(een meisje zou Amy hebben geheten en ik krijg dus geen meisje van mijzelf, dus hier mijn "meisje vogel").

Pls vecht door Babie! Je doet het zo goed! :)

Dus allemaal DUIMEN!  :thumsup:

Ik zou morgen wat foto's proberen te plaatsen :)
« Laatst bewerkt op: januari 01, 2013, 21:05:18 pm door mermaiddream88 »

mermaiddream88

• Gast
Re: Mijn Babie ...
« Reactie #1 Gepost op: december 21, 2012, 08:21:01 am »
Eerste nacht is Babie goed doorgekomen.
Kruik was ook nog lekker warm gebleven.
Hij woog 84 gram vanochtend, dus dat lijkt me mooi gewicht.
Ik ga nu over na 3 voedingen per dag en kijken hoe dat gaat.

Nou ligt Babie lekker op mij te kroelen haha.  :hart:

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 22, 2012, 22:34:27 pm »
Hier zijn ze dan! wat foto's !  :thumsup:

Hier is Babie, onderweg naar huis,.. "Vond knuffelen heerlijk maar mijn neusje mama!" :-X :
http://s565.beta.photobucket.com/user/mermaiddream88/media/IMG_2215_zps43776461.jpg.html?sort=3&o=5

Babie nadat hij is schoongemaakt en met volle krop,.. "Dat is beter mama" :) :
http://s565.beta.photobucket.com/user/mermaiddream88/media/IMG_2249_zpscc4640c8.jpg.html?sort=3&o=1

"Hier woon ik dan !" :
http://s565.beta.photobucket.com/user/mermaiddream88/media/IMG_2234_zps03715753.jpg.html?sort=3&o=3

"Ik vind het erg prettig en mooi" :
http://s565.beta.photobucket.com/user/mermaiddream88/media/IMG_2233_zpsb9d7ebd8.jpg.html?sort=3&o=4

"En savonds na laatste voeding gaat dekentje er beetje overheen zodat ik rustig kan gaan slapen & ook iedereen nog stiekem in de gaten kan houden!" :
http://s565.beta.photobucket.com/user/mermaiddream88/media/IMG_2235_zps9d5541b1.jpg.html?sort=3&o=2

"oh en mama houd alles ook goed bij hoor"  :hart: :
http://s565.beta.photobucket.com/user/mermaiddream88/media/IMG_2252_zps013fbffa.jpg.html?sort=3&o=0

Dat was het voor nu !  :thumsup:
Babie is nog niet helemaal schoon, maar dat is oude pap wat vast zit in veren,. ik durf het niet eraf te "krabben" en alleen water hielp dus niet.
ff paar weekjes wachten maar tot hij mag douchen.  :hot:

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: december 22, 2012, 22:43:47 pm »
Huisvesting:

Zoals je ziet zit Babie in grote kooi (grootste die ik kon vinden), maar als hij volgroeid is wil ik een nog grotere kopen!  :thumsup:
Hij slaapt op dekentje & tuttel, met kruik eronder en met ander dekentje een "nestje" gemaakt. Mocht hij het warm krijgen, kan hij er zo af en bijvoorbeeld zijn schuiltentje gaan met een knuffel erin. Kruiken blijven "wonderbaarlijk" de gehele nacht goed warm! dus na circa 8 uur is het nog lekker handwarm.
Zijn doeken en tuttels worden ook voor elke voeding verschoont zodat hij weer lekker schoon nest heeft, en ook zijn kruik word elke keer weer opnieuw verwarmd.

Voeding:

Ik geef dus Nutribird A21.
En zoals je ziet hou ik een schema goed bij.
Datum, Tijd, Gewicht voor en na voeding & bijzonderheden. (mocht er iets te melden vallen dan haha).
Nu geef ik dus 4 voedingen met tijden:
7:00 , 12:00, 16 a 17:00 & 23:00.

Aandacht:

Maybe niet boeiend te zeggen maar Babie krijgt elke dag veel aandacht van vooral mij.
na zn voeding vind hij het heerlijk te knuffelen en vaak is dat ook zown dik uur lang.  :)
Gemiddeld krijgt hij dus 4 uur knuffeltijd!  :hart:

Vragen? opmerkingen? valt je iets op? Tips? Allemaal welkom !  :-*

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 22, 2012, 22:46:30 pm »
Nog een update-je hoor haha:

Vanochtend probeerde Babie te vliegen !  :a036:
proberen dus,. want hij kwam maar een stukje omhoog, maar kwam wel bovenop zijn tentje om lekker ondeugend te knagen.  ;D
Ook beginnen zijn veren goed door te komen op zn rug en rond zijn nek!  :dance:

1 minpunt:
Hij accepteert mij dus en ziet mij als mama, maar "blaast" tegen iedereen, ook mijn zoon & vriend !
Misschien is het nog wennen en angst, maar ik hoop wel dat dat ophoud na tijden.  :nailbiting:
Ik ben ook wel diegene die hem knuffelt en voert, dat zou erook wel mee te maken hebben.  ???

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 01, 2013, 21:03:01 pm »
30 December is mijn zoon 2 jaar geworden,.. S'avonds heeft Babie als kado gegeven: VLIEGEN!!
Yea! Babie kan vliegen!  :a036:
Ik heb het een beetje uitgelokt door met mijn hand "op en neer" te gaan,
Waardoor meneer/mevrouw met vleugels ging slaan en hoepa! Hij had het door!  :thumsup:
Nu heeft hij nog geen rondjes kamer gevlogen, maar hij komt wel uit kooi gelijk naar je toe vliegen om te knuffelen.
Want ja het is een enorme knuffelkont.  :)

Net heeft hij nog even bij mijn zoon gezeten, die wou hem niet meer laten gaan haha.
"kapie leuk kapie",.  :hart:
O ja, mijn zoon noemt hem al WEKEN kapie, dus babie word voortaan Kapie genoemd.
Ik had hem alleen "babie" genoemd omdat hij/zij nog een baby was.
Dylan mocht namelijk naam verzinnen dus.. Pff wat een fantasie ook haha.

Foto's komen morgen. Omdat kerst,verjaardag & 31ste heftige drukke dagen zijn,
heb ik nog geen tijd gehad,.. En vandaag hele lange middagdut gedaan vanwege slaaptekort pfff,..

Iniedergeval fijne dag verder !  :dance:

mermaiddream88

• Gast
Re: Mijn (Babie) Kapie ...
« Reactie #6 Gepost op: januari 11, 2013, 23:33:04 pm »
update:

Kapie eet uit zichzelf nu!  :thumsup:
Te vroeg zorgen gemaakt dus.
Ik heb hem vandaag dus helemaal geen pap gegeven, de hele dag bleef zijn krop namelijk goedvol en kapie weegt nu 102 gram :)
Helemaal super! Hij weegt dus goed nu en doet alles al zelf.
Ik blijf hem natuurlijk in de gaten houden, maar 15 gram aankomen in 2 dagen tijd is alleen maar mooi :)