Auteur Topic: Baby Babie ! :)  (gelezen 9455 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Baby Babie ! :)
« Reactie #15 Gepost op: december 21, 2012, 14:08:32 pm »
Ja klopt hoor Ineke.  Denise, voel je aub niet te snel aangevallen, het enige wat Ineke zei is: waarom zou je tegen het advies van de kweker ingaan en Gefeliciteerd met je vogeltje! ;)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #16 Gepost op: december 21, 2012, 16:35:22 pm »
De kweker heeft in mijn ogen nog altijd meer verstand ervan.
Helaas denken mensen het vaak beter te weten dan de kweker.
Gelukkig pik je zulke mensen als kweker er vlug uit en krijgen dan hier zeker geen vogels mee als ze niet zelfstandig zijn.

Ik snap ook niet dat je zonder enige ervaring met handopfok van vogels je vogel meeneemt bij de kweker.
Haal Hem/Haar pas op als hij zelfstandig is.
Je ongeduld kan je zwaar in de problemen brengen als de vogel straks kropverzuring of kropverbranding heeft.
Beetje een domme zet hoop voor het vogeltje dat het goed uitpakt.

Ps : niet elk vogeltje loopt op een schema tis gen robot. Elk vogeltje heeft weer andere behoeftes. de ene aan 3 de andere aan 4 daarom zat de kwerker waarschijnlijk nog op 4.
« Laatst bewerkt op: december 21, 2012, 16:37:44 pm door wesly »

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: december 21, 2012, 18:16:23 pm »
Alleen een excuus aan Bobbie gezien.....
Sorry hoor maar ik vond de reactie op mijn vraag ook verre van netjes. Het beneemd mij in ieder geval de lust om verder te reageren

Ik stel gewoon een nette vraag die niet veel voorstelt.
en ik krijg nooit behulpzaam antwoord, maar alleen kritiek en opmerkingen.
Ik voel me dus aangevallen,.. Je kunt ook zeggen dat het niet zo bedoeld is en hoe je het wel bedoeld,
Dan pas heb ik een reden om excuses aan te bieden,..

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: december 21, 2012, 18:30:18 pm »
De kweker heeft in mijn ogen nog altijd meer verstand ervan.
Helaas denken mensen het vaak beter te weten dan de kweker.
Gelukkig pik je zulke mensen als kweker er vlug uit en krijgen dan hier zeker geen vogels mee als ze niet zelfstandig zijn.

Ik snap ook niet dat je zonder enige ervaring met handopfok van vogels je vogel meeneemt bij de kweker.
Haal Hem/Haar pas op als hij zelfstandig is.
Je ongeduld kan je zwaar in de problemen brengen als de vogel straks kropverzuring of kropverbranding heeft.
Beetje een domme zet hoop voor het vogeltje dat het goed uitpakt.

Ps : niet elk vogeltje loopt op een schema tis gen robot. Elk vogeltje heeft weer andere behoeftes. de ene aan 3 de andere aan 4 daarom zat de kwerker waarschijnlijk nog op 4.

Nou goed, ik zal voortaan dan zijn neus verstopt houden met pap zoals kweker deed?  :CENS
Mening verschillen over kwekers blijkbaar haha.
Je hoort ook allemaal verschillende dingen en niet iedereen heeft gelijk, dus nee,
een kweker is niet altijd beter dus.

Elk kweker is anders,.. Sommige zeggen:
Water en voer aanbieden en trosgierst,.
Deze zei:
Helemaal niet nodig, trosgierst eet hij nou toch niet dus wacht maar paar weken,.
En voer en water zit in pap.

Als je Babie Dagboek leest, snap je het een beetje.
Ouders heeft babie dus niet en het is al een wonder dat hij nog leeft!
Ik doe dus mijn best.
En ervaring krijg je alleen als je praktijk meemaakt,
Theoretisch weet ik alles wat ik moet weten.
Ik vind her er niks doms aan...

Ik stel voor niets een vraag hier,.ik zeg namelijk zelf al dat schema anders is,...
Krijg nooit antwoord dus blijkbaar weet niemand het ook.

Iniedergeval bedankt voor je poging. :)

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: december 21, 2012, 18:40:15 pm »
MENSEN aub,..  :(

Ik stelde geen vraag over wat jij vind van handopfok of kwekers.
Hou je aub op mijn vraag, anders ben je niet behulpzaam, sorry.
Ik stel gewoon een normale vraag over wat jullie zouden doen.

Ik zie gewoon erg dat mensen zelf totaal niet lezen of niet goed,
Want anders werd mij vraag wel begrepen en beantwoord.
Ik vind het dus niet raar dat mjjn opmerkingen niet netjes zijn,
als men helemaal OFF TOPIC gaan praten.
(LEES AUB: staat in mijn topic, en niemand die leest).

Je mag mij van alles vragen, maar geen verwijten naar hoofd gooien.
Zo voelt het voor mij hoor.

Maar goed, ik merk al dat niemand kan helpen dus,
Dus ik heb zelf al een besluit genomen.  :thumsup:

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: december 21, 2012, 19:07:52 pm »
Gefeliciteerd met je valkje.
Ik hoop dat het valkje gaat worden waar jij op hoopt.

Ik vind je reacties naar Ineke en al helemaal naar Bobbie niet echt netjes.
Beide proberen jou te helpen.
Bobbie geeft jou een waardevolle link en kon niet weten dat jij die link nog niet kende.
Ineke stelt jou een vraag, waarcshijnlijk om daarop in te haken met meer info en daar geef je geen antwoord op.
Bij beide zeg je dan dat ze niet behulpzaam zijn.
Het probleem is volgens mij vooral dat je alleen maar 1 bepaald antwoord wil lezen. Maar anderen kunnen dat niet ruiken en het er zelfs wel niet mee eens zijn en dat mag zonder dat ze zo worden afgesnibd.

Ook ik heb de vraag: wat vind de kweker?
Ik vraag dat niet omdat ik er geen verstand van heb, ook niet omdat ik niet behulpzaam wil zijn, maar om het volgende: De kweker kent jou valkje en heeft het op 4 voedingen staan. wat is zijn/haar overweging om dat zo te doen? Heeft dit valkje zware ouders waardoor gewichtstabellen niet zoveel zeggen? Heeft dit valkje nog een baby-vertering waardoor het 3 voedingen nog niet aan kan?
Daarnaast de vragen: hoe lang is het kropje leeg eer je de volgende voeding geeft? Is dat lang, dan krijg je een ander advies dan wanneer dat kort is.

Qua gewicht:
Ik vind het gewicht zolang het niet te weinig is en het kuiken aankomt niet ter zake doend. Je hebt nu eenmaal lichtere en zwaardere babies/kuikens. een zwaar kuiken is gewoon zwaarder en hoeft niet perse voor op ontwikkeling te liggen.

Waarom vind jij 4 voedingen overdreven dan?

Mbt appelazijn:
Ik ben het vreselijk met jou en sandra oneens om appelazijn door de papvoeding te geven!
Appelazijn bevat ook onderdelen die niet zo geschikt zijn voor valkjes en gaaitjes, vooral die van de AH is erg, maar volgens mij staan die ingredienten niet eens op de verpakking.
Papvoedingen zijn volledige voeders daar hoeft niets doorheen
Als appelazijn moet helpen kropverzuring te voorkomen dan is er toch iets mis, je kan ook kropverzuring voorkomen zonder appelazijn door gewoon je aan de regels voor juiste papvoeding te houden.
Appelazijn kan ook een aanslag op de kalkhuishouding veroorzaken (kalkgebrek), dus juist bij babies vind ik dat heel onverstandig.

Mbt gezasept:
Zoals ik al zei is een papvoeding een compleet voeder. Ik zou zelf nooit bij een baby al gaan rommelen met supplementen ed.

Kijk daar heb ik wel wat aan dus. :)
Gezasept & appelazijn heb ik ook als tip gelezen op valkparkiet.com , voor extra vitaminen.
Ik doe ook maar wat geadviseerd word,. Zijn er meer mensen die daar zo over denken?
Dan stop ik ermee.

4 voedingen lijkt me overdreven omdat hij qua gewicht op baby van 5 a 6 weken zit.
(4 weken oud en 85 gram, 10 gram aangekomen in 1 dag).
Ik weet namelijk ook niet wat groei van vogel deed voor die 4 weken!
Ouders leken mij op normaal gewicht te zitten en ik neem aan als er dingen waren wat ik moest weten, dat hij me dat wel zegt.

Daarom is mijn vraag ook: wat zouden jullie doen?
Ik heb nu dus besloten: ik kijk het nog een weekje tegenaan.
Belangrijkste is dat hij het gaat overleven. Hij is zeker een moeiijker eter qua aannemen.
Dat maakt het dus moeilijker te zien hoeveel hij binnen krijgt en om het goed te doen.
De kweker zegt ook: je vind je eigen draai wel en komt er gauw achter wat beter is.
Hij zegt ook wel dingen waarvan ik zeker weet dat helft niet mee eens is, en andersom dus ook!

Zelfde geld dus over appelazijn & gezasept,.. Mening verschillen per kweker.
( ik heb ook paar keer gelezen: hou je aan schema qua gewicht, niet leeftijd).

This wel verwarrend voor me als je 10 verschillende dingen hoort hoor.

Ik hou het iniedergeval bij 4 voedingen, nu 5 dus want ik kom op mijn eerste probleem:
17:00 had hij voeding gehad, 80 ml en krop leek me vol zat,maar hij bleef krijsen van honger,... Binnen 1 uur was krop weer leeg!  :o
Ik ga hem zo dus weer voeden,..
« Laatst bewerkt op: december 21, 2012, 19:13:47 pm door mermaiddream88 »

Offline stefan77

• Pas uitgevlogen
« Reactie #21 Gepost op: december 21, 2012, 19:10:32 pm »
ik kan niet anders dan de mensen gelijk geven over je.
sinds dat je je hebt aangemeld op het forum gooi je alle advies tegen de wind in.
niets is voldoende of genoeg en ik vindt je kortweg gezegd stronteigenwijs!

je wilt namen van kwekers, je krijgt ze van ons en dan beweer je dat je geen info krijgt van ons mbt kwekers.
nu heb je vragen over papvoedingen, mensen haken er op in, wellicht met een omweg, en dan reageer je weer zo raar.

jij wilt gewoon lezen wat jij wilt lezen en als iemand iets ander zegt dan bemoeien zij zich ergens mee.
en ik krijg nooit behulpzaam antwoord, maar alleen kritiek en opmerkingen zeg je? ik denk dat jij met het gedrag dat je toont als meer dan genoeg behulpzaam bent geholpen door de leden van dit forum.

ik ben met het mermaid verhaal klaar in ieder geval
heel veel succes met je valkje, of wordt het misschien nog een aga of pyrrhura.

volgens mij weer zo'n gevalletje van impulsief aangeschaft omdat "we" geen geduld hebben ...
en dat je je zo goed hebt ingelezen is ons wel heel duidelijk geworden nu.

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #22 Gepost op: december 21, 2012, 19:13:27 pm »
De eenvoudigste manier om te kijken hoeveel je valkje binnen heeft gekregen is wegen vóór de voeding en wegen ná de voeding.
Gezasept zou ik zeker niet aan jonkies geven en appelazijn ook niet. Appelazijn voor volwassen vogels zou ik biologisch nemen. In die van de supermarkten zit een bepaald stofje dat slecht is voor de vogels.
De nacht kan je gebruiken om de krop volledig te laten ledigen. Dit móét 1x in de 24 uur anders heb je kans op kropverzuring.

Waar heb je je valkje gekocht?
« Laatst bewerkt op: december 21, 2012, 19:15:39 pm door Bobbie »

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #23 Gepost op: december 21, 2012, 19:17:39 pm »
Je schrijft:

==========================
17:00 had hij voeding gehad, 80 ml en krop leek me vol zat,maar hij bleef krijsen van honger,... Binnen 1 uur was krop weer leeg!  
Ik ga hem zo dus weer voeden,..
==========================

Is de pap niet te dun dan?

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: december 21, 2012, 19:22:15 pm »
De eenvoudigste manier om te kijken hoeveel je valkje binnen heeft gekregen is wegen vóór de voeding en wegen ná de voeding.
Gezasept zou ik zeker niet aan jonkies geven en appelazijn ook niet. Appelazijn voor volwassen vogels zou ik biologisch nemen. In die van de supermarkten zit een bepaald stofje dat slecht is voor de vogels.

Waar heb je je valkje gekocht?

Ik weeg niet na de voeding nee, maar wel voor voeding.
Ik zou hem na de tijd ook wegen, goed idee! Bedankt!  :thumsup:
Ok vreemd te lezen over appelazijn (is ook biologisch) & gezasept.. Ik las dat wel in handopfok topics.  :-[
De kweker zei erook niks van.

Nou ja dan stop ik er mee het te gebruiken.

Ik ga zonder toestemming geen gegevens geven van de kweker,.Sorry.
This een hobbykweker in Assen iniedergeval.  ;)

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #25 Gepost op: december 21, 2012, 19:23:59 pm »
Oke, niet iemand die ik dacht. Degene die ik dacht koopt bevruchte eitjes, broed ze in een broedmachine en gaat dan pappen. Bij de verkoop zegt ze dat ze verstoten zijn door de ouders, maar ze fokt ze helemaal zelf op. Vanaf 1 januari 2013 is het namelijk streng verboden zelf te gaan pappen,vandaar.

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: december 21, 2012, 19:24:24 pm »

Is de pap niet te dun dan?

Dat bedacht ik me nu net ook.
Zou reden kunnen zijn (hoop het iniedergeval).
Maar het was wel "vla dikte".
Ik ga nu maar iets meer de "appelmoes dikte" proberen.

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: december 21, 2012, 19:27:56 pm »
Oke, niet iemand die ik dacht. Degene die ik dacht koopt bevruchte eitjes, broed ze in een broedmachine en gaat dan pappen. Bij de verkoop zegt ze dat ze verstoten zijn door de ouders, maar ze fokt ze helemaal zelf op. Vanaf 1 januari 2013 is het namelijk streng verboden zelf te gaan pappen,vandaar.

Oh nee!
Nogmaals : ik ben tegen jonkies bij ouders weghalen en vooral tegen dat!

Babie is geboren in buitenvoliere, onverwacht nestje met dit weer en ouders vonden het blijkbaar ook te koud om jongen warm te houden dus vandaar,.. Dit was dus geen eigen belang maar noodzaak.

Dat Babie al zover is gekomen, is een wonder als je het mij vraagt.
Ik doe dus zeker mijn best om hem in leven te houden.

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: december 21, 2012, 19:34:53 pm »
ik kan niet anders dan de mensen gelijk geven over je.
sinds dat je je hebt aangemeld op het forum gooi je alle advies tegen de wind in.
niets is voldoende of genoeg en ik vindt je kortweg gezegd stronteigenwijs!

je wilt namen van kwekers, je krijgt ze van ons en dan beweer je dat je geen info krijgt van ons mbt kwekers.
nu heb je vragen over papvoedingen, mensen haken er op in, wellicht met een omweg, en dan reageer je weer zo raar.

jij wilt gewoon lezen wat jij wilt lezen en als iemand iets ander zegt dan bemoeien zij zich ergens mee.
en ik krijg nooit behulpzaam antwoord, maar alleen kritiek en opmerkingen zeg je? ik denk dat jij met het gedrag dat je toont als meer dan genoeg behulpzaam bent geholpen door de leden van dit forum.

ik ben met het mermaid verhaal klaar in ieder geval
heel veel succes met je valkje, of wordt het misschien nog een aga of pyrrhura.

volgens mij weer zo'n gevalletje van impulsief aangeschaft omdat "we" geen geduld hebben ...
en dat je je zo goed hebt ingelezen is ons wel heel duidelijk geworden nu.

Gelijk geven over mij? Ik zie niemand iets zeggen over mij hoor.  :CENS
Tegen welke advies ga ik in dan?! Ik heb alle "slechte" fokkers genegeerd wat mensen mij hebben geadviseerd.
En voor de rest is mijn vriend & familie het met me eens, maar dat komt waarschijnlijk omdat we anders zijn gewend in fokwereld.
Wij willen gewoon meer informatie voor dat we bij iemand in bootje stappen, zeg maar...

Dat jij opnieuw erover begint, snap ik dus niet.
Dacht dat ons discussie afgelopen was en dat ik wel duidelijk was in hoe ik het anders zag?  :o
Ik snapte dat tenminste wel.
Misschien ben jezelf dan ook stronteigenwijs?,. Ik denk zelf van wel.

Ik weet iniedergeval dat jij zelf ook slecht bent in lezen want jouwn reactie is ook veruit belachelijk!
En mij zo aan te vallen hier is nog erger zelfs,..
Beetje respect en mij prive benaderen en dingen "VRAGEN", heb je duidelijk geen pap van gegeten,.
Jij had je oordeel al meteen klaar over mij,..Pfff.  :-X

Maar weet je wat?! Ik zal gelijk alle dierenwinkels langsgaan en alle dieren kopen,
Want dat maak jij er duidelijk van.
« Laatst bewerkt op: december 21, 2012, 19:38:55 pm door mermaiddream88 »

Offline stefan77

• Pas uitgevlogen
« Reactie #29 Gepost op: december 21, 2012, 19:40:43 pm »
ga lekker je papje aandikken ofzo