Auteur Topic: Baby Babie ! :)  (gelezen 9450 keer)

mermaiddream88

• Gast
Re: Baby Babie ! :)
« Reactie #30 Gepost op: december 21, 2012, 19:46:36 pm »
ga lekker je papje aandikken ofzo

doe ik! Dank je stefan voor je oh zo goeie hulp.  :thumsup:

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #31 Gepost op: december 21, 2012, 19:49:34 pm »
Oke ik zit mij hier de hele tijd in te houden.je hebt mij zover ik reageer!

Ik stel gewoon een nette vraag die niet veel voorstelt.
en ik krijg nooit behulpzaam antwoord, maar alleen kritiek en opmerkingen.
Ik voel me dus aangevallen,.. Je kunt ook zeggen dat het niet zo bedoeld is en hoe je het wel bedoeld,
Dan pas heb ik een reden om excuses aan te bieden,..

Jij stelt een nette vraag, ik stel een nette tegen vraag.
En je reactie :seestars: :seestars: :seestars:

En ehhh ik ben wel goed in lezen. Geef jij je vogel 80 ml pap???????
Hoeveel verknoei jij???

En je schrijft naar Stefan over respect.
Enig idee wat respect betekent? En hoe jij je hier gedraagt?
Respect betekent aanzien, eerbied of waardering, die men heeft voor (of ontvangt van) iemand vanwege zijn kwaliteiten, prestaties of vaardigheden. Het woord betekent oorspronkelijk omzien naar, en vandaar rekening houden met.

Ik vind jou manier van communiceren hier, zachtjes gezegd niet prettig.
Naar mijn idee gaan we hier normaal gesproken met respect met elkaar om, maar hier mis ik dat zeker.
Wat kan jij in korte tijd veel mensen het harnas in jagen.....
Ik hoop dat je vogeltje het gaat redden, maar zal verder niet meer reageren. En ja gooi nu je kritiek op mij er nog maar een keer uit.

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: december 21, 2012, 20:22:07 pm »
Oke ik zit mij hier de hele tijd in te houden.je hebt mij zover ik reageer!

Jij stelt een nette vraag, ik stel een nette tegen vraag.
En je reactie :seestars: :seestars: :seestars:

En ehhh ik ben wel goed in lezen. Geef jij je vogel 80 ml pap???????
Hoeveel verknoei jij???

En je schrijft naar Stefan over respect.
Enig idee wat respect betekent? En hoe jij je hier gedraagt?
Respect betekent aanzien, eerbied of waardering, die men heeft voor (of ontvangt van) iemand vanwege zijn kwaliteiten, prestaties of vaardigheden. Het woord betekent oorspronkelijk omzien naar, en vandaar rekening houden met.

Ik vind jou manier van communiceren hier, zachtjes gezegd niet prettig.
Naar mijn idee gaan we hier normaal gesproken met respect met elkaar om, maar hier mis ik dat zeker.
Wat kan jij in korte tijd veel mensen het harnas in jagen.....
Ik hoop dat je vogeltje het gaat redden, maar zal verder niet meer reageren. En ja gooi nu je kritiek op mij er nog maar een keer uit.

Ik zal je antwoord wel verkeerd opgevat hebben dan.
Excuses daarvoor,.. Je mag je mening geven en alles vragen, maar dan zou ik het wel waarderen als ik ook antwoord krijg op mijn vraag.
Ik vraag alleen maar wat jullie zouden doen,.. Belangstelling tonen lijkt me toch?

En ja, ik vind Stefan's reactie respectloos ja,.. En Stefan heeft al een mening over mij sinds dag 1 en dat heeft niks met mijn reacties te maken, dat heeft met vooroordeel te maken,... Ik reageerde toen namelijk erg normaal.
Ik vind dat respect te maken heeft met omgang,. En je haalt geen oude koeien uit de sloot of valt iemand nutteloos aan op een topic,.
Wat stefan nu wel deed dus,.. maar zal wel aan mij liggen dan.

Nogmaals excuses als jij mij aanvallend vond reageren.
This erg moeilijk te communiceren via letters en je had het waarschijnlijk anders opgevat als ik je persoonlijk had gesproken.

Je mag me echt alles vragen, en ik vertel je alle verhalen, maar zou gewoon leuk vinden als men ook hun ervaring delen.
(mijn vragen zijn niet om het anders te doen dan kweker, maar om te weten hoe jullie het zouden doen).

Hopelijk snap je me nu beetje en vergeef je het mij?  :-*

EDIT:
Mijn felle reacties hebben ook te maken met wat ik meemaak in mijn leven, dat ik best wil delen,
Maar moeilijk te begrijpen is als je me niet goed kent.
Weet zeker dat je me niet zo kwalijk had genomen als jij me echt kende.
« Laatst bewerkt op: december 21, 2012, 20:24:04 pm door mermaiddream88 »

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #33 Gepost op: december 21, 2012, 20:31:44 pm »
Het spijt mij, voor mij is communiceren op deze manier heel moeilijk. Hoe kan ik nu reageren op jou vraag als je een tegenvraag afkapt  / niet beantwoord.
Ik kan je wel zeggen dat ik een paar hele slechte uren achter de rug heb, die mij terug doen denken aan een hele moeilijke vervelende tijd.
Weet dus voorlopig echt niet hoe hier mee om te gaan, en ga mij terughoudend opstellen.

Ik wil je best een nieuwe kans geven, maar vergeven en opnieuw reageren kan ik pas als de toon echt veranderd.

In de voorgaande periode heb ik mij voorgenomen mij nooit meer op deze manier te laten behandelen. En wat ik mij voor neem dat doe ik.
Dus zoals het vanavond is gegaan is voor mij echt de maat vol.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #34 Gepost op: december 21, 2012, 20:34:01 pm »
Ik zal je antwoord wel verkeerd opgevat hebben dan.
Excuses daarvoor,.. Je mag je mening geven en alles vragen, maar dan zou ik het wel waarderen als ik ook antwoord krijg op mijn vraag.
Ik vraag alleen maar wat jullie zouden doen,.. Belangstelling tonen lijkt me toch?

En ja, ik vind Stefan's reactie respectloos ja,.. En Stefan heeft al een mening over mij sinds dag 1 en dat heeft niks met mijn reacties te maken, dat heeft met vooroordeel te maken,... Ik reageerde toen namelijk erg normaal.
Ik vind dat respect te maken heeft met omgang,. En je haalt geen oude koeien uit de sloot of valt iemand nutteloos aan op een topic,.
Wat stefan nu wel deed dus,.. maar zal wel aan mij liggen dan.

Nogmaals excuses als jij mij aanvallend vond reageren.
This erg moeilijk te communiceren via letters en je had het waarschijnlijk anders opgevat als ik je persoonlijk had gesproken.

Je mag me echt alles vragen, en ik vertel je alle verhalen, maar zou gewoon leuk vinden als men ook hun ervaring delen.
(mijn vragen zijn niet om het anders te doen dan kweker, maar om te weten hoe jullie het zouden doen).

Hopelijk snap je me nu beetje en vergeef je het mij?  :-*

EDIT:
Mijn felle reacties hebben ook te maken met wat ik meemaak in mijn leven, dat ik best wil delen,
Maar moeilijk te begrijpen is als je me niet goed kent.
Weet zeker dat je me niet zo kwalijk had genomen als jij me echt kende.

Heel fijn Denise dat je excuses maakt. :-*
 Ik wil nu ook echt dat dit stopt van beide kanten. Valse start zeg maar!!

Het is nu eenmaal zo dat Denise een handopfokbaby heeft en we gaan gewoon helpen om haar dat te laten volbrengen lijkt me.
Wie geen antwoord meer wil geven doet dat niet en wie het wel wil doet het wel. ;)

Offline zazou

• Eendags kuiken
« Reactie #35 Gepost op: december 21, 2012, 20:36:19 pm »
je hebt nu 1 dag je valkje en nu al naar 3 voedingen.
zou eerst maar is 4 aan houden zoals de kweker zei en hou het valkje goed warm met een warme kruikje en een knuffel .
en  de pap niet te dik en de vlaatste voeding rond 22.00 á 23.00.
dan kijk je het van de week is aan of het valkje naar 3 voedingen kan.
 luister naar de mensen met verstand over handopfok .
heb zelf al verschillende vogels grootgebracht , gelukkig is het altijd goed gegaan maar er kan veel mis gaan.
succes.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #36 Gepost op: december 21, 2012, 20:57:57 pm »
Nog even: Iedere post waarin er hierna nog te ver gegaan wordt, wordt van nu af aan verwijderd. Ook Stefan ging te ver. Actie roept reactie op ik weet het, maar dan nog kan je te ver gaan.
Dank Zazou voor je antwoord aan Denise.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #37 Gepost op: december 21, 2012, 20:59:56 pm »
Vanaf 1 januari 2013 is het namelijk streng verboden zelf te gaan pappen,vandaar.

Dat is niet helemaal waar.
Dat verbod geldt voor grote papegaaien, niet voor kleinere (of goedkopere?) soorten papegaaien en parkieten.  ;)

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: december 21, 2012, 21:06:56 pm »
je hebt nu 1 dag je valkje en nu al naar 3 voedingen.
zou eerst maar is 4 aan houden zoals de kweker zei en hou het valkje goed warm met een warme kruikje en een knuffel .
en  de pap niet te dik en de vlaatste voeding rond 22.00 á 23.00.
dan kijk je het van de week is aan of het valkje naar 3 voedingen kan.
 luister naar de mensen met verstand over handopfok .
heb zelf al verschillende vogels grootgebracht , gelukkig is het altijd goed gegaan maar er kan veel mis gaan.
succes.

Nee ik heb niet gezegd dat ik al op 3 zit,alleen gevraagd of ik het zal doen,.. Integendeel, ik had te lichte pap gemaakt waardoor honger niet wegging en krop al binnen uur leeg was.
(dankzij bobbie viel kwartje, dank je bobbie!),..
Hij schreeuwt nu dus om eten en krop is leeg.
Ik vraag me wel af:
Moet ik het uitstellen tot 11 uur of toch beetje geven nu?

Mijn voedingstijden zijn:
7:00, 12:00, tussen 16:00/17:00 en 23:00.

Btw, kweker heeft niks gezegd, behalve: ik geef 4 en je komt er zelf wel achter wanneer ze minder nodig hebben,.
Ik vraag dus voor niets mijn vraag, ik lees overal verschillende meningen namelijk,..
Ik weet dat het fout kan gaan, en daarom ben ik extra voorzichtig!

Laat ik het zo zeggen:
Letten jullie (qua schema) op "leeftijd" of "gewicht"?
Ik zou zelf nu zeggen: leeftijd,.. Want valkje mag best beetje zwaarder zijn, hij vliegt het ja later toch weer af.  :)
Daarom hou ik het nog op 4 voedingen komende week, en zie dan verder,..
Maar dan vind ik het wel belangrijk te lezen of anderen het anders doen,..

Ik heb speciale kruiken die ik vroeger gebruikte voor cavia's baby's.
Lijken op frisbees en stop je tussen dekens.
4 min in magnetron en het blijft 4 a 5 uur warm. Ideaal!  Bij elke voeding word dus zijn kruiken ook vervangen en krijgt hij schone troetel (knuffel) :thumsup:

Ik zal straks foto's plaatsen van Babie en huisvesting.
Dan zie je hoe ik het heb,..
 :a036:

En nogmaals voor iedereen:

Excuses voor mijn reacties,
Ik zit in een zwangerschapsdepressie waar ik moeilijk uitkom,
Mijn zwangerschap valt me erg zwaar en is moeilijk.
Ik heb slaaptekort,extreme buikpijn & rugpijn.
Plus ik voel nog geen liefde voor mijn ongeboren zoon omdat hij een zoon is en geen jaren gewenste meisje.
Dit is moeilijk te snappen trouwens, als je niet in mijn schoenen staat of het niet zelf hebt meegemaakt.
Ik kan er moeilijk mee omgaan en moet veel leren.
Dit valt me ook zwaar te vertellen,..

Het is dus geen "persoonlijke" aanval, maar puur "hormonen".
Ik hoop dat jullie dat beetje in gedachten houden voor het geval ik weer beetje raar overkom.
Hoop het niet maar, ik zeg het toch even,.. SORRY!  :cry: :-[

Ik hoop op jullie begrip!  :-*

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #39 Gepost op: december 21, 2012, 21:14:43 pm »
Rustig aan dan maar en sterkte met alles.
Ik doe geen handopvok dus kan je vragen niet beantwoorden.

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #40 Gepost op: december 21, 2012, 21:17:56 pm »
Dat is niet helemaal waar.
Dat verbod geldt voor grote papegaaien, niet voor kleinere (of goedkopere?) soorten papegaaien en parkieten.  ;)

Oke, dan zal ik me daarin vergissen. Zal het weer eens doorlezen. ;)

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: december 21, 2012, 21:21:40 pm »
Rustig aan dan maar en sterkte met alles.
Ik doe geen handopvok dus kan je vragen niet beantwoorden.

Ok bedankt!  ;)
Was mijn bedoeling ook niet hoor!
Had valkparkietje van 9 weken gereserveerd bij iemand en die had me lullig afgezegd,..
Toen kwam ik Babie tegen in mijn zoektocht en toen had ik verliefd al te pakken,..  :-[ haha.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #42 Gepost op: december 21, 2012, 21:24:10 pm »
Zoals ik al eerder zei, ik ga af op ontwikkeling, leeftijd en gedrag. Ik ga niet af op gewicht.
Ik heb nu zelf agaatjes op handopfok en ik ga bij hen niet uit van gewicht maar van leeftijd en ontwikkeling; zoals nu is de jongste de zwaarste, niks mis mee is gewoon een fors kuiken.
Ik lees in je dagboekje dat het valkje tussen de 3 en 4 weken is, hier zeg je ongeveer 4 weken. Ik weet dat dat op elkaar lijkt. Maar zolang een valkje nog geen 4 weken is, zou ik zelfs eerder 5 voedingen geven dan 4, laat staan 3.
Ik begin mij af te vragen of het valkje echt nog geen 4 weken oud is.
Op een foto kunnen we dat beter zien.

Jij hebt het over vla-dikte en dat je dat gaat verdikken naar appelmoes-dikte. Bij ons is de potappelmoes dunner dan de pak-vla-dikte, misschien is yoghurt-dikte makkelijker te vergelijken.
De dikte heeft ook te maken et welk soort pap je gebruikt, Kaytee bijv heeft een andere dikte dan Nutribird. Dus voordat we over diktes praten, laten we zeker weten over welk merk pap we het hebben.

Als ik het goed begrijp heeft Babie om 17.00 uur de laatste voeding gehad en schreeuwt hij nu alweer.
Dat klopt niet.
Schreeuwt hij uit honger? Weet je dat zeker? is zijn kropje helemaal leeg? Dan klopt er iets met de voeding niet of de leeftijd oid.
Of schreeuwt hij om iets anders? dat kan ook met zijn kleintje, pijn, ongemak, koude, te warm, alleen voelen enz.

Misschien kan je ook een fotootje van zijn kropje plaatsen?

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #43 Gepost op: december 21, 2012, 21:41:16 pm »
Zoals ik al eerder zei, ik ga af op ontwikkeling, leeftijd en gedrag. Ik ga niet af op gewicht.
Ik heb nu zelf agaatjes op handopfok en ik ga bij hen niet uit van gewicht maar van leeftijd en ontwikkeling; zoals nu is de jongste de zwaarste, niks mis mee is gewoon een fors kuiken.
Ik lees in je dagboekje dat het valkje tussen de 3 en 4 weken is, hier zeg je ongeveer 4 weken. Ik weet dat dat op elkaar lijkt. Maar zolang een valkje nog geen 4 weken is, zou ik zelfs eerder 5 voedingen geven dan 4, laat staan 3.
Ik begin mij af te vragen of het valkje echt nog geen 4 weken oud is.
Op een foto kunnen we dat beter zien.

Jij hebt het over vla-dikte en dat je dat gaat verdikken naar appelmoes-dikte. Bij ons is de potappelmoes dunner dan de pak-vla-dikte, misschien is yoghurt-dikte makkelijker te vergelijken.
De dikte heeft ook te maken et welk soort pap je gebruikt, Kaytee bijv heeft een andere dikte dan Nutribird. Dus voordat we over diktes praten, laten we zeker weten over welk merk pap we het hebben.

Als ik het goed begrijp heeft Babie om 17.00 uur de laatste voeding gehad en schreeuwt hij nu alweer.
Dat klopt niet.
Schreeuwt hij uit honger? Weet je dat zeker? is zijn kropje helemaal leeg? Dan klopt er iets met de voeding niet of de leeftijd oid.
Of schreeuwt hij om iets anders? dat kan ook met zijn kleintje, pijn, ongemak, koude, te warm, alleen voelen enz.

Misschien kan je ook een fotootje van zijn kropje plaatsen?

ja ik weet dat je dat zei, dat ga ik nu dus ook doen.  :thumsup:
Bedankt voor die tip!,.. Had alleen meer reacties verwacht van ook anderen.  ;)

De kweker zei 3 dagen geleden dat hij tussen 3 a 4 weken is.
Hij wist dus geen precieze datum te geven dus het is voor mij puur een gok, en dan zeg ik toch 4 weken nu.
Moet ik 5 doen ja? Hij groeit goed op 4 hoor,.. Of is 10 gram per dag aankomen niet voldoende?
Iniedergeval dat is vandaag gebeurd,.

Oeps andersom
Ja!,.. Ja qua dikte van pap doelde ik meer op yoghurtdikte maken en pap was zeker te licht, meer appelmoes.
Krop was snel leeg en is nu zeker te weten goed leeg.
Hij probeerde mijn vinger en ketting te eten, dus weet zeker het echt honger is en niks anders.
Nu zijn neusje ja eindelijk schoon is, voelt hij zich zeker al beter.
Ik geef nutribird ja.
Hij bleef door schreeuwen van honger, maar ik durfde niet meer te geven omdat ik al 80/90 ml had gegeven.
(hij is een moeilijker eter en sopt dus veel).
Dit is ook eerste keer dat het dus te dun was,.  :-[

En met warmte,.. Hij kan als hij wil van kruik af stappen, hij doet het niet dus zal het niet te warm zijn lijkt me?
Ik zal foto's maken en uitzoeken hoe ik ze moet plaatsen. Dan is het al stukken duidelijker.
Loes heeft al wel foto gezien op FaceBook, maar moet nog uitzoeken hoe ik het hier op krijg,.
Ik zal dan gelijk foto maken van volle krop (of moet het een lege zijn?)
Hij krijgt iniedergeval over klein uurtje weer voeding en ik zou nu beter op dikte letten.

Komt goed :)
Bedankt!  :-*

« Laatst bewerkt op: december 21, 2012, 21:43:40 pm door mermaiddream88 »

Offline zazou

• Eendags kuiken
« Reactie #44 Gepost op: december 21, 2012, 21:45:14 pm »
oke had je verkeerd begrepen sorry, hou het schema gewoon aan.
geef je met een lepeltje of spuitje ,zelf geef ik met een lepeltje .
weeg je valkje elke morgen op nuchtere maag ,zelf woog ik voor en na de voeding dan kun je zien hoeveel voeding die binnen heb gekregen.
je kunt eventueel de pap iets dikker maken  en geef 10% tot 20% van het valkje zijn gewicht .
en kijk is op het valkparkietenforum heb ik zelf ook veel geleerd .
heb nu zelf een bonte boertje van 11 weken ,ook met 4 weken begonnen maar ondanks ik ervaring heb met handvoeding heb ik ook raad gevraagd en veel gelezen op een sennapapegaaienforum.  
ben die ook heel dankbaar dat ze me geholpen hebben .
 veel sterkte hoop dat je  gauw uit je depressie kom .