Auteur Topic: Reacties op het Dagboek van Babie  (gelezen 3787 keer)

mermaiddream88

• Gast
Re: Reacties op het Dagboek van Babie
« Reactie #15 Gepost op: december 23, 2012, 16:34:07 pm »
o , ik ben in love heb de foto's gezien.
gaat goed zo te zien maar probeer heel je gezin te betrekken bij de opvoeding ven Babie dan kan iedereen er mee over weg.
met een tisseus een beetje nat maken met warm water kun je de pap misschien wat los krijgen .
zelf in het begin deed ik dat met een keukenrol maar tisseus gaat beter .
onder in de kooi kun je beter zaagsel gemengd met houtsnippers doen ,Babie zou kunnen blijven steken in een dekentje met zijn/haar nageltjes .

Haha ja he wat een koppie ook.  :hart:
Ik vind het moeilijk om mijn 2jarige zoon erbij te betrekken, maar ik leer hem wel voorzichtig te doen omdat het een baby is en zachtjes "aaien".
Mijn vriend heeft gisteren zn laatste voeding gedaan. Ik probeer hem ook 1 voeding te doen per dag. Vandaag zou dat niet lukken, maar misschien dat hij morgen een voeding kan doen. Hij knuffelt wel met vogeltje af en toe.  :thumsup:

Ik heb het al geprobeerd met water en tissue, maar het zit echt moervast! Het is gewoon een grote harde prop geworden,.
Zowel aan zn snavelhoeken en op zn keeltje,.. De bekende "sopplekken" zeg maar.
Ik durf er niet echt aan te pulken. Ik hoop dus dat het er vanzelf afgaat.  :cry:

Nou ik heb zown fleecedeken waar minst kans is om vast in te komen zitten, die is namelijk niet pluizig enzo.
Ik moet wel een deken om de kruik doen namelijk,.. Daarom ligt hij ook op een tutteldoekje,voor zowel steun als de nagels.
Halve kooi is dus bedekt met beukensnippers, zodra kruik weg mag, zou ik zaagsel mengen. :)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #16 Gepost op: december 23, 2012, 17:37:10 pm »
Die klodders opgedroogde pap moeten echt weg hoor. Dat zijn hele zware klonters aan dat koppie! En die gaan helaas echt niet vanzelf weg.
Daar is ie echt nog te jong voor om dat mee te zeulen en ook nog een normale houding te ontwikkelen.
Tissues en keukenpapier is geen doen, dat verpulvert, scheurt weg etc, daar kan je geen klonters mee schoonmaken.
Weken in lauw water en dan met een doekje of een kindertandeborstel, maar bij die kindertandeborstel wel je vinger erachter, die mag echt niet op de huid komen! Denk erom dat je ook niet op de krop duwt.
Het wordt een heel werkje, en misschien lukt het niet in 1 x, maar het moet wel gedaan worden.

Fleece is niet zo handig. Daar kunnen ze ook in blijven haken. Maar wat dacht je van de ontlasting? In zaagsel klontert dat samen maar fleece blijft lang vochtig, bacterien ontwikkelen en er komen harde stukjes in de deken ed. Dat moet je eigenlijk elke dag wassen.
Ik stel zelf zaagsel voor, zonder beukensnippers, het is nog maar een baby.
Zodra die volleding in de veren zit en kan vliegen dan overstappen naar beukensnippers.

Weet je al welk vast voedsel je gaat geven?
Ga je voor pellets of voor zaadmengsels?

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: december 24, 2012, 01:02:12 am »
Die klodders opgedroogde pap moeten echt weg hoor. Dat zijn hele zware klonters aan dat koppie! En die gaan helaas echt niet vanzelf weg.
Daar is ie echt nog te jong voor om dat mee te zeulen en ook nog een normale houding te ontwikkelen.
Tissues en keukenpapier is geen doen, dat verpulvert, scheurt weg etc, daar kan je geen klonters mee schoonmaken.
Weken in lauw water en dan met een doekje of een kindertandeborstel, maar bij die kindertandeborstel wel je vinger erachter, die mag echt niet op de huid komen! Denk erom dat je ook niet op de krop duwt.
Het wordt een heel werkje, en misschien lukt het niet in 1 x, maar het moet wel gedaan worden.

Fleece is niet zo handig. Daar kunnen ze ook in blijven haken. Maar wat dacht je van de ontlasting? In zaagsel klontert dat samen maar fleece blijft lang vochtig, bacterien ontwikkelen en er komen harde stukjes in de deken ed. Dat moet je eigenlijk elke dag wassen.
Ik stel zelf zaagsel voor, zonder beukensnippers, het is nog maar een baby.
Zodra die volleding in de veren zit en kan vliegen dan overstappen naar beukensnippers.

Weet je al welk vast voedsel je gaat geven?
Ga je voor pellets of voor zaadmengsels?

Het is erger dan je denken kan, ik ben echt zo BOOS!  :-X  :angry:
ik heb geprobeerd dus met lauw water het eraf te krijgen, zat er maar een klein beetje aan te friemelen,
blijkbaar deed ik hem toch een beetje zeer en toen maakte hij een schijnbeweging. KNAP,. Eraf!
Maar nu is dat plekje beetje aan het bloeden, zo sneu! Ook aan andere kant lichtjes,..
Die arme schat heeft mijn hart gestolen en het doet me erg veel pijn hem zo onverzorgd en onder de papbrokken zien zitten.
(en dan nog mij roepen en lekker beschermd tegen mij aankruipen.)
En dan is die bij de snavel niet eens ergste! Boven zn krop zit dus een enorme verenpap plaksel!
Daar kom ik dus slecht bij vanwege zn krop ja.
Ik heb echt geen flauw idee hoe ik dat voor mekaar moet krijgen!  :cry:
Ik probeer van alles, zou morgen met tandenborstel proberen,
Maar dat is wel erg moeilijk omdat ik niet overal goed bij kan komen dus.
Ik hoop ook gauw oplossing te vinden,.. Ik ga inedergeval alles proberen!

Ik weet dat kans is op blijven haken in fleece, daarom ligt hij ook op een tuttel om die kans te verminderen.
Maar kans is wel kleiner dan bij een handdoek, en ik zou toch echt een doek moeten gebruiken bij een kruik.
Ik controleer voor elke voeding zn doeken en maak alles schoon, dus ik hou dat zeker goed bij.  ;)
En ja elke dag krijgt hij een schone doek.
Zaagsel heb ik in huis, dus kan ik zo erin plaatsen, geen probleem.

Ik had gemengd voer gehaald ja, maar een klein beetje en nog helemaal niet nodig,
Ik kon pellets namelijk niet vinden,..  :CENS
Maar ja ik had het ook klaar liggen voor eigenlijk die andere parkiet die ik zou krijgen,..
Ach kan altijd nog weggooien, kostte ja niks, mocht het niet zolang goed blijven.

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: december 24, 2012, 01:03:05 am »
Zal ik anders even een filmpje maken van hoe hij eruit ziet met zn papbrokken?

Die arme schat ook.  :cry:

Offline vivke

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Country: be
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Mijn (Babie) Kapie ...
« Reactie #19 Gepost op: januari 01, 2013, 22:43:42 pm »
kapie klinkt leuk  :thumsup:
we wachten ongeduldig verder op  :pics:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Mijn (Babie) Kapie ...
« Reactie #20 Gepost op: januari 02, 2013, 12:13:08 pm »
Leuk hoor Kapie!!  :thumsup:

mermaiddream88

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: januari 10, 2013, 15:32:39 pm »
Nog wachten tot mijn man tijd heeft om foto's te plaatsen.
Want ik weet nog steeds niet hoe dat moet pfff,..  tongue2

Ff tijdje eruit geweest, zal foto's snel maken/plaatsen  ;)

Met Kapie gaat het redelijk,.. Papbrokken worden erger en ik heb van alles geprobeerd.
Hij wil dat ik van hem afblijf en raakt een beetje in paniek van al dat vasthouden.
Vandaag vloog hij ook (zachtjes) tegen de raam aan, hij vloog van mij weg dus besloot ik hem niet meer te klieren.
Maar geen verbetering met de papresten,. Ik mag er niet lang genoeg aan zitten en ookal kreeg ik een kans, niks helpt.
Ik hoop daarom snel een oplossing te vinden.  :cry:

Waarom zeg ik redelijk?
Nou ik maak me beetje zorgen om "gewicht",..
Na 1 week op 3 voedingen kwam hij niet echt aan,. En nu nog steeds niet.
Hij valt niet af en naar mijn idee ziet hij er goed uit qua gewicht,
Maar hij blijft wel haken op 80-85 gram en is nu 7 weken.
Ik heb pap proberen te geven met lepel,. Eerste 2 dagen ging het redelijk goed,daarna weigerde hij zn pap.
Hij wil dus echt alleen een spuit pff,.

Ik maak me dus zorgen omdat ik heb gelezen dat vogel wel zoveel procent moet aankomen per week? en bij Kapie komt niks bij.
Ook niks af maar toch,..
Of maak ik me nog onterecht zorgen?
Hij ziet er naar mijn idee wel uit als gezond gewicht vogeltje.

Sinds 2 dagen is hij wel begonnen met zelfstandig te eten,
.iniedergeval ik zie hem kauwen uit eivoerbakje & zaadbakje.  :thumsup:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #22 Gepost op: januari 10, 2013, 23:04:17 pm »
Op het moment dat een vogel gaat vliegen, gaat hij afvallen omdat hij meer in beweging komt.
Een vogel weegt ook het zwaarst als kuiken vlak vordat hij leert vliegen.

Wel vervelend van die papklodders.
Soms als ze erg zijn raakt een vogeltje er van uit balans.
Let erg goed op de ramen, een keer te hard ertegenaan en hij breekt zijn nek.
kan je hem nog wel vast houden? Neem hem dan vast en loop langs alles, ook langs de ramen en laat hem zachtjes voelen dat die ramen ondoordringbaar zijn. Maar laat m vliegen als de gordijnen enof vitrage dicht is.
Want mag je hem niet vasthouden of mag je hem niet vasthouden en aan zijn klodders zitten?
Ik denk dat hij dan nieuwe klodders erbij krijgt, want hij heeft ze nu best al wel lang en het wordt erger. Hou met de pap er een bakje met lauw water bij, direct gemorste pap wegvegen met een lauw vochtig doekje daarna een droog doekje. Direct weghalen is echt de beste oplossing, zodra de pap droogt ben je te laat en wordt het monnikenwerk. Echt direct weghalen, of anders heel rustig en voorzichtig voeren zodat je niet morst, want die klodders maak je helaas zelf.
Als je met een spuitje geeft, dan had je in het begin moeten overstappen naar een lepeltje, nu zal hij dat niet meer accepteren.

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #23 Gepost op: januari 12, 2013, 11:00:16 am »
Je moet kapie pas geen pap meer geven als hij zelf aangeeft ook minder te willen.
Dus geen pap geven moet je niet afhankelijk maken van hoeveel hij aankomt of hoeveel hij zelf eet. Let op zijn gedrag en hij zal vanzelf minderen met pap.
Zo vermijdt je het risico dat je te vroeg stopt.