Auteur Topic: Slapen vogels onder de dekens?  (gelezen 2470 keer)

Offline Nieuwe parkiet

• Aangepikt eitje
  • Geslacht: Vrouw
  • Sparky
Slapen vogels onder de dekens?
« Gepost op: januari 05, 2013, 00:57:21 am »
Ik heb geen verstand van vogels dus stel ik hier maar de vraag, slapen vogels onder de dekens? Ik heb een pyrrhura die zodra hij de kans krijgt, heel ver onder de dekens kruipt als ik slaap. De eerste keer schrok ik me kapot. Ik werd s morgens wakker en ik was hem kwijt. Mijn man sliep nog en zei dat hij iets bij zijn hoofd had gevoeld 's nachts. Ik voorzichtig onder zijn kussen kijken. Niks. Ik verder zoeken. Zegt mijn man ineens: Ik voel wat bij mijn knie. Ligt die vogel dus onder de dekens helemaal ter hoogte van zijn knie. Ik dacht, onee hij is dood. Maar toen ik hem wilde pakken vloog hij gewoon weg. Een paar dagen later, weer hetzelfde. Vogel kwijt, lag hij weer onder de dekens. Toen ik hem wilde pakken ging hij nog verder naar beneden. Ik hem eruit gevist en hup kroop hij snel weer terug. Een keer lag hij zelfs helemaal met zijn kop opzij, toen dacht is echt nu is hij er geweest :nailbiting: maar nee hoor, niks aan de hand. Ik vind het heel gek hoor een vogel onder de dekens. Elke avond probeert hij het opnieuw. Nu probeer ik hem maar in zijn hok te krijgen voordat ik ga slapen want anders kan ik er donder op zeggen dat hij ergens onder de dekens beland. Ik moet er niet aan denken dat mijn man of ik ineens op dat beest gaan liggen :o Doen jullie vogels dat ook? Hij heeft overigens twee slaaphuisjes. 1 zakje met een gat erin. Dat is zijn favoriet. Hij slaapt dan onderste boven met zijn staart in de lucht. Dat vond ik eigenlijk zielig dus kocht ik een driehoekje (soort tunneltje die aan twee kanten open is) maar daar wil hij niet in. Ik hoor graag of dit gewoon is.
« Laatst bewerkt op: januari 05, 2013, 00:58:54 am door Nieuwe parkiet »

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
Re: Slapen vogels onder de dekens?
« Reactie #1 Gepost op: januari 05, 2013, 02:28:44 am »
Eerste keer dat ik hier van hoor .
Alstjeblieft GEEN KLEINE DIEREN IN BED  :(
Wat je zelf al aangaf , het gevaar dat je erop gaat liggen ... :cry:
Zorg ervoor dat je vogel veilig in de kooi zit voor het slapen en de kooi veilig dicht , svp .
Heeft hij slaap dan gaat hij wel gewoon op stok maar hou hem voor het slapen aub gewoon in de kooi .  ;)

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #2 Gepost op: januari 05, 2013, 09:00:27 am »
Ik herken dit ook niet, maar heb wel gehoord dat een pyrrura van donkere hoekjes houdt.
Wat ik wel weet  van de agatjes is dat met nam de baby s graag in de mouw van mijn trui ruipen, tueen een dubbelgeslagn doke of in een wshnd kruipen.
 Maar die vogel van jou maakt het echt ont en idd best gevaarlijk :nailbiting:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #3 Gepost op: januari 05, 2013, 10:45:02 am »
Veel gaaitjes kruipen graag in donkere en zachte holletjes om te slapen. Dus wat dat betreft niet nieuws.
Het is wel heel gevaarlijk om een klein dier in bed te hebben! Voor je het weet lig je er bovenop of verstik je het! Doe je gaaitje veilig in een kooi 's nachts, event met slaaphutje als je dat prettig vindt.

Maar die vogel van jou maakt het echt ont en idd best gevaarlijk :nailbiting:

Nee sorry, het gaaitje maakt het niet gevaarlijk, het baasje maakt het gevaarlijk.  ;)
« Laatst bewerkt op: januari 05, 2013, 10:46:50 am door Lejah »

Offline Nieuwe parkiet

• Aangepikt eitje
  • Sparky
« Reactie #4 Gepost op: januari 06, 2013, 00:52:15 am »
Ik vertelde het aan mijn vader en die van hem doet het ook. Mijn vader ligt vaak nog even op de bank tv te kijken onder een kleed en zijn vogel kruipt er ook onder. Soms valt hij ook in slaap. Hij was ook een keer geschrokken toen hij hem niet meer kon vinden. Hij vond hem ook niet onder het kleed. Bleek dat hij aan de binnenkant van het kleed zat. Bij het optillen van het kleed had hij hem dus helemaal niet gezien. Pas na goed schudden kwam hij tevoorschijn. Mijn vogeltje gaat nu in zijn hok in de avond maar mijn vader sluit zijn vogel nooit in. Hopelijk blijft het goed gaan. :nailbiting: Ik vind het een bijzonder verschijnsel in elk geval.

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Country: 00
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #5 Gepost op: januari 06, 2013, 20:29:11 pm »
Jacco heeft een houten hutje in zijn kooi (zo een die je voor knaagdieren kunt kopen), met een stuk handdoek er in. Daar kruipt hij elke nacht lekker in om te slapen. We halen het overdag uit zijn kooi, anders zou hij er de hele dag inzitten. Het stuk handdoek laten we wel liggen, daar knaagt hij graag aan. Zo slaapt hij lekker rustig en donker.  :sleep: :goodnight: