Auteur Topic: Parkiet blijft broeden  (gelezen 1388 keer)

Offline KarinVZ

• Eitje
  • *
Parkiet blijft broeden
« Gepost op: februari 16, 2013, 17:41:50 pm »
Hallo, mijn naam is Karin en ik ben even bij jullie site te gast. Ik heb nml een vraag over mijn twee bourkeparkieten. Van jongs af aan zijn de twee parkieten bij elkaar, mannetje en vrouwtje. Ze verblijven vnl in een kooi. Nu legt het vrouwtje constant [ een aantal weken achterelkaar] eieren , zit er haast dag en nacht op , maar de eitjes komen niet uit. Ik heb al van alles geprobeerd om herhaal naar de zin te maken. Ik vind het nml wel triest om te zien dat ze telkens op de grond zit op de eieren , terwijl er geen kleintjes komen. Ikzelf  heb niet zoveel behoefte aan kleintjes maar ik wil de natuur ook niet tegen werken.
Wat kan ik nu het beste doen  ?
Karin.

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
Re: Parkiet blijft broeden
« Reactie #1 Gepost op: februari 16, 2013, 18:19:12 pm »
Hoi Karin

Ja dat is een dilemma.
toen mijn Knabbeltje een broedkipje werd, ze was niet tam, heb ik haar en Babbel gewiekt en veel uit de kooi gehaald. Nu legt ze veel minder vaak en is ondertussen ook behoorlijk tam en lief!
Als ze echt steeds blijft leggen zal je ook eens met de vogelarts kunnen overleggen over een hormoon injectie om te kijken of je haar van de leg kan halen, maar ja dat is niet echt met de natuur mee werken ;)
En als je de natuur zijn gang wilt laten gaan ga je door als nu.
Maar waarom zijn de eitjes onbevrucht? Weet je zeker dat de man een man is? En al  broedrijp? En wat krijgen ze te eten?kan daar wat in missen? Heb je de eitjes wel eens geschouwd of geopend, zijn ze onvruuchtbaar of houdt het kuiken op met groeien?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Parkiet blijft broeden
« Reactie #2 Gepost op: februari 16, 2013, 18:33:42 pm »
Dacht ook meteen is de man wel een mannetje ;)