Auteur Topic: Rikkie mijn Pyrrhura!!  (gelezen 28952 keer)

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
Rikkie mijn Pyrrhura!!
« Gepost op: februari 20, 2013, 22:02:19 pm »
Vanavond Rikkie opgehaald bij Stefan en Saskia.
Vlak voor vertrek hebben we hem gewiekt, e in een veel te grote reisbox gestopt, lekker op een warm kruikje.
Hij heeft de hele reis oven in het bakje gehangen.
Hier thuis even geknuffeld, een stukje trosgierst boven op de kooi gegeven en gewogen (69.4 gr) daarna hem lekker in de kooi gedaan. Hij heeft wat geklommem en zi nu lekker op zijn ladder plof te zitten.
maar een beetje spannend is het wel hoor.....

Offline Carola62

• Pas uitgevlogen
  • Zelda
Re: Rikkie mijn Pyrrhura!!
« Reactie #1 Gepost op: februari 20, 2013, 22:09:43 pm »
Oh,zie hem dan zitten Zo verschrikkelijk lief. Ineke welk kruikje bedoel je en hoe kom je er aan

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #2 Gepost op: februari 20, 2013, 22:12:39 pm »
Ik had gewoon een kruikenzak mee, Stefan heeft er warm water uit de kraan in gedaan en een fleece deken op het bakje tegen de kou. Hij is zo lief! :hart:

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #3 Gepost op: februari 21, 2013, 09:49:13 am »
Rikkie is nog heel stil, Hij heeft nog niks van zich laten horen. Vaaltje en Sunny zaten hem van veilige afstand aandachtig te bekijken en Knabbel en Balou doen of er niks is veranderd..
Ik had vanmorgen het idee dat Rikkie nog niet had gegeten. Heb hem toe even uit de kooi gehaald en geknuffeld.Hij heeft toen uiterst voorzichtig wat zaadjes uit mijn hand gegeten, 1 x weggevlogen, o ja dat is waar, dat ging niet meer. En zit nu boven op de kooi te eten wel is waar zaadjes maar het is nu belangrijk dat hij eet en niet zo zeer wat.
Gisterenavond was hij een beetje hardsnavelig maar nu is hij heel voorzichtig!
Lief mooi manneke!

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #4 Gepost op: februari 21, 2013, 11:14:44 am »
Welkom thuis Rikkie!

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #5 Gepost op: februari 21, 2013, 12:16:07 pm »
Mooi manneke heel rustig bezig de kat uit de boom te kijken :)

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #6 Gepost op: februari 21, 2013, 12:53:28 pm »
Net een tijdje met Rikkie zitten spelen. En daar zijn tuigje bijgenomen. Ik heb het ng niet om zijn koppie gedaan hoor maar stapt probleemloos door de lus van de vleugel heen. Is beslist niet bang oor dat rode bandje!!

Offline Carola62

• Pas uitgevlogen
  • Zelda
« Reactie #7 Gepost op: februari 21, 2013, 14:14:02 pm »
Och wat is het toch een lieverd, en wat leuk om te lezen dat het goed met hem gaat.
Wat een mooie foto's van een heel lief mannetje. Veel plezier nog vandaag met hem. :thumsup: :thumsup:

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #8 Gepost op: februari 21, 2013, 16:31:14 pm »
Ohhh wat een boef  :)
Als ik in de kamer ben is hij heel rustig. Zit op zijn trap een beetje om zich heen te kijken.
Net was ik boodschappen doen, kom ik terug zit hij aan de andere kant van de kooi, tot hij mij ziet , zoef terug op de trap! Ga ik even naar buiten en sta voor het raam te kijken gaat hij de hele kooi door!!! :thumsup:
Gaat zelfs over de bodem rennen en zijn zijn slaaphuis in en uit en achteruit in en nogmaals in en uit!
Tot ik binnenkomt....zoef snel naar de ladder boef!!!!

Offline stefan77

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #9 Gepost op: februari 21, 2013, 17:11:13 pm »
haha, leuk ineke!
stiekem als het vrouwtje niet kijkt kattenkwaad uithalen in zijn huis. en dan kijkt het vruwtje en dan is het "ik zit netjes op de ladder hoor!"

ik zei je toch dat hij niet bang was voor het tuigje.
eigenlijk helemaal nergens bang voor.
je kan alles voorschotelen, zolang je het rustig doet schrikt hij niet.

en voorlopig is het ook zo ineke, zolang hij maar eet, dat overstappen op 100% pellets en een klein schepje zaad in de avond komt vanzelf.

het feit dat ik hem zo zie zitten met een pitje in zijn snavel verteld mij datg hij zich prima op zijn gemak voelt ondanks dat hij door jou bekeken wordt voor een fotootje.

en wat het geluid maken betreft, hier waren ze ook stil hoor, pas als ze bij pa en ma om eten vroegen ging het dak eraf

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #10 Gepost op: februari 21, 2013, 17:27:02 pm »
Hij is gewoon zo lief  :hart:
Net heeft hij mais gegeten en daarna trek gekregen dus nu zijn voerbak gezocht via eenomweg door de hele kooi en zit nu lekker aan zijn zaden en pellet mengsel.
Over de pellets maak ik mij niet druk. Dat komt wel tussen nu en een paar weken. De kleintjes hier vandaan moeten ook altijd wennen als ze weg gaan en dat gaat ook even met verwennerij gepaard en dat was ook zo toen  Balou en Sunny  kwamen. vanavond rond een uur of 9 mag hij we even op de weegschaal maar hij zit nu echt te bunkeren. Heeft alleen weinig gedronken, maar ja mais appel en komkommer is ook nat.
Af en toe pakt hij erg hard aan met zijn snaveltje en dan zeg ik  EUHH en hij heeft al 10000 x goed zo gehoord over de dag verdeeld.
Onder zijn ladder heb ik een 2 e ladder opgehangen en daar zit hij nu op, op weg naar zijn schommelplekladder en de laatste mais korrel!

Offline stefan77

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #11 Gepost op: februari 21, 2013, 17:30:19 pm »
wat het bijten betreft.
op gisteren die plus minus 100 x na heeft hij nooit gebeten als hij los was.
maar als je sjef mij bijt (gebeurt nogal eens) dan is het resoluut NEE en zet ik hem of op de grond, of op de bodem van de kooi.
maar goed, na 2jaar heeft sjef het nog steeds niet door. en wat dat betreft kan ik wel wat hebben zo bleek gisteren wel .....AUW !

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #12 Gepost op: februari 21, 2013, 17:34:48 pm »
Ja gisteren voelde hij het aankomen he! Vanmorgen heeft hij mij 1 x gebeten en de buurvrouw ook een keer. Ik denk gewoon het vreemde. Maar idd nee of EUHH en anders even op de grond of in  het straf halletje( sluisje van 1 m2 voor het toilet.)
Maar ik heb er alle vertrouwen in.

Hij is nu echt op onderzoek uit!

Offline Carola62

• Pas uitgevlogen
  • Zelda
« Reactie #13 Gepost op: februari 21, 2013, 18:49:48 pm »
Lachen!!! Ik geniet van watjullie allemaal schrijven, en ik weet dan een beetje wat mij te wachten staat of toch niet en is Zelda weer heel anders,
We gaan het allemaal meemakenYiepie!!! ik tel de uren en de minuten... :hart: :hart: :hart: :hart: :hart:

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #14 Gepost op: februari 21, 2013, 21:12:15 pm »
Rikkie zit nu lekker te snavel knarsen op zijn ladder! Hij is tevreden en dat met 24 uur!  :dance: :dance: