woutjuh van het papegaaienforum, welkom hier.
ik weet dat je gewiekte pyrrhura's hebt die alleen maar voor je wegrennen, klopt toch?
hoe waren ze gekweekt? iedere dag in de hand genomen in de huiskamer of buitenkweek?
hier kun je een nieuwe jonge pyrrhura volgen die in de huiskamer is geboren en opgevoed door alleen dagelijks handcontact door ze uit het blok te halen voor ongeveer 5 a 15 minuten per x meestal 1 x daags
http://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=37078.0
Haha ja inderdaad van het papegaaienforum.
Kon eerst niet registreren omdat ik een @live.nl email adres heb.
Maar ze zijn niet gewiekt, en vliegen op dit moment los in de woonkamer.
Alleen ze er weer terug in krijgen is echt wanneer ze zelf er weer in gaan, want vangen of pakken zit er niet in.
Ze komen uit een buiten voilere, waar meerdere Pyrrhura's in zaten. ( Ook meerdere voilere's. )
Ik denk niet dat ze in de hand genomen zijn, want hij moest ze vangen met een net.
Hij zei dat ze wel bij hem kwamen tijdens het voeren.
Wat jammer zeg.. Denk ook dat ze niet in handen genomen zijn. En dat je er meteen twee hebt maakt het ook niet makkelijker 
Ze zijn waarschijnlijk niet of nauwelijks in de hand genomen.
Dat is inderdaad wel mijn les dat 2 vogels samen erg lastig is om tam te krijgen.
Plus het feit dat het een (onverwant) koppel is dat in de "vlucht" elkaar gevonden heeft.
En ze echt gek op elkaar zijn (doen alles samen), waar ik waarschijnlijk gewoon niet tussen zal komen.
Waarschijnlijk hebben ze genoeg aan elkaar, en blijf ik buiten beeld.
Hoi, wat jammer....
Wat doe je om te proberen ze tam te krijgen?
Het topic wat Stefan aan haalt is van mijn Rikkertje!! Rikkie is hier nu 48 uur. Het is zo n schatje. Hij kijkt soms nog een beetje de kat uit de bewuste boom maar heeft net nog wat lekkers uit mijn vingers gesnoept! En dat afwachtende ach dat kan ook niet anders he , het is een kanjer!
Succes met je vogeltjes
Ik doe dagelijks mijn hand in de kooi, eerst met een zonnepitje tussen mijn vingers.
Alleen dat werkte helemaal niet.
Toen ben ik gaan proberen met een partje mandarijn, hier zijn ze ERG gek op!
Dit hebben ze nu een aantal keer uit mijn hand gepakt, en 2x uit mijn hand gegeten.
Maar dit zijn echt uitzonderingen.
Eigenlijk klimmen ze meteen boven in de kooi en kruipen ze weg als ik m'n hand in de kooi doe.
En als ik dan mijn hand ook maar iets te dichtbij doe dan schrikken ze en fladderen ze helemaal paniekerig door de kooi.
Ik hou me hand dan gewoon stil tot ze weer rustig zitten.
Maar ze durven totaal niet dichterbij te komen, en ipv van zich af bijten als ik te dichtbij kom zijn ze gewoon bang.
Ik heb ze nu 2maanden en een week, en er is eigenlijk geen verbetering zichtbaar.