Auteur Topic: Dilemma over koppel Pyrrhura Lepida's  (gelezen 1006 keer)

Offline Woutjuh

• Net geringd
  • Geslacht: Man
Dilemma over koppel Pyrrhura Lepida's
« Gepost op: februari 23, 2013, 00:36:33 am »
Ik zit heel erg te twijfelen of ik mijn koppel Pyrrhura Lepida weg moet doen of juist niet.
Dit omdat ik graag een tamme vogel wilde, en het mij met deze 2 niet lijkt te lukken.
Ondanks dat ik tot nu toe dus geen band met ze heb vind ik het wel echt super moeilijk.
Wil niet dat de vogels de dupe zijn van mijn leer moment.

( Als ik ze weg zou doen moet ik wel zeker zijn ( voor zover dat kan ) dat ze een goed huis krijgen.
Als ik hier niet zeker van ben dan gaan ze niet eens weg. )

Ik heb deze 2 samen gekocht toen ze ongeveer 5 maanden oud waren.
Ze zaten toen met meerdere Pyrrhura’s in een buiten volière, en waren alleen de “kweker” gewend.
Zelf heb ik ze nu meer dan 2 maanden in een kooi binnen in de huiskamer.
Samen zijn ze echt een super leuk stel! ( Ze mogen ook echt alleen samen weg. )
Doordat ze zo gek op elkaar zijn hebben ze denk ik geen interesse in mij en zelfs die angst voor mij.

Ik denk dat om de volgende redenen het niet zal lukken om ze nog tam te krijgen.
- Doordat ze al 5 maanden oud waren.
- We inmiddels al 2 maanden verder zijn en er eigenlijk geen verandering is.
- Nooit in de hand genomen zijn en alleen bij het voeren er iemand in de buurt kwam.
- Ze in 2 maanden tijd 6x mandarijn uit mijn hand gepakt hebben. ( Dagelijks met iets probeer. )
- Ik ze als koppel gekocht heb en dus al op elkaar gericht waren.
( Dus elkaar als maatje zien, en niet mij als maatje gaan zien of zelfs niet nodig hebben. )

Delen jullie deze mening?
Of zijn er nog dingen die ik moet proberen om ze alsnog tam te krijgen?
Of vinden jullie dat ik het meer tijd moet geven?

Voor mij is het geen optie ze uit elkaar te halen, om te kijken of ze apart wel tam worden.
Dit omdat ze onafscheidelijk zijn. ( Voorbeeld: als de 1 weg vliegt, gaat de ander er achter aan. )

Ik denk dus dat ik in mijn geval beter voor 1 vogel had kunnen kiezen.
En dat die jonger had moeten zijn ( 8 weken ofzo ), en al wat meer gewend aan mensen/handen is.
Helaas is dit een les voor mij, alleen wil ik niet dat mijn vogels daar de dupe van worden.

( Als ik zo lees en van hun zelf hoor zou een jonkie van bijvoorbeeld Betty of Stefan77 ideaal zijn.
Dit door de omgang en opvoeding van de kleintjes. )

Ik hoop dat mensen mijn LANGE verhaal begrijpen en eventueel een tip kunnen geven.
Of mij in ieder geval kunnen helpen deze keuze tot een goed einde te brengen.

( Ik krijg op dit moment van veel mensen die ervaring met vogels hebben het zelfde antwoord.
Dat het waarschijnlijk niet zal gaan lukken ze tam te krijgen. )
« Laatst bewerkt op: maart 03, 2013, 17:46:08 pm door Woutjuh »