Auteur Topic: baby pyrrhura verzorgen en huisvesten  (gelezen 9098 keer)

Offline lovebird

• Aangepikt eitje
Re: baby pyrrhura verzorgen en huisvesten
« Reactie #30 Gepost op: april 11, 2013, 20:51:03 pm »
oke, bedankt weer voor de tips.

Hij vindt speeltjes erg leuk!! Al kwetterend ging hij enthousiast aan de slag.  :thumsup:
Heb m ook even in de grote kooi laten spelen. Dat ging heel goed, beter dan van de week. Hij lijkt al iets steviger te worden in het klimmen en met z'n evenwicht.
En van de bakjes heeft hij echt gesnoept! Meer dan de helft was leeg en op de bodem kon ik weinig terugvinden. De afgelopen dagen neemt hij al een stuk minder pap dan de ochtend en de avond. Hij speelt er meer mee en nipt hier en daar een beetje. Maar ik durf deze voeding er nog niet af te halen.

Zojuist heeft hij ook lekker bij een ander huisgenootje gezeten. Ook vreselijk zitten snavelknarsen en lekker zitten soezen.
Het lijkt alsof hij de 'op' commando al goed snapt. Weet niet of dat al kan? Hij stapt dan keurig op mn hand. 'af' werkt ietsje minder goed. ;)

Ik zie dat ook mensen hebben geschreven over clickertraining. Geen idee wat dat is? Ik ga me maar eens inlezen.

Offline lovebird

• Aangepikt eitje
« Reactie #31 Gepost op: april 15, 2013, 07:57:58 am »
Inmiddels overgestapt op 2 pap voedingen. Hij eet nu al best wat dingen ernaast. Hij weegt nu 82 gram. We geven nu rond 7.30 u en rond 19.30 u. Is dat n goede verdeling? Iemand n.idee wanneer ik kan beginnen met de clickertraining? Ik weet nl. Niet zo goed wat ik hem als beloning kan geven, behalve hem enthousiast prijzen.

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #32 Gepost op: april 15, 2013, 09:00:17 am »
Ik neem een gepeld zonnepitje en dat breek in in vieren, zo een frummeltje is zijn beloning

Offline lovebird

• Aangepikt eitje
« Reactie #33 Gepost op: april 20, 2013, 20:03:20 pm »
We genieten enorm van onze grote kleine vriend! Hij doet het geweldig. Hij is nu 7 weken en zit in z'n grote kooi. Hij schommelt erop los in zn schommel, zo leuk om te zien. En hij kan ons allemaal vermaken met zijn salto's en andere acrobatische toeren. Wat een ontwikkeling in deze 2 weken dat we hem hebben. En hij groeit ook nog als kool!
 :dance:

We waren sinds vorige week op 2x pap per dag overgegaan, omdat hij al trosgierst at en ook zaad en eivoer at. Regelmatig kon ik overdag bijvullen en op de bodem van zijn kooi vond ik nagenoeg niets terug.  Zojuist wilden we hem pap geven, maar hij weigerde. Hij vloog steeds een stukje rond, om weer even te komen kijken bij de pap, maar meneer hoefde niet. Deed nog even een grote poep... :-[ op tafel. Daarna hebben we hem maar gewogen, hij woog nog steeds 80 gram.
Hij eet ook stukjes appel en banaan. Binnen no time op.

Zouden we al naar 1x pap terug kunnen gaan?

Sinds vandaag krijgt hij ook pellets. Hij heeft er wel iets van gegeten, maar vooralsnog speelt hij ermee. We gaan hem proberen maar langzaam over te schakelen.

hij vliegt dus al leuk rond, we denken erover om hem te gaan kortwieken. Nu nog iemand vinden die daar ervaren mee is.

Vandaag voor het eerst geoefend met op en af commando, samen met een beloning (zonnebloempit). Dat vonden we allebei erg leuk. Maar Amigo kan zich nog niet zo heel lang concentreren, hij vindt alles zo interessant in huis, alles moet onderzocht worden.
We genieten!