Auteur Topic: Pugsley's plekje  (gelezen 4917 keer)

Offline wopi

• Aangepikt eitje
Pugsley's plekje
« Gepost op: april 13, 2013, 13:59:55 pm »
Zoals sommigen in mijn andere topic al gelezen hadden was ik in dubio welke vogel ik aan wilde schaffen een valkparkiet of een pyrrhura. De keuze was uiteindelijk gevallen op een pyrrhura. Sneller dan verwacht kwam er een vrij jonge enigszins tamme herplaatser op mijn pad. Een pyrrhura molinea Pugsley genaamd. Deze gezellige deugniet zit nu nadat hij eerst mijn woonkamer heeft geïnspecteerd en zijn voerbak aardig leeggegeten heeft, zit hij de wcrolletjes nu van zijn stok te slopen onder gepruttel en af en toe een enthousiaste kreet. Wat een geweldig beestje!!! Ben helemaal blij met hem. :-D

(ik heb de titel van dit onderwerp verandert, zodat ik van dit onderwerp een algemeen hoekje kan maken voor Pugsley)
« Laatst bewerkt op: april 16, 2013, 22:08:23 pm door wopi »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Herplaatser Pugsley
« Reactie #1 Gepost op: april 13, 2013, 14:45:53 pm »
Wat leuk!!! Veel plezier met hem ;) Het zijn inderdaad superleuke vogels!

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • Geslacht: Man
  • los pajaros
« Reactie #2 Gepost op: april 13, 2013, 15:17:58 pm »
 :thumsup: :thumsup:

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #3 Gepost op: april 13, 2013, 15:29:54 pm »
 :thumsup: :thumsup: :thumsup: :thumsup: :thumsup:

Offline wopi

• Aangepikt eitje
« Reactie #4 Gepost op: april 13, 2013, 16:38:24 pm »
Ik ben zeker blij met hem :hart:. Hij roept nu al uit zijn kooi 'lekker he!' terwijl hij met een partje banaan aan het kliederen is. Mijn moeder was hem even komen bewonderen en kon nog niks uit zijn gebrabbel opmaken. Maar nu ik een paar keer 'lekker he' tegen hem zij toen hij met zijn banaantje bezig was, was het een overduidelije herhaling van wat ik zei  :). En ook is hij al druk kusjes aan het geven. Het verbaast me dat hij totaal geen punt lijkt te maken van zijn verhuizing.

Ik weet niet of het een man of een pop is, eigenlijk maakt me dat ook niet zo heel veel uit. Hij lijkt het prima naar de zin te hebben. We moeten nog wel gaan oefenen met tammer worden, zodat hij ook netjes terug de kooi ingaat. Vanmiddag heb ik heb gefopt voor ik de honden uit ging laten. Hij was echt niet van plan om op te stappen en wilde niet in de kooi. Uiteindelijk heb ik de gordijnen dicht gedaan en toen zat hij zo in de kooi.

Offline Carola62

• Pas uitgevlogen
  • Zelda
« Reactie #5 Gepost op: april 13, 2013, 16:48:55 pm »
Ik ben heel blij voor je.

Wat betreft de kooi ingaan als jij dat wilt, nou veel succes. Hei is natuurlijk wel een pyrrhura. Lekker eigenwijs.

Zelda vindt het nog steeds een ontzettend leuk spelletje om te ontsnappen als ze bijna in de kooi zit :) :)

Heel veel plzier met het beestje

Offline stefan77

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
« Reactie #6 Gepost op: april 13, 2013, 17:18:46 pm »
van harte.

opstappen heb je hem/haar zo geleerd met wat zonnepitjes.
heel veel plezier gewenst.

Offline wopi

• Aangepikt eitje
« Reactie #7 Gepost op: april 13, 2013, 17:36:36 pm »
Dankjewel.

Ik wilde het inderdaad al met zonnepitjes gaan proberen. Hij is geen liefhebber van trosgierst wat ik al geprobeerd had

Offline wopi

• Aangepikt eitje
« Reactie #8 Gepost op: april 14, 2013, 22:33:41 pm »
Gisteravond heb ik Pugsley een zonnebloempit aangeboden om op te stappen en jawel de eerste keer deed hij dit maar al te graag. Hij had heel de dag eigenlijk in zijn voerbakje zitten graaien en alleen zonnebloempitjes gegeten. Hhij is er dus gek op, maar eet helaas weinig anders. Zie mijn andere onderwerp voor mijn vraag hierover.

Nu ik hem geen zonnebloempitten meer aanbied in zijn voer stapt hij 9 van de 10 keer op, tenzijn iets ziet waar hij ECHT naartoe moet, dan bijt hij of in mijn vinger of hij vliegt weg. Dat wegvliegen is een lastige voor mij, want dan moet ik maar horen waar hij vervolgens rondscharreld. In een straal van een meter of 2, 3 zie ik hem snel, maar zoor mijn visuele beperking duurt dit soms langer. Misschien dat ik ga kijken of ik hem voor zijn eigen veiligheid niet laat wieken.

Verder is Pugsley niet bang voor de stofzuiger :thumsup: Hij vind het de grootste sport om dan al zijn aangeleerde geluiden te laten horen. (jammer, want door de herrie van de stofzuiger hoor ik niet precies alles) Dacht ik ineens wie laat er nou een wind, ik ben toch alleen met Pugsley in de kamer. Ja hoor, hij laat dus grote winden... Ik ben er benieuwd naar wat hij verder nog aan geluiden worden geleerd heeft. Hoooooi kan hij ook al. En hij probeert 'Pugsley' te zeggen, vraag me af of hem dit gaat lukken. Deze naam had hij al, maar breek er soms zelf mijn tong wel eens over en eigenlijk zeg ik vanaf gisteren al 'Puk' :-p

Offline wopi

• Aangepikt eitje
Re: Pugsley's plekje
« Reactie #9 Gepost op: april 16, 2013, 22:18:04 pm »
Inmiddels is Pugsley hier nu 4 dagen en hij heeft het wel naar zijn zin geloof ik. Behalve als hij geen zonnebloempitjes krijgt, dan wil hij wel eens opstandig worden. Voor zonnebloempitjes moet wat gedaan worden en daar heeft meneer niet altijd zin in.

Zoals ik al schreef in mijn vorige bericht zit ik over wieken na te denken. Graag lees ik hier reacties op. Vandaag heeft Pugs zich best wel bezeerd in zijn vlucht vloog hij best wel hard tegen de hordeur aan. Hij had niks, maar had geen zin meer om te spelen en wilde alleen maar kroelen en bij mij in mijn nek zitten. Hij was overduidelijk erg geschrokken en de pret van het uit de kooi zijn was er echt wel even voor hem af. Nu hoeft dat vliegen voor mij ook niet zo, omdat ik er toch gevaren in zie, maar om hem zichzelf pijn te laten doen zodat hij geen zin in vliegen heeft vind ik erg zielig.

Pugs is gek op mijn ene hondje Woezel, maar van mijn andere hondje Pip moet hij niet zoveel hebben. Woezel stofzuigerd meerdere keren per dag netjes de rommeltjes onder de kooi schoon en inmiddels is het voor Pugs wel een beetje een sport aan het worden Woezel stof tot stofzuigen te geven. Wanneer hij iets uit zijn kooi gooit en Woezel komt weer aan gedreuteld komen er zeer tevreden geluiden van Pugs zijde. Waneer Pip ook komt kijken, gaat zijn alarm af. Tja Pip heeft een paa keer flink kiekeboe gezegd en dat was te beangstigend denk ik.

Offline wopi

• Aangepikt eitje
« Reactie #10 Gepost op: april 17, 2013, 14:02:59 pm »
Pugs heeft vanmorgen lekker met zijn fuithapje zitten viezeren, maar..... er wel degelijk van zitten smullen. Geraspte appel en geprakte banaan met wat zaad er door heen. Het was toch wel lekker.

De afgelopen dagen had ik hem al de kraan aangeboden om te baderen en de plantenspuit. Beiden vond hij niks. Vanmorgen een badschaal neergezet en hier dacht hij geen moment over na. Eén duik en spetteren en rollen dat hij deed. Na een flinke badpartij, werd het fruithapje vervangen voor zijn zaadmix en na wat hapjes zit hij nu voldaan te drogen en te poetsen :)

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #11 Gepost op: april 17, 2013, 18:50:57 pm »
Klinkt super goed!

Offline wopi

• Aangepikt eitje
« Reactie #12 Gepost op: april 18, 2013, 14:23:35 pm »
Zo leuk als ik binnenkom 's morgens en de gordijnen zijn nog dicht en de kooihoes zit nog over Pugs zijn kooi. Wanneer ik pas 'goemorgen Pugsley' gezegd heb komt hij pas in beweging. Voordat ik de kooihoes eraf heb kunnen halen krijg ik een hele dikke flapkus van hem, waarna hij vrolijk aan het kwebbelen gaat terwijl ik aan het eten voor hem de honden en de kanarie bezig ben :hart:

Vanmorgen kreeg Pugs zoals voorgenomen weer netjes zijn fruitpapje met wat minder zaadjes als gisteren. Hij eet het prima. Rond een uur of tien had ik de pellets binnen en heb er gelijk een paar door zijn fruitpap gedaan. Hij heeft ze niet uit zijn bakje gegooid en er zelfs een paar gegeten :a036: :thumsup:
Rond het middageten zijn fruitpapje weer vervangen voor wat schoon grof parkietenzaad met daarnaast pellets gemixt met frutti patee en een paar druppels water om het aan elkaar te laten plakken.

Als eerste dook hij gelijk naar zijn zaadjes, maar inmiddels een paar uur later zit hij toch meer in zijn bakje met pellets te rommelen. Nog steeds geen pellets uit zijn bakje gegooid of uit de kooi. Zolang hij ook zijn zaad heeft zal hij absoluut niet verhongeren, maar went wel aan ander eten.

Ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen met het eten van Pugsley.

Offline Ineke

• Super Parrot
« Reactie #13 Gepost op: april 18, 2013, 23:57:18 pm »
 :thumsup: :thumsup: :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #14 Gepost op: april 22, 2013, 16:51:22 pm »
Ik zou toch op een gegeven moment s morgens alleen pellets er in doen en s avonds als traktatie een schepje zaad. Zo doe ik het met Koosje ook en hij is echt een zeer goede pellet eter daardoor ;)