Auteur Topic: Pugsley's plekje  (gelezen 4918 keer)

Offline wopi

• Aangepikt eitje
Re: Pugsley's plekje
« Reactie #15 Gepost op: april 29, 2013, 12:02:12 pm »
Hoi Loes,

Pugsly eet inmiddels zijn pellets netjes op. Welliswaar niet zijn hele bakje leeg, maar geef hem misschien ook wel teveel. Heb geen flauw idee hoeveel (koffie)schepjes hij nodig heeft per dag. Aan het einde van de middag wanneer de honden ook wat lekker krijgen, krijgt hij zijn zaadmengsel (een half koffieschepje) Daarnaast is hij gek op fruit, vooral een klein stukje appel gaat er in als zoetekoek. Banaan smeert hij overal. Daar geef ik hem geen ongelijk in, want dat blijt aan zijn snavel plakken en tja dat moet er dan weer af. Druiven... Tja wat moet je daar mee. Probeer die druif maar door de tralies te proppen, dan eten die honden het vast wel op. Helaas voor Pugs, lusten die ze niet :(

Pugs brabbelt me al regelmatig na op zijn manier. Hij kan al goed 'uhuh' zeggen. Dit zeg ik wanneer de honden iets doen wat niet mag, of wanneer Pugs stoute dingen doet. Wanneer hij nu ondeugend is, hoor ik hem al 'uhuh, uhuh, uhuh', dan is het tijd om eens te kijken wat hij aan het uitspoken is ;D

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #16 Gepost op: april 29, 2013, 12:16:59 pm »
Uhuh uhuh uhuh  ;D

Offline wopi

• Aangepikt eitje
« Reactie #17 Gepost op: april 29, 2013, 12:23:21 pm »
Hoe snel hij dat nadeed in die goede twee weken dat hij hier is. Mijn honden zijn nu ook weer niet zulke ondeugende apen dat hij dit heel de dag hoort. Hij vind het wel een erg interessant geluid denk ik.

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #18 Gepost op: april 29, 2013, 21:55:19 pm »
Ja ja zeggen we allemaal,  ;D

Nee serieus ik vind het gewoon grappig
Hier is het Meer tsje...tsje zoals cesar Milan het doet
En dat werkt hier ook goed.
 :thumsup:

Offline wopi

• Aangepikt eitje
« Reactie #19 Gepost op: april 30, 2013, 23:53:18 pm »
Tja ach een hond heeft gewoon een duidelijk en concequent geluid nodig als hij of zij iets niet mag. Trouwens ook als ze iets goed doen heeft de hemel inprijzen ook veel effect. Het  'niezen' van cesar had wel effect, maar was voor mij geen effectief middel, omdat ik na moet denken over dit geluid. Het blijft dus gewoon bij 'uhuh'. En bij Pugs werkt het ook prima  :) Eerdaagss als hij meer gaat praten roept Pugs als hij vindt dat hij iets knaps gedaan heeft 'knappe hond!'. Gezien Pugsly's gevoel voor humor, ben ik dan wel benieuwd of ik dat trots ben op zijn prestatie ;D

Ondeugend zijn is wel een van zijn grootste hobby's en tot nu toe laat hij luidruchtig weten als hij wat kapot aan het maken is, wat niet de bedoeling is. Als hij een  mooi gebitje had gehad liet hij op zo'n moment ook een voldane grijns zien. Natuurlijk stap je op zo'n moment pas op voor iets lekkers en ga je pas de kooi in voor iets lekkers. De wereld op zijn kop in mijn ogen, maar nog geen andere optie om hem uit een situatie te halen als hij stout is dan hem te lokken met lekkers. Hij gebruikt zijn vleugels om me te slim af te zijn.

Het is er nog niet van gekomen een afspraak te maken om hem te laten wieken. Ergens vind ik het deels ook zielig. Maar zo af en toe gedraagt hij zich wel als een ongeleid projectieletje en ik vrees dat het voor zijn eigen veiligheid op korte termijn wel beter is. Of zijn er andere adviezen?
« Laatst bewerkt op: mei 01, 2013, 00:04:22 am door wopi »