Auteur Topic: Goede kooi voor houdini pyrrhura  (gelezen 1898 keer)

Offline wopi

• Aangepikt eitje
Goede kooi voor houdini pyrrhura
« Gepost op: juni 24, 2013, 14:53:02 pm »
Mijn Pugs is een echte houdini. Ik heb de Montana Casa 60 voor hem die meerdere deurtjes heeft. Vind ik zelf wel makkelijk omdat de kooi vrij hoog is kan ik zo overal bij als hij schoongemaakt moet worden. Maar mijn Pugs weet prima hoe hij deurtjes openmaakt, dus op elk deurtje zitten nu twee hangslotjes. Twee per deurtjes, omdat Pugs anders net zolang frummelt dat hij het deurtje net iets open duwt en er tussen door piept. Vind ik erg eng, dus nu alles dicht met een dubbel slotje wat geen ruimte geeft om deurtjes te openen.
Als ik Pugs nu eten wil geven moet ik dus eerst die irraitante hangslotjes open doen voor ik erbij kan. Ook met het schoonmaken moeten eerst die hangslotjes eraf. Op zich niet zo'n punt zou je denken, maar de slotjes moesten zo klein dat ik ze bijna niet kan openen, mijn vingers passen niet door de tralies van de Montana Casa, dus heb geen houvast wanneer ik de sleutel er in stop. Draaislotjes is geen optie, deze zijn te groot en Pugs maakt ze ook nog eens open.

Nu ben ik dus aan het rond kijken voor een nieuwe Pugslyproof kooi waar hij niet uit kan ontsnappen. Graag van jullie tips en adviezen?
De kooi die hij nu heeft is 60cm bij 60cm en is binnenin geloof ik 120cm hoog. De hoogte vind ik zelf niet zo belangrijk, gezien hij niet heel veel in het onderste deel van de kooi speelt (behalve op de bodem dan). Ik zou graag willen weten welke kooien jullie geschikt vinden en welke maat kooi goed zou passen bij mijn Pyrrlala

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
Re: Goede kooi voor houdini pyrrhura
« Reactie #1 Gepost op: juni 24, 2013, 18:13:29 pm »
Pff lastig probleem, de kooi die ik heb is erg goed maar niet meer leverbaar....
Succes,

Offline wopi

• Aangepikt eitje
Re: Goede kooi voor houdini pyrrhura
« Reactie #2 Gepost op: juni 27, 2013, 01:21:31 am »
Ben aan het rondkijken en kom toch telkens weer bij de montana kooien terug. Ik ben gewoon heel erg tevreden over de afwerking en robuustheid van de kooien. Mijn interesse gaat uit naar een madeira kooi. Hier kan ook een bad aangehangen worden, wat voor Pugs een must is, omdat hij iet van douchen houdt. Maat 1 lijkt mij aan de kleine kant en maat 3 is een beetje 'to much' voor wat ik kwijt kan in mijn woonkamer. Het zou dan maat 2 worden of is maat 1 echt prima te doen voor een pyrrhura? Er zit namelijk veel prijsverschil in maat 1 en 2 (zooplus heeft alleen maat 1 en voor een heel aantrekkelijke prijs terwijl andere deze aanbieden voor minimaal 50 euro meer)

Voorlopig moet ik nog even sparen, maar wil wel voor een goede kooi gaan kijken waar Pugs niet uit kan en waar geen extra sloten op gedaan hoeven worden. Reacties zijn nog altijd welkom. Ook als er andere modellen of merken zijn die in aanmerking zouden kunnen komen.

madeira 1 afmetingen:
-69cm breed
-45cm diep
-141cm hoog
-leefruimte hoogte 70cm
-tralieafstand 10mm
-traliedikte 2mm

madeira 2 afmetingen:
-82cm breed
-54cm diep
-153cm hoog
-leefruimte hoogte 85cm